U33Jc (bamboo 13inch) van ASUS ook in NL?

Pagina: 1
Acties:

• Zollo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02-2023
Hey Tweakers,

Ik ben zeer gecharmeerd van een nieuwe ASUS laptop, namelijk de U33Jc-A1 de bamboo laptop. Dit is de 13 inch variant binnen de bamboo serie. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor programmeren en lichte webdesign werkzaamheden in Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://www.evernew.com.my/webshaper/pcm/pictures/Asus/Notebooks/Asus%20U33JC%28Bamboo%29%202/Asus%20U33JC%28Bamboo%29%20Evernew%20Notebook_l.jpg

Nu lijkt mij dit dus precies wat ik graag wil maar kan hem nergens te koop vinden in Nederland. Ik zag hem op amazon.co.uk staan voor omgerekend een ruime 1000 euro. Ik zie alleen de U53Jc bij Azerty te koop maar die is toch net even te groot naar mijn voorkeur, als ik ga betalen voor het design van een laptop wil ik hem natuurlijk wel precies naar wens. Weet iemand wellicht of deze laptop nog in Nederland beschikbaar zal komen of juist niet? En heeft iemand ervaringen met het bestellen van elektronica bij amazon.co.uk?

Sorry als deze topic niet aan de forum etiketten voldoet, eerste post met nog vele te komen :)

Edit: plaatje toegevoegd voor de beeldvorming

[ Voor 10% gewijzigd door Zollo op 14-09-2010 23:41 ]

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 12:01
Zollo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:39:
Hey Tweakers,

Ik ben zeer gecharmeerd van een nieuwe ASUS laptop, namelijk de U33Jc-A1 de bamboo laptop. Dit is de 13 inch variant binnen de bamboo serie. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor programmeren en lichte webdesign werkzaamheden in Photoshop.

[afbeelding]

Nu lijkt mij dit dus precies wat ik graag wil maar kan hem nergens te koop vinden in Nederland. Ik zag hem op amazon.co.uk staan voor omgerekend een ruime 1000 euro. Ik zie alleen de U53Jc bij Azerty te koop maar die is toch net even te groot naar mijn voorkeur, als ik ga betalen voor het design van een laptop wil ik hem natuurlijk wel precies naar wens. Weet iemand wellicht of deze laptop nog in Nederland beschikbaar zal komen of juist niet? En heeft iemand ervaringen met het bestellen van elektronica bij amazon.co.uk?

Sorry als deze topic niet aan de forum etiketten voldoet, eerste post met nog vele te komen :)

Edit: plaatje toegevoegd voor de beeldvorming
Ik ben ook een tijd opzoek geweest naar deze laptop. De 13" en 14" zijn niet op Asus.nl te vinden, ook winkels als Paradigit e.d kunnen niets over de 13" en 14" variant melden (wel over de 15" versie). Bedenk trouwens dat het UK toetsenbord anders is dan het Nederlandse toetsenbord (o.a. de @ zit op een andere plek). Ik heb de Bamboo inmiddels opgegeven en ben nu opzoek naar een HP Envy 14 (die ook vrij lastig is om te vinden, wordt hier en daar wel aangeboden, maar de prijzen liggen boven de adviesprijs 8)7 )

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12 15:43
Mijn ervaring is dat je prima kan bestellen bij Amazon Uk als je een creditcard hebt. Shipping costs vallen mijns inziens wel mee. Dit is echter ervaring met boeken, laptops weet ik niet, maar zou dat niet hetzelfde zijn?

EU, dus geen douane gezeik.

[ Voor 31% gewijzigd door Sebedees op 15-09-2010 00:09 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Gewoon uit Duitsland halen:
http://geizhals.at/deutschland/a539146.html

Haal via eBay een US/International UL30/U30 toetsenbordje en gaan met die banaan. Geen gedonder met douane en invoerrechten, gewoon 2 jaar international pick-up and return en verder nog bescherming van Europese wetten.

In Nederland hoef je hem niet te verwachten in ieder geval. Ook het magnesium broertje, de U30Jc, is hier niet verkrijgbaar. Dat is exact dezelfde laptop eigenlijk, alleen dan dus met magnesium ipv bamboe. Die laptop heb ik zelf dus uit Duitsland laten komen en een toetsenbord uit China laten komen. Zelf het toetsenbord vervangen en gaan met die banaan :) . En met mijn nog grofweg 10 andere tweakers die de U30Jc maar uit Duitsland hebben gehaald. De laatste posts gaan er hier over:
[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sebedees schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:08:
Mijn ervaring is dat je prima kan bestellen bij Amazon Uk als je een creditcard hebt. Shipping costs vallen mijns inziens wel mee. Dit is echter ervaring met boeken, laptops weet ik niet, maar zou dat niet hetzelfde zijn?
Nee, over electronica versturen doen ze bij amazon.com / co.uk een stuk moeilijker.
Veelal willen ze dat niet over de zee versturen.

• Zollo
Wow,

Bedankt voor de inhoudlijk sterke reacties, heb geprobeerd op amazon.co.uk maar die geven tijdens het bestelproces aan dat mijn bestelling niet naar de desbetreffende locatie afgeleverd kan worden.

De duitse amazon daarintegen geeft die foutmelding niet dus ik ga er vanuit dat ik hem gewoon bij onze oosterburen kan bestellen. Ben alleen een beetje skeptisch over het toetsenbord maarja ik typ toch blind en zal zoals hierboven aangegeven in China wel voor een drol een US toetsenbordje bestellen. Dan maar een ringelS op mijn keyboard voor een paar weekjes.

Bedankt voor de snelle reacties leute, zodra ik hem binnen heb (1.5 maand levertijd :? ) zal ik deze post updaten met wat zelfgeschoten foto's en indien de intresse er is zal ik proberen een review ervan te maken.

• GENETX
1,5 maand? Bij de Duitse webshops is hij gewoon op voorraad zo te zien:
http://geizhals.at/deutschland/a539146.html

• Zollo
Nou de laptop is besteld, fingers crossed dat hij zsm binnen komt. Had nog 1 vraagje naar aanleiding van de volgende responce:
GENETX schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:16:
Haal via eBay een US/International UL30/U30 toetsenbordje en gaan met die banaan. Geen gedonder met douane en invoerrechten, gewoon 2 jaar international pick-up and return en verder nog bescherming van Europese wetten.
Kunnen jullie met zekerheid zeggen dat de U33Jc ook onder de UL30/U30 serie valt? Als dat het geval is wil ik namelijk alvast een US toetsenbordje bestellen, kan me alleen niet voorstellen dat die toetsenborden voor alle laptopmaten (deze is dan 13 inch) hetzelfde is. Of is de U3 synonieum voor een 13 inch laptop?

Thx voor de hulp so far!

• GENETX
Dat is idd synoniem. zo heb je 2x (12") 3x (13,3") 4x en 8x (14") 5x (15,6"), 6x (16") en 7x (17,3") bij Asus.

Al ben ik er niet helemaal zeker meer van. het toetsenbord is qua grootte en layout helemaal gelijk. Zelfs de 14" notebooks hebben dezelfde. En daardoor had ik de verwachting dat alle laptops gewoon hetzelfde toetsenbord hadden om productiekosten te besparen.

Na onderzoek bij een 14" notebook een week terug bleek echter dat bepaalde toetsenborden een compleet andere flatcable hadden. Hij past dan dus wel, maar kan niet worden aangesloten.

Ik ga er nog wel van uit dat het bij de U33 wel gaat lukken. De laptop is in principe qua design gelijk aan de UL30, U30 en U35. Maar als je het zeker wil weten, dan moet je het toetsenbord even loshalen en een foto van de achterkant maken. Dan kan ik wel bevestigen of de flatcable ook gelijk is.
Pagina: 1