Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet traag... Word ziek van helpdesk...

Pagina: 1
Acties:

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:19
Beste mensen,

Ik heb wat problemen met mijn internet en alles. Ik zal hieronder een korte uitleg proberen te geven zodat jullie misschien een oplossing hebben voor mijn problemen.

Ten eerste: Avira virusscanner, Windows firewall, windows vista
Ik heb een glasvezel verbinding van Kennisglas voor studenten. Ik woon in studentenflat en we hebben gewoon 1 aansluiting zitten per kamer. Verder weet ik dus niet of we een gemeenschappelijke router hebben oid, maar mijn huisgenoten hebben geen last van deze problemen...

Oke dan nu mijn problemen en wat ik heb geprobeerd/opgedragen werd.

Als ik mijn computer opstart moet ik in cmd.exe ipconfig/renew drukken om pas op internet te komen, normaal zou dit automatisch moeten gebeuren maar helaas sinds 2 weken niet meer bij mij. Heb geen instellingen veranderd dus weet niet waar het aan kan liggen.

Ten tweede is mijn internet sinds vandaag traag geworden.
Als ik speedtest uitvoer dan is het heel wisselvallig:

download: 1200 en als ik minuut later doe: 200
upload: 1600 500
connection: 4600 2000

Dat gezien heb ik gebeld en moest ik pc opnieuw opstarten met firewall en virusscan even uit. Kijken of dat iets blockte, maar nadat ik dat gedaan had bleef het hetzelfde

Dus daar zit redelijk wat verschil tussen. Daarna moest ik van de kerel van de helpdesk een test doen op www.speedtest.bbned.nl en daar 1000mb download starten. Hij zei dat het rond de 1000-1500kb/s moest gaan. Helaas begon het op de 800 en daalde naar 250kb/s...

Toen werd mij geadviseerd om het bij een andere pc te proberen met dezelfde netwerkkabel en een andere netwerkkabel in mijn pc... En huisgenoot's verbinding op mijn pc te laten draaien.

Dit allemaal gedaan dit was de uitkomst:

Netwerkkabel van mij(mijn verbinding) op huisgenoot's pc = download met 250kb/s ook
Netwerkkabel van hem bij mij in de pc(zijn verbinding) = 800kb/s ( iets trager dan normaal maarja kan gebeuren)
Netwerkkabel van hem in mijn verbinding en mijn pc = download met 250kb/s

Dus hieruit leek het mij niet aan mijn netwerkkabel te liggen en ook niet aan mijn pc dacht ik.

Nu ik voor de 4de keer wilde bellen naar de helpdesk was het natuurlijk 17.02 en namen ze niet meer op...
Toch bleven ze de afgelopen keren gewoon volhouden dat het niet aan hun verbinding lag en dat ze niks in het systeem konden zien en zeiden dus indirect het is jouw schuld.

Nu vraag ik jullie of jullie een oplossing weten voor mijn problemen? Of dat jullie nog tips weten hoe ik kan aantonen dat het echt de schuld is van Kennisglas en niet van mij.

Thx alvast

[ Voor 3% gewijzigd door stoeber op 14-09-2010 17:57 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je je virusscanner uit zet, maakt het dan verschil? Kijk tijdens je download eens naar je CPU gebruik via de taakplanner. Als je dan het proces van je virusscanner flink op ziet lopen weet je eigenlijk al genoeg ;)

Ik had laatst het zelfde, haalde op Ziggo verbinding maar 30% van wat ik moest halen. Virusscanner uit en ik zat op normale snelheden. Helaas kun je niet echt zonder :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• stoeber
was nog net aant editen dat ik dat ook al geprobeerd had...

Thx voor je snelle reactie...

Virusscan blijft op 0 of 1 staan dus geen verschil

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

stoeber schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:47:
Ik heb een glasvezel verbinding van Kennisglas voor studenten. Ik woon in studentenflat en we hebben gewoon 1 aansluiting zitten per kamer. Verder weet ik dus niet of we een gemeenschappelijke router hebben oid, maar mijn huisgenoten hebben geen last van deze problemen...
Ik zou hier toch eens even naar kijken of niet zoiets aanwezig is. Het kan goed zijn dat dit er wel is en dat de uitgang waar jouw verbinding vandaan komt wordt gelimiteerd ofzo.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• stoeber
Zou toch raar zijn als dat de 1 op de andere dag veranderd wordt? Terwijl ik de enige ben die er last van heeft?

