Adobe CS5 Master Collection (SL) Watermerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07 21:47
Goedemorgen,

Ik wil een Studenten versie van CS5 Master Collection kopen. Alleen nu weet ik dat bij sommige programma's die een studenten licentie hebben dat overal en watermerk komt te staan met studenten versie.

Nu is mijn vraag weet iemand of dit ook het geval is mij Master Collection?

Met vriendelijke groet,
Sjaakmans

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Op zowel Surfspot als op Adobe.com staat niets over een watermerk. Zelf heb ik twee jaar geleden Adobe Photoshop CS4 gekocht en hierbij zat ook geen watermerk, maar gewoon de volledige versie.

Bedenk overigens wel dat de Surfspot-versie één licentie, voor één jaar is.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De student licenties zijn wat anders dan de standaard licenties (o.a. dat je er geen commerciele activiteite mee mag ontplooien, en vaak geld de licentie slechts voor een bepaalde periode, gebonden aan 1 pc, niet te upgraden etc.) maar er wordt voor zover ik weet (en ervaren heb) nooit een watermerk ingevoegd door Adobe.
Het zou me ook wel heel sterk lijken als dit wel zou gebeuren, omdat je dan niet zou kunnen spreken over een volledig/compleet product. Kom maar met een bron als jij denkt dat dit wel gebeurd.

[ Voor 51% gewijzigd door Kawaii op 15-09-2010 12:22 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Kawaii schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:20:
De student licenties zijn wat anders dan de standaard licenties (o.a. dat je er geen commerciele activiteite mee mag ontplooien (...)
Dus of je nou een volledig gekraakte versie hebt, of een SL versie, maakt voor een bedrijf niets uit? Adobe komt natuurlijk niet aanbellen, maar theoretisch... Of zit er wel verschil in de "overtreding"?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Kawaii schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:20:
De student licenties zijn wat anders dan de standaard licenties (o.a. dat je er geen commerciele activiteite mee mag ontplooien, en vaak geld de licentie slechts voor een bepaalde periode, gebonden aan 1 pc, niet te upgraden etc.) maar er wordt voor zover ik weet (en ervaren heb) nooit een watermerk ingevoegd door Adobe.
Het zou me ook wel heel sterk lijken als dit wel zou gebeuren, omdat je dan niet zou kunnen spreken over een volledig/compleet product. Kom maar met een bron als jij denkt dat dit wel gebeurd.
Niet helemaal. Adobe biedt twee licenties aan voor studenten en docenten. In de goedkoopste licentie mag je de software voor onbepaalde tijd gebruiken tijdens en na je studie, aangezien je bij Adobe licentiehouder wordt. Hierbij mag je de software ook op twee computers tegelijkertijd geïnstalleerd hebben staan. Je mag hiermee inderdaad geen commerciële activiteiten mee ontplooien. Met de duurdere licentie mag dit echter wel. Dit scheelde bij mijn Photoshop licentie destijds 100 euro. Ook heb je gelijk dat je met beide versies geen recht heb op een upgrade naar een nieuwe versie, wel op updates natuurlijk!

Bij Surfspot, in Nederland, betaal je echter inderdaad voor een licentie voor bepaalde tijd. Dit is dan één jaar, waarbij je het pakket alleen tijdens en voor je studie mag gebruiken. Op hoeveel computers dat deze licentie te gebruiken is, is mij onbekend.
WingsOfFury schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:17:
[...]

Dus of je nou een volledig gekraakte versie hebt, of een SL versie, maakt voor een bedrijf niets uit? Adobe komt natuurlijk niet aanbellen, maar theoretisch... Of zit er wel verschil in de "overtreding"?
Het is het gebruik maken van zogenaamde illegale software en overtreding van de Auteurswet. Het mag dus niet en mocht een bedrijf hierover een inspectie krijgen - waaraan ze overigens niet z'n verplicht mee te werken zonder huiszoekingsbevel - dan is het dus in overtreding en zal er een boete opgelegd worden.

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07 21:47
Ok bedankt voor deze informatie. Dit is fijn om te weten dan kan ik er rekening mee houden.

Ik weet namelijk dat Auto CAD dit wel doet.

Bedankt :)...
Pagina: 1