Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb squid-nt geinstalleerd op een window 2003 servertje. Eigenlijk dit alles zonder problemen.
Nu .... haha anders zou ik geen post doen ...

Er is ooit een beheerder geweest dit een FQDN gebruikt heeft voor een test omgeving.
testsite.bla.com gaat nu naar 10.0.1.25
Op de oude squid op een bsd doosje had hij dat opgelost om deze toe te voegen in de /etc/hosts file van de bsd machine waardoor dit alles zonder problemen werkt.

Op de windows 2003 werkt dit truukje niet ...:-( zelfs niet als ik de squid tag
hosts_file c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Het pingen van de site de hostname vanaf de squid-nt w2k3 machine werkt perfect maar tja daar ben ik niets mee.
Iemand een slim idee... dns tja bla.com is niet van ons en van tijd tot tijd surfen en mailen ze nog wel eens naar die site/bedrijf...

Because Great minds Think alike

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
kick

Because Great minds Think alike

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Ik snap je vraag niet helemaal.
Wil je die FQDN gebruiken vanaf je hosts om verbinding te maken met je squid proxy?

Die hosts file is alleen lokaal.
Dus als je lokaal in dat bestand iets.domein.naam aanmaakt dan kun je vanaf die computer waar je dat instelt je squid proxy gewoon bereiken.

Maar als je vanaf al je clients je squid proxy wil bereiken moet je op alle clients de hosts file aanpassen (nogal omslachtig) of gewoon een record in je eigen DNS aanmaken en je clients die nieuwe FQDN laten gebruiken.

Vervolgens in internet explorer als proxy server jenieuwerecord.jouwdomein.jouwextensie geven.
Die instellingen voor IE kun je makkelijk naar je clients pushen via group policy.

Dat die beheerder op dat bsd systeem lokaal aan de hosts file die naam heeft toegevoegd zal eerder iets te maken hebben met dat die bsd doos geen toegang had tot een bepaalde dns server of iets dergelijks...

Ik draai squid 2.7 als proxy en heb gewoon squid.domein.local aangemaakt en heb via gpo op alle clients dat als proxy server ingesteld.

mookie