[oracle-APEX] database query en weergave in APEX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben bezig met een opdracht voor school en daarvoor moeten we met Oracle APEX een stukje software maken. Nu zit ik met het volgende probleem:

Ik heb 3 onderdelen; services, requesthandlers(rqh) en implementationhandlers(imh). Deze heb ik verwerkt in een tabel. Nu bestaan er de volgende koppelingen:

RQH -> SRV1, SRV2...
IMH -> SRV1, SRV2...
SRV -> IMH1, IMH2..
SRV -> SRV1, SRV2..

Ik heb daarom drie tabellen gemaakt, tabel RQH, SRV en IMH. Ook heb ik een koppeltabel gemaakt waarin de id's van RQH's, SRV's, en IMH's verwerkt.

Het probleem is echter, ik moet een SQL Query maken waarin ik dus deze dingen kan weergeven. Met de query builder heb ik de volgende query kunnen maken,

select "SRR_SERVICES"."NAAM" as "NAAM",
"SRR_RQH"."NAAM" as "NAAM",
"SRR_IMH"."NAAM" as "NAAM_1"
from "SRR_SRV_RQH_IMH" "SRR_SRV_RQH_IMH",
"SRR_IMH" "SRR_IMH",
"SRR_RQH" "SRR_RQH",
"SRR_SERVICES" "SRR_SERVICES"
where "SRR_RQH"."ID"="SRR_SRV_RQH_IMH"."RQH_ID"
and "SRR_IMH"."ID"="SRR_SRV_RQH_IMH"."IMH_ID"
and "SRR_SERVICES"."ID"="SRR_SRV_RQH_IMH"."SRV_ID"

Daaruit komt de volgende uitkomst:
SRVRQHIMH
wijzigRelatie_SRV_1_0wijzigRelatie_RGI_RQH_1_0wijzigRelatie_EBS_IMH_1_0
wijzigRelatie_SRV_1_0wijzigRelatie_BUC_RQH_1_0wijzigRelatie_EBS_IMH_1_0

Maar eigenlijk zou ik de volgende uitkomst willen;
SRVRQHIMH
wijzigRelatie_SRV_1_0wijzigRelatie_RGI_RQH_1_0, wijzigRelatie_BUC_RQH_1_0wijzigRelatie_EBS_IMH_1_0

En zou de uiteindelijke view zou er ongeveer zo uit moeten zien:

SRVRQHIMH
wijzigRelatie_SRV_1_0 (log_srv_1_0, log_srv2_1_0), wijzigRelatie_RGI_RQH_1_0 (log_srv_1_0), wijzigRelatie_BUC_RQH_1_0 (andere_srv_1_0), wijzigRelatie_EBS_IMH_1_0 (log_srv_1_0),

Waarbij je dus ziet dat een bepaalde SRV, RQH of IMH gebruik maakt van meerdere SRV's (deze kunnen als link worden gebruikt om het niet te diep te laten gaan)

Wie kan mij helpen?