Futureproof? Voor zover jullie het kunnen aangeven.

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Beste medetweakers,

In 2012 ben ik van plan om een GamePC te halen, maar ik heb nu al een officePC nodig. Ik kan voor een kleine 200 euro al een office PCtje in elkaar zetten maar dat vind ik best wel zonde als ik al die onderdelen weer weg moet doen.
Dus nu zit ik te denken om alvast wat onderdelen voor de gamePC te kopen, en de CPU en GPU pas in 2012 te kopen. Op deze manier hoef ik in 2012 alleen maar de CPU van 50 euro te vervangen (GPU en systeemkast voor officePC heb ik al).

Zijn de volgende onderdelen futureproof? Ik heb flink wat gegoogled, maarja, echt concrete antwoorden kon ik niet krijgen. Ik heb weinig inzicht in dit soort zaken, dus hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Ik ben in 2012 van plan om een hexacore te kopen en die te OCen (vandaar dit moederbord), en een videokaart van rond de 250-300 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M620€ 76,-€ 76,-
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 77,50€ 77,50
1Asrock 890GX Extreme3€ 105,99€ 105,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,49

Alvast bedankt,

Lord

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet jij wat er in 2012 aan hardware is? Welke socket gebruikt wordt en of we nog wel PCI-E videokaarten hebben?
Koop nu gewoon een simpele office pc en zorg dat je de voeding en de behuizing kan gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lordMocro
Tsurany schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:06:
Weet jij wat er in 2012 aan hardware is? Welke socket gebruikt wordt en of we nog wel PCI-E videokaarten hebben?
Koop nu gewoon een simpele office pc en zorg dat je de voeding en de behuizing kan gebruiken.
Ik heb daar geen antwoord op, ook ben ik niet bekend met de ontwikkelingen, vandaar dat ik het hier vraag op de grootste hardwaresite van de benelux.

Maar jouw antwoord is iig duidelijk. :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:23
Hoe komt het dat je nu al weet dat je over 2 jaar een game pc wil? Misschien wil je dan wel een game-laptop (desktop vervanger). Daarnaast is het altijd de vraag hoelang een bepaalde socket nog echt ondersteund blijft. Gezien de keuze voor een AM3 bord heb je best kans dat het dan nog wel ondersteund wordt maar misschien wel alleen nog door de budget reeks.

Zoek zelfs eens wat roadmaps op van Intel & AMD zodat je kunt zien hoelang een bepaald platform nog ondersteund word. Verder heb je gezien het verleden wel de grootste kans dan AMD qua socket meer futureproof is.
Verder weet ik niet wat er met de energiehonger van GPU's gaat gebeuren maar je zult met je voeding gewoon van het ergste uit moeten gaan. Maar omdat deze in de huidige omgeving weinig belast gaat worden is het wel verstandig om naar een 80Plus voeding te kijken (heb de huidig geselecteerde niet bekeken)

edit:
Vergeet ook technieken zoals SATA3, USB3 etc niet want deze zullen dan veel meer gemeengoed zijn dan dat ze nu op moederborden te vinden zijn

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 14-09-2010 18:13 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:37
Niet Future proof. Dat ga je het ook niet krijgen. En nee, verouderde HW is daarin prima. Om dezelfde reden had ik 2,5 jaar geleden AM2+ gehaald. Die draait nog prima met de Phenom II X4, maar dan met DDR2.

Waarom dit niet futureproof is?
Zowel Intel als AMD komen met nieuwe sockets voor nieuwe processoren. Je kan dus geen nieuwere CPU op de moederborden kwijt dan nu. Sterker nog, ik denk niet dat er nog iets snellers wordt uitgebracht op de huidige platformen dan dat nu al beschikbaar is.

Maw: koop het goedkoopste moederbord. Met wat geluk kun je later wel DDR3 blijven gebruiken, maar een nieuw moederbord heb je over 2 jaar zeker nodig.

• lordMocro
Ok duidelijk, bedankt.

Hier kan een slotje op of whatever. :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica