Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

php in html formulieren - basisvragen php

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Goedemorgen,

Ik heb nu mijn website qua layout klaar en begin een dezer dagen met invulling van teksten. Site is in html/css geschreven. Daarnaast heb ik een mobiele site gemaakt op voor op mijn subdomein. Aan de hand van twee "problemen" heb ik denk ik php nodig. Echter... ik ben een ontzettende n00b op gebied van php.

Ik wil dus mobiele toestellen door laten linken naar de subdomein en een email formulier aan gaan maken.
Wat betreft het aanmaken van een email heb ik deze topic gevonden. Moet ik wel uitkomen denk ik zo...
Echter hoe maak een beveiliging aan zodat er een code ingevuld dient te worden? Ik heb weinig zin in spam, zo heb ik mijn mailadres nu op mijn site als een afbeelding staan. ;)

Vraag over php /html algemeen: kunnen *.html bestanden zonder problemen naar *.php omgezet worden?
Heeft dit laatste de voorkeur of beter in html laten staan of volledig ombouwen naar php?

Ook kwam ik in mijn zoektocht generatoren tegen die de *.html bestanden omzetten in *.php. Is dit laatste aan te raden of beter in html laten staan maar eventueel wel alleen extensie wijzigen?

Op mijn server kwam bij de weg ook een bestand tegen genaamd placeholder.php. Deze heb ik enige tijd geleden per ongeluk verwijdert. Omdat ik niks zag veranderen maar niks mee gedaan. Bij het aanmaken van de subdomein zag weer zo'n bestandje in de nieuwe map staan.

Kan het kwaad dat in de www map dat bestandje er niet meer is? Zo ja, kan ik zonder problemen die van de subdomein kopiëren?

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Voor je vraag met kan je ook gewoon complete formulieren op internet vinden :+.
Google: email form with captcha.

En ja, .html kan gemakkelijk naar .php gezet worden.

En over die placeholder, waarschijnlijk is dat de 'standaard' pagina die bezoekers zien als er verder niks is. Die kan je dus gewoon verwijderen :)

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Thanks voor answer!

Ook overwoog ik het menu om te zetten naar php met de ]-deze- tutorial. Echter zou ik niet weten hoe ik dat in mijn site zou moeten implementeren omdat de menubalk wijzigende knoppen heeft. Ik bedoel de selected knoppen van begin en eind van de balk zijn anders dan de rest.

Mijn site bestaat nu uit tien *.html pagina's, met dezelfde layout. Vier main pagina's waarvan één met drie subpagina's. Overige drie staan in de footer. Wat ik uit php begrijp is dat dit makkelijker zou zijn omdat de index pagina slechts één keer gemaakt hoeft te worden. Is dat dan één index bestand maken? Hoe geef je dan aan dat menu wijzigt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het lijkt me verstandig, voordat je met dit soort zaken aan de gang gaat, dat je je even (net als iedereen) verdiept in een basis tutorial HTML/PHP. Deze vragen kun je met een klein beetje basiskennis prima zelf beantwoorden. Dit begint te neigen naar een handje-hou topic en dat is hier niet de bedoeling.

Mocht je er na zelf wat moeite gedaan te hebben alsnog niet uit komen dan zien we concrete(!) programmeervragen hier graag in een topic verschijnen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.