Beschrijving op marktplaats klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb een tijdje geleden een lens gekocht op Marktplaats. Het zou hier gaan om een M42 lens, dus heb ik meteen voor een tientje een M42 -> EOS converter voor mijn 550D besteld op Ebay. Week later is de converter binnen, ik zo blij als een kind op kerst ochtend de converter erop schroeven maar als ik de lens erop probeer te schroeven merk ik dat dat niet gaat: de lens thread is te klein en pakt dus niet.

Specificaties van de M42 lens mount erbij gepakt en opgemeten en de converter is goed, de lens daarentegen niet. Bij een M42 lens moet de diameter van de lens thread 41mm zijn, bij mijn lens is hij 39mm. Het blijkt dus om een M39 lens te gaan en ik heb nu dus de verkeerde converter.

Ik wil graag de verkoper hier op wijzen maar weet niet precies hoe ik het aan moet pakken. Ik zou het persoonlijk fair vinden als hij een andere adapter zou vergoeden, zoiets had ik zelf ook gedaan en het kost de wereld niet. Ik ben eigenlijk redelijk boos omdat ik de lens graag binnenkort wilde gebruiken en dat nu niet meer haalbaar is, maar als ik een rant mail ga sturen weet je zeker dat je je eigen ramen in ooit. Dus hoe pak ik dit het beste aan?

Verwijderd

Gewoon een mailtje sturen? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Je weet zelf al dat je niet moet gaan schelden, dus daarmee ben je al praktisch halverwege :P

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 17:57 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Is het niet een idee om een mail te sturen naar de verkoper, en gewoon rustig en netjes vertellen wat het probleem is. Er moet vast wel wat te regelen zijn, maar daarvoor moet je toch echt bij de verkoper zijn.

Dus typ een mailtje waarin je je probleem omschrijft, en zorg dat je niks beledigent of dergelijke zegt.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 17:13
maar ik begrijp 1 ding niet

is de converter nou niet goed of de lens

bedoel als jij een m42 converter hebt gekocht maar je lens is blijkbaar een m39 dan is dat toch niet de converterverkopers probleem ?
MPeek schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:51:

Specificaties van de M42 lens mount erbij gepakt en opgemeten en de converter is goed, de lens daarentegen niet. Bij een M42 lens moet de diameter van de lens thread 41mm zijn, bij mijn lens is hij 39mm. Het blijkt dus om een M39 lens te gaan en ik heb nu dus de verkeerde converter.
maar dan nog, denk dat een aardige verkoper wel zegt van nou, kstuur wel een M39 converter op :)

[ Voor 7% gewijzigd door Speeddragon op 14-09-2010 18:05 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• MPeek
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb het over de verkoper van de lens, en niet de verkoper van de converter...

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Optie 1: je verkoopt je converter voor een tientje (moet wel lukken met zo goed als nieuw product lijkt me), of evt. een euro of twee korting. Vraag evt. of meneer verkoper die twee euro wil vergoeden als je het om het principe gaat, of als twee euro erg veel is op je maandelijkse begroting. Bestel vervolgens een nieuwe converter, ik weet er niets van af maar die zal wel niet 100 euro zijn als die andere een tientje is, toch?

Optie 2: vraag of hij die converter voor je op marktplaats o.i.d. wilt zetten als je daar zelf geen zin in hebt want het is toch immers zijn fout, voor de rest, zie optie 1.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik denk dat contact zoeken met de verkoper wel de enige hoopgevende oplossing kan zijn. Het zal toch aankomen op de goede wil van zo'n verkoper om of het product terug te nemen en geld terug te storten of jouw converter vergoeden.
In het slechtste geval doet de verkoper er niets aan en zal je niet veel verder komen, nadeel van Marktplaats achtige constructies..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie het als je eigen risico hoor. Als je via marktplaats iets koopt (en bij normale webshops trouwens ook) is er altijd een kans dat hetgeen wat je koopt op een of andere manier niet voldoet. Je kunt dan hoogstens de koop terugdraaien omdat je een 42mm ding verwachtte en een 39mm kreeg. Evt. gekochte accessoires zijn je eigen risico. Die had je ook na ontvangst kunnen kopen als je zeker weet dat het past.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 16-09-2010 13:18 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 17:54

Bezulba

Formerly known as Eendje

Palomar schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:17:
Ik zie het als je eigen risico hoor. Als je via marktplaats iets koopt (en bij normale webshops trouwens ook) is er altijd een kans dat hetgeen wat je koopt op een of andere manier niet voldoet. Je kunt dan hoogstens de koop terugdraaien omdat je een 42mm ding verwachtte en een 39mm kreeg. Evt. gekochte accessoires zijn je eigen risico. Die had je ook na ontvangst kunnen kopen als je zeker weet dat het past.
Eigen risico is als het blijkt dat de gifgroene kleur van het gekochte goed toch niet past bij je pimpelpaars interieur, dit is gewoon het verkeerde leveren.

Mailtje naar de verkoper, melden dat je het verkeerde hebt en vragen of je het goede kan krijgen of dat je je geld terug krijgt bij terugzenden artikel.

Waarom een topic hierover trouwens? Dit is echt iets van de laatste tijd, nog voordat men überhaupt de verkoper een mail stuurt/belt gelijk een topic maken wat je kan doen..

blup

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
eendje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:29:
[...]

Eigen risico is als het blijkt dat de gifgroene kleur van het gekochte goed toch niet past bij je pimpelpaars interieur, dit is gewoon het verkeerde leveren.

Mailtje naar de verkoper, melden dat je het verkeerde hebt en vragen of je het goede kan krijgen of dat je je geld terug krijgt bij terugzenden artikel.
Maar hij wil het product zo te lezen niet terugsturen en gewoon houden. In dat opzicht vind ik het eigen risico en dan maar een nieuw convertertje kopen.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

eendje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:29:
[...]

Ik ben het wel eens met Palomar als het gaat om aankopen die gedaan zijn via Marktplaats, zoiets is ook nog (helaas) een risico, en komt uiteindelijk op coulance van de verkopende partij of ze het product terugnemen danwel vergoeden.
Jij hebt weer gelijk als het gaat om een webshop, in dat geval is er ook geen groot probleem.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1