Is dit mogelijk en legaal te realiseren...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Beste tweakers :)

Ik vroeg mij af of dit mogelijk is en legaal te realiseren...?

Het volgende probleem: Voor mijn werk gebruik ik een aantal (minimaal 3) software programma's die gebruik maken van een USB key dongle/stick (hoe je het noemen wil)
Ik ben zelf eigenaar van die software licentie's.
Aangezien ik deze ook op een laptop gebruik vind ik het lastig die hele laptop vol te moeten steken met die USB dongle's, naast mijn Vodafone dongle, Portable HDD en natuurlijk mijn USB led lampje :+
Kortom dat gaat niet passen.
Is zo'n USB key dongle niet uit te lezen of alle keys op 1 stick te plaatsen of eventueel virtueel te simuleren...?

Op google vind ik de term dongle emulator maar of dit precies is wat ik zoek wordt ik geen wijs uit.

Iemand enig idee...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

USB hubje gebruiken? hoeft er maar 1 stekker in de laptop. Of je hangt de dongle in het netwerk met een USB netwerk replicator

Het hele idee van die dongles is dat ze niet simpel te kopieren zijn. Als het kan kun je op dit forum daarvoor geen support vinden.

PS, lees ook nog even het Het algemeen beleid door over dingen waarvan je niet zeker weet of ze op dit forum mogen of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door leuk_he op 14-09-2010 21:40 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Vaak hebben deze dongels individueel een andere hardwarematige beveiliging en zijn dus niet te kopiëren.

Wel kun je vaak met dongels van hetzelfde bedrijf (Steinberg, bijv.) licenties combineren op één dongel.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon 1 usb hub kopen met genoeg aansluitingen voor al je usb dongles. Let echter wel op dat sommige hiervan een externe voeding nodig hebben, vaker ook degene die meer dan 4 aansluitingen hebben.

https://discord.com/invite/tweakers

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02
Wat je ook kan doen is de USB dongle installeren op een server in combinatie met USB over Network een VPN tunnel van je laptop naar je bedrijfs netwerk, een USB over Network client op je laptop draaien om de USB dongle te gebruiken terwijl deze niet fysiek aan je laptop is gekoppeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Hari-Bo op 15-09-2010 12:24 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Anoniem: 91626

Ik neem aan dat je de IT op t werk dit niet gevraagt hebt? Het antwoord zal namelijk NEE zijn aangezien het meestal niet aleen om de programmas gaat meestal maar meer om de licentie sleutel die hierop staat. Hierdoor is het maken van een kopie vaak verboden en dient de gebruiker geen weizigingen aan te brengen aan de software /stick, dit zal je ook uitgelegd zijn bij het overhandigen? En gezien jouw naam zal ik ook verder geen hulp willen bieden op het mogelijk onterecht toegang verkrijgen tot iemand andermans spullen sucsess!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Hoewel het mijn persoonlijke mening is dat in dit soort gevallen gekraakte software veel beter functioneert, is het in nederland niet legaal kopieen van dongles te maken die kopieren proberen onmogelijk te maken.

Door de beveiliging te omzeilen (hoe eervol en netjes het doel ook is) omzeil je de beveiliging van software. Daarmee schendt je de licentie en mag je de software in nederland niet meer gebruiken. Al hoop ik nog steeds op jurisprudentie die aangeeft dat dit soort hindernissen in het normaal(=bedoeld) gebruik van de software omzeild mogen worden...

@larciano: Proofread even, wat spelvauten hier en daar - verder geeft de op aan eigenaar te zijn van de licenties (of tenminste ga ik daar vanuit op een forum als dit). De vraag is dus: Hoe ga ik de wildgroei van beveiligingsdongles met bijbehorende overlast tegen op een *legale* manier?

[ Voor 20% gewijzigd door wheez50 op 15-09-2010 12:56 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Sommige software laat het toe de usb-key in te ruilen voor een normale in te voeren key.

Neem dus eens contact op met de leveranciers.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
wheez50 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:53:
Hoewel het mijn persoonlijke mening is dat in dit soort gevallen gekraakte software veel beter functioneert, is het in nederland niet legaal kopieen van dongles te maken die kopieren proberen onmogelijk te maken.

[...]
Leuk verhaal, maar 90% van de software die afhankelijk is van een dongel heeft niet eens een (goede) gekraakte versie. Dus daar heeft de TS ook niet veel aan.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 01:36

Felyrion

goodgoan!

We maken hier gebruik van verschillende "dongle servers". Relatief goedkope servers die veel USB en/of serial poorten hebben voor de dongles. Vervolgens wordt gebruik gemaakt van VPN en USB over netwerk software. Op deze wijze zijn de dongels altijd op een "veilige" plek en overal te bereiken voor bevoegden.

Niet om reclame te maken of iets dergelijks, maar check bijvoorbeeld deze site voor een dergelijke oplossing

edit:
@Hari-Bo: sorry, dat is inderdaad exact dezelfde oplossing, was ik toch te snel met reageren :-(

[ Voor 29% gewijzigd door Felyrion op 15-09-2010 13:31 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02
Felyrion schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:28:
We maken hier gebruik van verschillende "dongle servers". Relatief goedkope servers die veel USB en/of serial poorten hebben voor de dongles. Vervolgens wordt gebruik gemaakt van VPN en USB over netwerk software. Op deze wijze zijn de dongels altijd op een "veilige" plek en overal te bereiken voor bevoegden.
Dezelfde oplossing als de mijne ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Pagina: 1