Toon posts:

Aanschaf-advies BP6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo tweakerz,

ik wou woensdag een BP6 gaan halen met een dual celeron466.

nou heb ik een paar vraagjes...
ik wil gaan overklokken naar de 525, dus op een 75Mhz-bus.Kan ik beter wat anders doen en wat voor koeling moet ik dan halen en waar? ik wil nou ook weer niet 100 piek voor een koeling uit gaan geven(per proc).

2e puntje is iets wat ik in een andere posting zag staan... dat onder win2k de BP6 nogal vaak een memory-dump veroorzaakte als je online was... nou ben ik dag en nacht online, ik heb kabel en dat loopt dan via een netwerkkaart, de mensen die daar problemen aangaven(andere posting) waren voor zover ik zag alleen modem-users(telefoon, casema(gaat ook via seriele poort))..

ik wou ook graag weten wat de alternatieven zijn, en als ik WEL de BP6 koop(vrij grote kans) wat moet ik weten erover? er zijn namelijk nogal wat (beta) biossen en drivers enzo, wat is nou slim om te gebruiken?

nou hopelijk wordt ik nog wat wijzer van jullie tipz :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Mijn 466 loopt op 525 met een coolermaster koelertje, kosten 15 piek. :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Pfffff ik heb net ook weer ruzie gehad met m'n beepeezesje. Nog steeds die spontane resets tijdens het internetten via m'n ISDN kaartje. Dus toch maar even die netwerkkaart eruit gehaald eens kijken of dat scheelt.

Om maar te zeggen: het is wat geknustel hoor :) Bereid je voor op wat dagen (nachten!) installeren, kaarten prikken, flashen, etc. Als je pech hebt. Het hangt heel erg af van de gebruikte hardware merk ik. Maar als het dan eenmaal draait...jummie! Twee 366@550 onder Windows 2000 is toch wel heel leuk dan.

Benje niet bang van een beetje geknutsel, kopen die handel!

- Jarno

Verwijderd

ben bezig met het bouwen van mijn eigen koelers voor de BP6 (zit nu met 2 koelerstjes van 20 piek)

maare ik draai 2 c366 op 570 Mhz.. gaat PERFECT !!! geen problemen onder win2k..

en SNEL...

maarja je moet wel verstand hebben van pc's .. (toch soms wat puzzelen) het is GEEN slecht bord ofzo !!! is LEUK ding om mee te spelen !!

Verwijderd

Topicstarter
okee nou ik weet vrij goed met hardware te knutselen gelukkig maar wou gewoon beetje peilen :)

ik zie vanzelf wel hoe ver ik kan overklokken, maar is meer voor het leuke want 2x466 is ook best leuk...

die problemen zitten volgens mij alleen in de ISDN/analoge-modems als ik goed lees bij iedereen... een 3com-netwerkkaartje zal wel beter gaan hoop ik...
niemand ervaring met internet via netwerkkaart op BP6 met win2k?

en ik zou ook graag nog even wat info willen over de vele (beta) biossen

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik draai een BP6 met het QQ-2 bios. Dit bios loste zeer veel problemen op (IRQ toewijzing) die ik met de PW had.
Zorg ook voor de laatste drivers voor de HPT controller. Ik heb in de BIOS zoveel mogelijk apparaten die ik niet gebruik (compoorten, USB) uitgeschakeld. Bij mij werkt het nu zeer probleemloos.
De koeling is zeer afhankelijk van de processors. Sommige processoren worden nauwelijks heet, ook niet bij hogere FSB's, andere zijn nauwelijks koel te houden. Ik zou voorlopig gewoon even de standaard koelers erbij nemen, en dan kijken wat er gebeurt bij hogere FSB's.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Da Troxx

Ik internet via 3com netwerkkaart en kabel UPC op BP6 en Win2k en werkt goed, maar ik moest de proxy server in nummers opgeven van UPC, anders doet ie ut niet.. ik werk via een gateway nt4 dus dat zit in m'n DNS instelling.
Ik wee no nit hoe da moe fixen.
no effen mee klouten..
Sorry boers kikte in...

Ja ja ja Nee !!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
Ik weet niet wat er fout is met de BP6jes van een aantal mensen hier, maar ik heb nog NOOIT problemen gehad met m'n BP6. Eerst met 1 celly, toen met twee, maar NOOIT problemen... :)

Verwijderd

ik ook niet hoor martijn !

en weet je wat... jij hebt ook nog eens de snelste pc van alle tweakers (volgens de grote sandra 2000 test...) (ik ben helaas 2e ;) )

dat bewijst maar weer eens wat een fenomenale rekenkracht die BP6 met 2 cpu's heeft !
Pagina: 1