[M4N78 SE] geheugen slot kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een maand of 2 een nieuw moederbord gekocht (M4N78 SE), en na het assembleren had ik het volgende probleem:
Wanneer ik 2 geheugen reepjes "installeer" wil de pc niet opstarten, fans draaien wel maar krijg geen beeld, echter wanneer ik 1 geheugen reepje in het 1e geheugenslot stop start de pc wel, wanneer ik 1 geheugen reepje in het 2e geheugenslot stop start de pc niet, fans draaien wel weer maar geen beeld

Het geheugen dat ik gebruik (OCZ2RPR10664GK) is net nieuw en in een ander systeem geprobeerd dus daar is niets mis mee. ik vermoed zelf dat ik een kapotte geheugenslot heb.

p.s. kom niet aan met kijk eerst naar het hangen en opstartproblemen want dat heb ik al gedaan ;) het is 100% een moederbordprobleem, alleen weet ik nu niet met zekerheid of het een kapotte geheugenslot is.

EDIT: Ander geheugen is ook geprobeerd ;)

M.v.g. Randoii

Pils €0,50

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Heb je beide reepjes in het 1e slot getest? En andere configuraties? 1 reepje in het 1e en 1 in het 3e slot (of 2e en 4e?) Staat meestal in de manual welke configuraties werken

edit: Zie dat je MB maar 2 sloten heeft voor geheugen... Werken beide reepjes in het 1e slot? Zijn de goede voltages ingesteld in het bios? CMOS reset?

[ Voor 48% gewijzigd door jaapsander op 15-09-2010 10:46 ]

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

Topicstarter
zijn maar 2 slots, en heb alles geprobeerd ja, denk dat dit een RMA wordt dan

Pils €0,50