Toon posts:

RAM-problemen (hopelijk werkt deze topic wel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou de vorige post werkte helemaal niet, dus hier is mijn probleem, hopelijk kunnen jullie helpen..

Ik heb laatst 128 Mb 133Mhz RAM gekocht (Seitec) en toen ik het in de 2e DIMM slot deed (1e heeft 64 Mb), gaf Win98 ineens de geest door een overdosis beveiligingsfouten. Ik heb em al 2x geruild, dus het is niet de chip zelf, maar wat kan het wel zijn en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Nou hier komt het:

*Is je 2e DIMM slot kapot? -> probeer je 64MB eens in je 2e slot.
*Werkt de combinatie met je andere geheugen niet? -> probeer alleen je nieuwe geheugen eens.
*Misschien een slechte productie DIMMS... -> VRAAG EEN ANDER MERK!!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Hee hoi. Ik had exacte hetzelfde, alleen dan met win2k. Ik ben helemaal met mijn bakkie naar Accell geweest om het te laten onderzoeken en de oplossing was kinderlijk eenvoudig: randaarde!.

In Utrecht bij Accell deed ie meteen zonder problemen. Het enige verschil was dat zij een randaarde-stopcontact hadden en ik thuis niet. Toen ik em thuis ook (met een lange haspel dwars door mijn huis) op randaarde aansloot deed ie perfect.

Controleer dus ff of je machine goed geaard is zou ik zeggen. Het lijkt erop dat deze dimms (seitec dus) er erg gevoelig voor zijn.

Verwijderd

Hee ... ik heb bij mij ooit geprobeerd om een PC133 en een PC100 Dimm samen te gebruiken op een Asus P5a/b dat werkte ook niet. als ik alleen de PC133 of alleen de PC100 dimm gebruikte werkte het wel maar samen niet .. ik denk dat de ic's niet goed samenwerken ofzo ... :?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

tip 1:
Haal alle programma's die automatisch opstarten met windows eruit (niet deleten maar gewoon niks opstarten) en kijk of je die errors nog steeds heb
tip 2:
Heb je Norton Antivirus draaien?
Zoja? Eraf gooien en kijken of het helpt...

Want bij mij lag het aan NAV dat ik fouten kreeg enzo...

Succes!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.