KPN zakelijk adsl telefonielijn opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Voor mijn huidige werkgever ben ik alle telefonielijnen aan het uitzoeken om te zien of er lijnen zijn die opgezegd kunnen worden.

Nu blijkt dat veel niet gebruikte isdn/analoge aansluiting aangevraagd zijn geworden puur om adsl op te laten lopen.

Het probleem is nu dat er eerst gezegd werd dat deze lijnen niet opgezegt zouden kunnen worden anders zou er ook geen adsl meer zijn. Gister kreeg ik echter een mail van een andere kpn medewerker die weer zegt dat dit helemaal niet nodig is om adsl te behouden.

Ik weet dat bij het consumenten gedeelte na een jaar de telefonieaansluiting niet nodig is, maar geld dit hetzelfde voor de zakelijke aansluiting. Aangezien bij kpn het zelf niet duidelijk lijkt te zijn hoop ik dat er hier iemand ervaring mee heeft of ditzelfde heeft meegemaakt.

-Te huur

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13
Je kan het gewoon opzeggen, je shared line wordt dan omgezet naar een dedicated line.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Technisch kan het zonder probleem. De vraag is alleen of KPN dit ook goed vindt in hun abonnementen. Je krijgt wisselende antwoorden begrijp ik. Zit daar een jaar tussen of twee dagen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
ADSL Via KPN ook wel Maxstream ( Consument ) genoemd, hiervoor moet je een telefoon dienst bij KPN afnemen. Dit zijn veelal oude lijnen aangevraagd in het begin tijdperk van ADSL.

Tegenwoordig sluiten de meeste providers aan op het Bitstream netwerk. Consumenten hebben geen analoge of isdn lijn meer nodig.

Zakelijk ADSL - heb je een telefoonlijn voor nodig ( ik kan er naast zitten )
SDSL - kan niet geleverd worden zonder referentie telefoonnummer

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Voor Zakelijk ADSL heb je een actieve telefoonlijn nodig. Mogelijk bestaat er verwarring of het ook daadwerkelijk Zakelijk ADSL is.

Consumenten ADSL via KPN wordt overigens nog steeds via MXstream geleverd en daar heb je ook geen telefoonnummer voor nodig. Dat is iets wat enkele jaren geleden is veranderd.

[ Voor 40% gewijzigd door Johny_B op 15-09-2010 18:53 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Via Mxstream? :P

Gasten dat is alleen een merknaam geweest. En die wordt al jaren niet meer toegepast. KPN-adsl of adsl van KPN heet het tegenwoordig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:30:
Technisch kan het zonder probleem. De vraag is alleen of KPN dit ook goed vindt in hun abonnementen. Je krijgt wisselende antwoorden begrijp ik. Zit daar een jaar tussen of twee dagen?
Tussen de 2 verschillende antwoorden zat ongeveer een week.
Aconitum schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:56:
ADSL Via KPN ook wel Maxstream ( Consument ) genoemd, hiervoor moet je een telefoon dienst bij KPN afnemen. Dit zijn veelal oude lijnen aangevraagd in het begin tijdperk van ADSL.

Tegenwoordig sluiten de meeste providers aan op het Bitstream netwerk. Consumenten hebben geen analoge of isdn lijn meer nodig.

Zakelijk ADSL - heb je een telefoonlijn voor nodig ( ik kan er naast zitten )
SDSL - kan niet geleverd worden zonder referentie telefoonnummer
omdat het hier verschillende lokaties betreft zijn het beide varianten die we hebben. Als ik je goed begrijp kan bij het standaard zakelijk adsl dit niet terwijl bij sdsl in principe er alleen een referentienummer nodig is.

-Te huur

Pagina: 1