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Haal je je pc uit slaapstand als je niet direct een verbinding krijgt of is het een normale opstartprocedure? Windows Vista lijkt af en toe een beetje vast te houden aan de vorige lease.

Heb je ook getest via bv ftp of nieuwsgroepen en of dat uitmaakt op de snelheid?

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 20:25
Of dat jullie nog tips weten hoe ik kan aantonen dat het echt de schuld is van Kennisglas en niet van mij.
Enige manier om te kijken of het probleem bij jou ligt of bij Kennisglas is een andere computer aan te sluiten op de verbinding (kruistest). Dus leen een laptop bij de buren/studiegenoot/vriend en sluit die aan op jouw aanlsuiting.
Wat ook handig kan zijn is jouw laptop/computer op de internetaansluiting van een van je buren aan te sluiten om te kijken of het aan je laptop ligt.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 15:21
als je je Operating System wil uitsluiten kan je eventueel de ubuntu live cd starten en kijken hoe het daarmee loopt. Als je dan nog problemen hebt zou ik al eerder hardware of lijn gaan denken.

• stoeber
Johny_B schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:58:
Haal je je pc uit slaapstand als je niet direct een verbinding krijgt of is het een normale opstartprocedure? Windows Vista lijkt af en toe een beetje vast te houden aan de vorige lease.

Heb je ook getest via bv ftp of nieuwsgroepen en of dat uitmaakt op de snelheid?
Nee gewoon normale opstartprocedure...

En ook getest net via nieuwsgroepen en die download wel normaal in begin maar druipt langzaam af naar een trage snelheid

[ Voor 5% gewijzigd door stoeber op 14-09-2010 20:47 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoals ik het lees heb je geen glasvezel voor jezelf maar een gewone ethernet aansluiting, en wordt die glasvezel gedeelt met meerdere studenten?

Dan zal je eerst dat eerste stuk - van je pc tot aan de glasvezel aansluiting - moeten uitsluiten van problemen.

• denan
  • Laatst online: 30-11 14:04
Inderdaad. Die kennisglasaansluitingen zijn leverbaar in 2 smaken:
- Een UTP aansluiting in de muur direct verbonden op een switch in het pand.
- een UTP aansluiting in de muur, aangesloten op een genexis CPE in de meterkast (cite)

Als je een verbinding hebt haal je gewoon de snelheid, het is geen ADSL of Kabel waarbij afstand van invloed kan zijn op de kwaliteit van je verbinding. Je kunt het het beste vergelijken met een LAN netwerk aangezien de kennisglas panden allemaal centraal in een netwerk hangen. Verder is het zo dat 'als' er een probleem zou zijn met glasvezel of de CPE dat je dit dan direct zou merken.. niet pas na een paar minuten gebruik.

Ergo: Test een andere pc/laptop zoals de helpdesk ook gevraagd heeft... en dat heb je volgens je startpost helemaal niet gedaan.

• stoeber
Heb ze net gebeld...

Ze geloofde niet dat als ik bij mijn huisgenoot's verbinding probeerde dat ik dan dezelfde snelheid haalde en dat het dus aan het internet connectie ligt.
Maar nu maken ze er een melding van en gaan er andere mensen naar kijken... JOEPIE!

Dus morgen weer bellen over de status van de melding :O

Thx voor jullie snelle reacties allemaal...

• denan
stoeber schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:05:
Heb ze net gebeld...

Ze geloofde niet dat als ik bij mijn huisgenoot's verbinding probeerde dat ik dan dezelfde snelheid haalde en dat het dus aan het internet connectie ligt.
Maar nu maken ze er een melding van en gaan er andere mensen naar kijken... JOEPIE!

Dus morgen weer bellen over de status van de melding :O

Thx voor jullie snelle reacties allemaal...
Heb je dat dan ook getest? Volgens je post namelijk niet. Daar heb je het alleen over de netwerkkabel:

Netwerkkabel van mij(mijn verbinding) op huisgenoot's pc = download met 250kb/s ook
Netwerkkabel van hem bij mij in de pc(zijn verbinding) = 800kb/s ( iets trager dan normaal maarja kan gebeuren)
Netwerkkabel van hem in mijn verbinding en mijn pc = download met 250kb/s

• sjaakaq
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Test eerst eens huisgenoot's PC met zijn netwerkkabel op jouw aansluiting. Als dat ook traag is, weet je gelijk dat het niet aan je PC of kabel ligt. Tot nu toe heeft er steeds iets van jou aangehangen, dat moet worden uitgesloten.

Heel eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat de snelheid dan gewoon 1500kbps zal zijn...

Want als ik het goed lees heeft jouw netwerkkabel sinds het probleem maximaal 250kbps gehaald. Vervang die voor 5 euro. Je buurman haalt 1500kbps met zijn pc en zijn kabel op zijn aansluiting. Jij haalt op die bewezen goede aansluiting, met een bewezen goede kabel maar 800kbps. Kijk je PC nog beter na of doe een re-install want dat moet aan jouw PC liggen.

Ik weet hoe irritant traag internet is, ik weet hoe onfeilbaar een simpele ethernetkabel lijkt en ik weet hoe vreemd (met name Windows) PC's zich kunnen gaan gedragen zonder dat je er zelf echt iets aan gedaan hebt, maar gebaseerd op ervaringen schat ik dat 80% van de internetproblemen, en dan zeker problemen met snelheid, lokale problemen zijn.

Bij meer consument-achtige abonnementen kan het modem nog defect gaan, maar aangezien anderen die op dezelfde centrale router zitten geen problemen hebben lijkt me dit dus vrij zeker een lokaal probleem of anders een probleem tussen jouw aansluiting in je kamer en de router (al zit die kabel neem ik aan helemaal intern gemonteerd, met minder kans op kabelbreuk of andere schade).

Maar goed, voer dus eerst voor de gein eens de test uit in de eerste alinea en let us know ;)

[ Voor 18% gewijzigd door sjaakaq op 15-09-2010 19:31 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• stoeber
leokennis schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:27:
Test eerst eens huisgenoot's PC met zijn netwerkkabel op jouw aansluiting. Als dat ook traag is, weet je gelijk dat het niet aan je PC of kabel ligt. Tot nu toe heeft er steeds iets van jou aangehangen, dat moet worden uitgesloten.
Probleem al weer minder vandaag internet doet redelijk goed soms nog wel een kleine hapering, maar over het algemeen haal ik weer normale snelheden...

Als ik weer even last heb ga ik dit gelijk proberen... Was idd het enige wat ik nog niet gedaan heb zijn kabel in zijn pc vanuit mijn verbinding... Dom had ik aan moeten denken.

Hoeveel kan het aan de ethernetkabel liggen? Verscheelt dat veel welk type/merk oid je neemt?

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Zou je je specs van je pc kunnen vermelden?
als je een normale utp kabel zou hebben met de juiste volgorde, dan zou het altijd goed moeten zijn. (zie hiervoor de faq)

ik zeg niet direct dat het aan je pc zou liggen, maar ik acht die kans wel erg hoog

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• denan
stoeber schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:31:
Probleem al weer minder vandaag internet doet redelijk goed soms nog wel een kleine hapering, maar over het algemeen haal ik weer normale snelheden...

Als ik weer even last heb ga ik dit gelijk proberen... Was idd het enige wat ik nog niet gedaan heb zijn kabel in zijn pc vanuit mijn verbinding... Dom had ik aan moeten denken.

Hoeveel kan het aan de ethernetkabel liggen? Verscheelt dat veel welk type/merk oid je neemt?
Ga je nou wel de helpdesk melden dat ze niet verder hoeven te zoeken voordat je echt alles getest hebt (zoals de afspraak ook was)? Lijkt me wel zo netjes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stoeber schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:31:
[...]

Killerbert schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:58:
[...]

als je een normale utp kabel zou hebben met de juiste volgorde, dan zou het altijd goed moeten zijn. (zie hiervoor de faq)
Als je een normale onbeschadigde UTP kabel zou hebben...

Zelfs de beste kabels kunnen door een onhandige actie (klem tussen deur. dubbel buigen of wat dan ook) beschadigd worden op een manier dat je packet loss krijgt, wat je ervaart als een trage verbinding. Ander kabeltje testen is kleine moeite en eigenlijk iets dat je gelijk zou moeten doen.

Sowieso beetje raar dat je gelijk de helpdesk belt als je niet verder gekeken hebt dan alleen een speedtest... wat zegt een ping/traceroute? Zijn die tijden normaal (laag), hoog (honderden tot duizenden ms) of heb je packetloss. Waar treedt dat in de traceroute op? Waarom denk je dat het niet bij de eerste hop (bij jou) ligt?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1