Ik heb squid-nt geinstalleerd op een window 2003 servertje. Eigenlijk dit alles zonder problemen.
Nu .... haha anders zou ik geen post doen ...
Er is ooit een beheerder geweest dit een FQDN gebruikt heeft voor een test omgeving.
testsite.bla.com gaat nu naar 10.0.1.25
Op de oude squid op een bsd doosje had hij dat opgelost om deze toe te voegen in de /etc/hosts file van de bsd machine waardoor dit alles zonder problemen werkt.
Op de windows 2003 werkt dit truukje niet ...:-( zelfs niet als ik de squid tag
hosts_file c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Het pingen van de site de hostname vanaf de squid-nt w2k3 machine werkt perfect maar tja daar ben ik niets mee.
Iemand een slim idee... dns tja bla.com is niet van ons en van tijd tot tijd surfen en mailen ze nog wel eens naar die site/bedrijf...
Nu .... haha anders zou ik geen post doen ...
Er is ooit een beheerder geweest dit een FQDN gebruikt heeft voor een test omgeving.
testsite.bla.com gaat nu naar 10.0.1.25
Op de oude squid op een bsd doosje had hij dat opgelost om deze toe te voegen in de /etc/hosts file van de bsd machine waardoor dit alles zonder problemen werkt.
Op de windows 2003 werkt dit truukje niet ...:-( zelfs niet als ik de squid tag
hosts_file c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Het pingen van de site de hostname vanaf de squid-nt w2k3 machine werkt perfect maar tja daar ben ik niets mee.
Iemand een slim idee... dns tja bla.com is niet van ons en van tijd tot tijd surfen en mailen ze nog wel eens naar die site/bedrijf...
Because Great minds Think alike