verbinding gecrashed en overleden

Pagina: 1
Acties:

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-02 12:39
Tweakers,

Ik heb een voor mij onoplosbaar probleem. Mijn nieuwe laptop (Asus G73) maakt sinds gisterenochtend geen verbinding meer met mijn netwerkrouter/speedtouch van kpn. Dit is als volgt ontstaan:
Ik zat nog even te WoW-en, waarbij ik auctioneer een quickscan liet uitvoeren en ondertussen zat te chatten, toen ik plots disconnected werd. Hier wordt voor auctioneer wel gewaarschuwd dat je een d/c kunt krijgen als de verbinding niet snel genoeg is, maar ook bij een trage laptop of bij piek serverbelasting treedt dit op... Aangezien het voor mij toch wel tijd was naar mijn werk te gaan heb ik er verder geen aandacht aan besteed (zal wel aan de plugin liggen), de laptop dichtgeklapt en ben gaan werken. Gisterenavond laat bleek het probleem echter niet in de plugin te zitten, maar de laptop communiceerd niet meer met de speedtouch, hoewel de laptop deze wel detecteerd. Opnieuw invoeren van de netwerksleutel---> geen resultaat. Systeemherstel---> geen verbetering. Benaderen van de op de speedtouch ingeplugde free network drive---> niet mogelijk. Onze andere laptop loopt als een zonnetje naar internet en FND, dus de lijn naar buiten en de speedtouch doen het goed. Via deze laptop zonder problemen nog eens de sleutel gecontroleerd.
De Asus blijkt wel gewoon het internet op te kunnen via een onbeveiligde verbinding van de buren, dus de draadloos netwerkkaart functioneert ook naar behoren. Ik kan nergens de foutieve instellingen ontdekken, van armoede heb ik windows 7 opnieuw geinstalleerd, ook dat lost niets op (wel moet ik nu kiezen tussen welk os ik wil runnen bij bootup, hoe kom ik daar vanaf, keuze tussen 2x windows 7 die hetzelfde vervolg geven). Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Persoonlijk heb ik niet al te veel vertouwen in de kpn-helpdesk, ik zie het wel weer gebeuren dat ze een monteur moeten sturen voor een achteraf simpele oplossing, dus als iemand een idee heeft, hoor ik het graag...

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je kan het bootmenu bewerken met EasyBCD. Heb je al eens geprobeerd de drivers te updaten van je netwerkkaart? SpeedTouch al eens gereset en alles opnieuw ingesteld? Ik neem aan dat je voldoende signaal hebt? Verbinden met de kabel werkt wel?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Kan het zijn dat de Speedtouch het MAC-adres van de laptop niet meer herkend? M.a.w. de laptop is niet meer geauthoriseerd op de Speedtouch?

• brothermaynard
Kosh66 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:30:
Kan het zijn dat de Speedtouch het MAC-adres van de laptop niet meer herkend? M.a.w. de laptop is niet meer geauthoriseerd op de Speedtouch?
Dit zou natuurlijk heel goed kunnen, waar kan ik dat nakijken? Aangezien ik gewoon via de buren kan surfen (op de asus) en de speedtouch voor de andere laptop (acer) gewoon zijn werk doet lijkt het me iets softwarematigs op de Asus, maar ik kan het dus niet vinden
Petervanakelyen schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:24:
Je kan het bootmenu bewerken met EasyBCD. Heb je al eens geprobeerd de drivers te updaten van je netwerkkaart? SpeedTouch al eens gereset en alles opnieuw ingesteld? Ik neem aan dat je voldoende signaal hebt? Verbinden met de kabel werkt wel?
Speedtouch zal het niet zijn, die werkt voor de andere laptop prima. Ik kan nog even een kabeltje leggen om te kijken of daar het probleem zit (zit nu op het werk)

[ Voor 33% gewijzigd door brothermaynard op 15-09-2010 10:07 ]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
brothermaynard schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:06:
[...]

Dit zou natuurlijk heel goed kunnen, waar kan ik dat nakijken? Aangezien ik gewoon via de buren kan surfen (op de asus) en de speedtouch voor de andere laptop (acer) gewoon zijn werk doet lijkt het me iets softwarematigs op de Asus, maar ik kan het dus niet vinden
Dat verschilt per type. Echter, zover ik kan zien heb je geen type opgegeven, maar het staat ongetwijfeld ook in de handleiding.

• Petervanakelyen
Kijk bij de configuratie van het draadloos netwerk of Mac-adress filtering aan staat.

• brothermaynard
Petervanakelyen schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:54:
Kijk bij de configuratie van het draadloos netwerk of Mac-adress filtering aan staat.
dank u, ga ik straks thuis eens proberen. Kan iemand bedenken waarom dat ineens aan komt?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Misschien een obvious vraag, maar heb je de speedtouch al eens gereset?

Permanent wintericon!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30

M2M

medicijnman

Misschien dat medewerkers van KPN dat kunnen? Ik weet niet hoe het zit met die speedtouch dingen eigenlijk. Wat je in ieder geval kunt doen is alle instellingen nalopen en vergelijken met de laptop die nog wel werkt. En uiteraard in de router / speedtouch geval kijken of er iets van filtering in zit.

Wil dat nu niet lukken, check dan in het apparaat beheer naar je draadloze netwerk controller. Daarin de eigenschappen openen en zoeken naar een balkje om je mac adres te veranderen. Vervolgens het mac adres van de werkende laptop invullen en kijken of het dan wel werkt. (uiteraard de "werkende" laptop van het draadloze netwerk trekken voordat je het test).

-_-

• Petervanakelyen
Wokkels schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:07:
Misschien een obvious vraag, maar heb je de speedtouch al eens gereset?
Ik citeer:
brothermaynard schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:06:
Speedtouch zal het niet zijn, die werkt voor de andere laptop prima. Ik kan nog even een kabeltje leggen om te kijken of daar het probleem zit (zit nu op het werk)
Blijkbaar vind de TS dat niet nodig...

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dat kan wel zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat even resetten dit probleem niet kan oplossen. Je wil niet weten hoe vaak ik dat al heb meegemaakt. Ja, ook als andere apparaten nog prima functioneren op dezelfde router. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wokkels op 15-09-2010 11:11 ]

Permanent wintericon!

• brothermaynard
Wokkels schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:10:
Dat kan wel zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat even resetten dit probleem niet kan oplossen. Je wil niet weten hoe vaak ik dat al heb meegemaakt. Ja, ook als andere apparaten nog prima functioneren op dezelfde router. :)
Het kan op zich niet zo veel kwaad natuurlijk, ga ik straks ook nog proberen. Alvast dank voor alle suggesties, ik kan hiermee verder!

[ Voor 6% gewijzigd door brothermaynard op 15-09-2010 11:59 ]

Pagina: 1