Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Het hele idee van die dongles is dat ze niet simpel te kopieren zijn. Als het kan kun je op dit forum daarvoor geen support vinden.
PS, lees ook nog even het Het algemeen beleid door over dingen waarvan je niet zeker weet of ze op dit forum mogen of niet.
[ Voor 29% gewijzigd door leuk_he op 14-09-2010 21:40 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Wel kun je vaak met dongels van hetzelfde bedrijf (Steinberg, bijv.) licenties combineren op één dongel.
[ Voor 9% gewijzigd door Hari-Bo op 15-09-2010 12:24 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Anoniem: 91626
Door de beveiliging te omzeilen (hoe eervol en netjes het doel ook is) omzeil je de beveiliging van software. Daarmee schendt je de licentie en mag je de software in nederland niet meer gebruiken. Al hoop ik nog steeds op jurisprudentie die aangeeft dat dit soort hindernissen in het normaal(=bedoeld) gebruik van de software omzeild mogen worden...
@larciano: Proofread even, wat spelvauten hier en daar - verder geeft de op aan eigenaar te zijn van de licenties (of tenminste ga ik daar vanuit op een forum als dit). De vraag is dus: Hoe ga ik de wildgroei van beveiligingsdongles met bijbehorende overlast tegen op een *legale* manier?
[ Voor 20% gewijzigd door wheez50 op 15-09-2010 12:56 ]
Neem dus eens contact op met de leveranciers.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Leuk verhaal, maar 90% van de software die afhankelijk is van een dongel heeft niet eens een (goede) gekraakte versie. Dus daar heeft de TS ook niet veel aan.wheez50 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:53:
Hoewel het mijn persoonlijke mening is dat in dit soort gevallen gekraakte software veel beter functioneert, is het in nederland niet legaal kopieen van dongles te maken die kopieren proberen onmogelijk te maken.
[...]
Niet om reclame te maken of iets dergelijks, maar check bijvoorbeeld deze site voor een dergelijke oplossing
@Hari-Bo: sorry, dat is inderdaad exact dezelfde oplossing, was ik toch te snel met reageren
[ Voor 29% gewijzigd door Felyrion op 15-09-2010 13:31 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Dezelfde oplossing als de mijneFelyrion schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:28:
We maken hier gebruik van verschillende "dongle servers". Relatief goedkope servers die veel USB en/of serial poorten hebben voor de dongles. Vervolgens wordt gebruik gemaakt van VPN en USB over netwerk software. Op deze wijze zijn de dongels altijd op een "veilige" plek en overal te bereiken voor bevoegden.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten