Zo mede tweakers.
Mijn kapote computer met het ASUS M2N SLI moederbord is weer in werking. Ik zal hier even een beetje uitleg geven hoe en wat ik gedaan heb, zodat andere mensen met een gelijk soortig probleem er misschien nog wat aan hebben.
1. Eerst heb ik het moederbord van mijn huidige computer voorzichtig uit de case gehaald.
2. Deze heb ik vevolgens op een stuk schuimrubber gelegd dat ik nog in de doos had.
3. Vervolgens heb ik de CPU koeling lis gekopeld.
4. Daarna heb ik de CPU voorzichtig uit het sorcet geehaald & op een stukje schuimrubber gelegd om de pinnetjes te beschermen
5. Daarna heb ik de koelpasta verwijderd.
6. Daarna CPU koeler van het M2N SLI moedervord los geloppeld en voorzichtig eraf gehaald
7. Daarna kapotte CPU voorzichtig eruit gehaald.
8. Vervolgens heb ik de CPU in het sorcet geplaast van de computer waar de huidige CPU van kapot was
9. Daarna koelpasta er op en voorzichtig verdeeld.
10. Vervolgens de CPU koeler er weer geplaast en vast gezet.
11. Computer in geschakeld.
12. De computer herkende een onbekende AMD CPU, tot mijn grote verassing starte windows gewoon op dit had ik zelf niet verwacht.
13. Daarna heb ik ASUS Update en de laaste nieuwe BIOS versie gedownload.
14. Eerst heb ik ASUS Update geinstalleerd, daarna de computer herstart.
15. Vervolgens wilde ik via ASUS Update de bios flashen, maar tot dit ging niet.
16. Oh chit dacht ik, dat maar via een andere weg, via de BIOS zelf.
17. Toen heb ik de computer weer herstart, En ben meteen de BIOS in gegaan
18. Vervolgens heb ik EZ Flash gestart.
19. Toen kreeg ik een scherm, daar kon je kiezen welke drive je moet hebben
20. Omdat de BIOS gedownload was en deze nog op het bureaublad stond en dus op de C:\ Drive stond heb ik dus voor de C:\ Drive gekozen en de BIOS werd meteen herkend, toen was het een kwestie van een paar keer op ENTER duwen om dingen te bevestigen en de bios word ge-update.
21. Computer opnieuw opstarten, CPU werd keuruig herkend.
22. Eenmaal in windows heb ik even de oude CPU nog even uit de hardware lijst moeten verwijderen, een aantal keer opnieuw moeten opstarten 4x om precies te zijn en vervolgens werd ook door windows, de cpu netjes herkend. (ook in taakbeheer etc,)
Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben in de toekomst. Nu moet ik wel nog even wachten tot dat me nieuwe CPU van mijn eigen systeem binnen is, waarschijnlijk dinsdag a.s. In iedergeval dit systeem doet het nu en die kan me vander gebruiken voor zijn werk dus ik kan zeggen, Missie volbracht.