Vraag ik teveel van mijn Belkin router?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
mijn internet verbinding is erg instabiel geworden... om de haverklap vliegt chello er uit. Verbinding modem valt weg, oranje lampje gaat knipperen. Enige oplossing is modem en/of router herstarten.

Chello geeft natuurlijk aan dat er niets aan de hand is, en dat ze niets kunnen zien aan m'n Cisco modem. Laat ik ze deze keer geloven... zou ik dan teveel van mijn Belkin router vragen?? Zou mijn belkin router een "jam" signaal richting internet/cisco sturen?

Aan mijn router hangen bedraad
- Mac Mini
- Nas
Wireless
- apple laptop
- dell laptop
- iphone
- hp wifi printer
- draadloos tafelradiotje

Ik forward een stuk of wat poorten zodat m'n nas kan downloaden, en ik via het internet bij mijn nas kan komen. Tevens nog wat porten om de mac mini te besturen en een poortje zodat mu-torrent soepel werkt.

Zou toch niet teveel mogen zijn voor een Belkin F5D8233-4v3?

ps. bij de eerste tekenen van instabieliteit heb ik de firmware ge-upgrade, en is het probleem alleen maar erger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Je kan eens proberen het aantal handshakes/connecties in je Torrentcliënt te minimaliseren. Zoek hier maar eens op met Google. Dit kan goed de boosdoener zijn (teveel connecties naar buiten en binnen).

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2010 20:07 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

Torrent bouwt heel veel connections tegelijk op, ervaring leert dat bepaalde merken daar slecht tegen kunnen.

Zoals eerder gezegd: zet het aantal connections een stuk lager (lees: probeer eens de helft), of als het kan: leen een router van iemand (bij voorkeur een fatsoenlijk merk :))
Dan weet je in ieder geval of het je router is die dwars ligt.

Nu is Belkin absoluut niet een favo merk van me kwa routers, aangezien ik er zelf ook veel ellende mee heb gehad ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
wat is een "normaal" aantal poorten om te forwarden? mijn torrent client geeft als standaar 6881 - 6991 aan, ik heb dit maar wat kleiner gemaakt en de poort naar de MM niet meer geforward.

Die belkin begint echt buggy te worden... herstarten wil niet meer, moet iedere keer prik er af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Had ik ook op een oude speedtouch router, het was toen tijd voor een nieuwe :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
PerfectLight schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:38:
Had ik ook op een oude speedtouch router, het was toen tijd voor een nieuwe :P..
hmm, wil het dan meteen goed doen... (Zyxel of Draytec oid) nooit meer "bijna goed" spul voor mij...

ik wil het nog heel even aankijken, wellicht komt hier nog een gouden tip voorbij.

[update]
zojuist een torrent aangezet, na 2 min vloog alles er weer uit... ik geloof dat ik de boosdoener heb.. ;-)

wie zegt dat films downloaden gratis is, nu moet ik een nieuwe router...

[ Voor 20% gewijzigd door Zerveza op 14-09-2010 21:20 ]

Pagina: 1