Toon posts:

Geen Beeld zonder cpu in oc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb een computer staan waar van de CPU hellaas kapot is gegaan, deze is niet defect geraakt in de pc maar er waren pinnetjes scheef waardoor ik hem niet meer in het sorcet kan zetten. Wel nu heb ik een nieuwe cpu besteld maar hoogts waarschijnlijk is daar een bios up-date voor nodig om dat de huidige cpu niet meer leverbaar is. Ik heb de pc aan gezet om te kijken welke bios versie er momenteel op staat maar ik krijg geen beeld. Nu vraag ik me af of het normaal is.

Het moederbord waar het om gaat is een ASUS M2N-SLI

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
stenley mes pakken en de pinnetjes recht buigen.(mes uit de houder dus alleen het blad dan kun je ze namelijk op rij zetten gaat makkelijker.)
met veel geduld en beleid moet dat lukken, de proc moet dan gewoon in de socket vallen misschien dat die een beetje vanuit een hoek moet omdat ze alllemaal een beetje in één richting kunnen staan.

meerdere keren heeft dit mij uit de brand geholpen.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval bedankt voor de tip. Maar hellaas mocht het niet baten. Ik ben er de hele middag mee bezig geweest en op het laaste momend breken er twee over, vandaar dat ik al een nieuwe heb besteld.

Maar:
- Ik krijg nu geen beeld
- Dus ik weer niet zo 1..2..3 welke bios versie ik heb

Verwijderd

Zonder CPU zul je helaas geen beeld krijgen... Zo werken de huidige compu's nu eenmaal.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:35
productreview: Asus M2N-SLI Deluxe review door Sebazzz

bij conclusie staat dat je door de laatste bios op een usb-stick te zetten de firmware er op kan laden ;) hoe en wat moet je even verder zoeken in handleidingen etc. Dit natuurlijk wel mét een cpu :+

[ Voor 5% gewijzigd door consolefreak op 15-09-2010 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dus de bios is te upgraden via USB stick. Maar als ik nu de nieuwe CPU plaats, zal Windows dan wel opstarten? Want ik gebruik altijd ASUS update om de bios te updaten, een fijn programmatje, Dus dat zou makkelijker zijn. Anders gebruik ik gewoon de USB stick

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:30
consolefreak schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:37:
productreview: Asus M2N-SLI Deluxe review door Sebazzz

bij conclusie staat dat je door de laatste bios op een usb-stick te zetten de firmware er op kan laden ;) hoe en wat moet je even verder zoeken in handleidingen etc. Dit natuurlijk wel mét een cpu :+
Lijkt me dat dat ook niet gaat zonder werkende cpu er in?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 19:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maar hoe kom je tot de conclusie dat er een bios-upgrade nodig is voor jouw cpu ?
Heb de non-sli versie en die pikt mijn x2 zonder dat ik hem ooit geupgrade heb :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:08:
Maar hoe kom je tot de conclusie dat er een bios-upgrade nodig is voor jouw cpu ?
Heb de non-sli versie en die pikt mijn x2 zonder dat ik hem ooit geupgrade heb :)
Simpel, heb ik opgezocht op de website van ASUS

Verwijderd

Topicstarter
Zo mede tweakers.

Mijn kapote computer met het ASUS M2N SLI moederbord is weer in werking. Ik zal hier even een beetje uitleg geven hoe en wat ik gedaan heb, zodat andere mensen met een gelijk soortig probleem er misschien nog wat aan hebben.

1. Eerst heb ik het moederbord van mijn huidige computer voorzichtig uit de case gehaald.
2. Deze heb ik vevolgens op een stuk schuimrubber gelegd dat ik nog in de doos had.
3. Vervolgens heb ik de CPU koeling lis gekopeld.
4. Daarna heb ik de CPU voorzichtig uit het sorcet geehaald & op een stukje schuimrubber gelegd om de pinnetjes te beschermen

5. Daarna heb ik de koelpasta verwijderd.
6. Daarna CPU koeler van het M2N SLI moedervord los geloppeld en voorzichtig eraf gehaald
7. Daarna kapotte CPU voorzichtig eruit gehaald.
8. Vervolgens heb ik de CPU in het sorcet geplaast van de computer waar de huidige CPU van kapot was

9. Daarna koelpasta er op en voorzichtig verdeeld.
10. Vervolgens de CPU koeler er weer geplaast en vast gezet.
11. Computer in geschakeld.
12. De computer herkende een onbekende AMD CPU, tot mijn grote verassing starte windows gewoon op dit had ik zelf niet verwacht.

13. Daarna heb ik ASUS Update en de laaste nieuwe BIOS versie gedownload.
14. Eerst heb ik ASUS Update geinstalleerd, daarna de computer herstart.
15. Vervolgens wilde ik via ASUS Update de bios flashen, maar tot dit ging niet.
16. Oh chit dacht ik, dat maar via een andere weg, via de BIOS zelf.

17. Toen heb ik de computer weer herstart, En ben meteen de BIOS in gegaan
18. Vervolgens heb ik EZ Flash gestart.
19. Toen kreeg ik een scherm, daar kon je kiezen welke drive je moet hebben
20. Omdat de BIOS gedownload was en deze nog op het bureaublad stond en dus op de C:\ Drive stond heb ik dus voor de C:\ Drive gekozen en de BIOS werd meteen herkend, toen was het een kwestie van een paar keer op ENTER duwen om dingen te bevestigen en de bios word ge-update.

21. Computer opnieuw opstarten, CPU werd keuruig herkend.
22. Eenmaal in windows heb ik even de oude CPU nog even uit de hardware lijst moeten verwijderen, een aantal keer opnieuw moeten opstarten 4x om precies te zijn en vervolgens werd ook door windows, de cpu netjes herkend. (ook in taakbeheer etc,)

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben in de toekomst. Nu moet ik wel nog even wachten tot dat me nieuwe CPU van mijn eigen systeem binnen is, waarschijnlijk dinsdag a.s. In iedergeval dit systeem doet het nu en die kan me vander gebruiken voor zijn werk dus ik kan zeggen, Missie volbracht.

Verwijderd

Dit is toch een normale manier als je de CPU vervangt? Nou ja normaal? Helemaal uitbouwen hoeft niet hoor...
Uiteraard was het handiger/zekerder geweest als je met de oude CPU eerst het bios geupdate had, maar daar waren de pootjes van gebroken las ik (wellicht lees ik het niet goed, maar waarom je niet eerst geupdate hebt voordat je die oude CPU eruit gehaald hebt is me niet zo duidelijk, alleen maar dat ie niet stuk gegaan is in de PC).

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:39
Al die stappen om een cpu te vervangen 8)7 Je hoeft daarvoor echt je moederbord niet uit je kast te halen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Juist wel.

1. Het is veel makkelijker om zo de CPU te vervangen
2. Daarnaast moet er ook nog een koeler op, als je moederbord dan op een vlakke ondergrond ligt kan je meer kracht zetten met het vast klemmen van je koeler, zeker als je een niet standaard CPU koeler gebruikt zoals een ZALMAN,

Als je dit in je kast gaat doen, en zeker in een kleine standaard kast, Dan heb je:

1. Veel ste veel kabels/hardware in de weg zitten
2. Een groter kans dat je moederbord beschadigt omdat het doorbuigt als je er veel kracht op zet. Dit omdat je moederbord alleen steunt op een paar afstandsbusjes.
Pagina: 1