Toon posts:

Nieuwe 7.1 receiver, max 900 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ter vervanging van mn huidige yamaha 5.1 receiver wil ik een upgrade doen naar 7.1
opties die een must voor me zijn:
2x HDMI out
en 3D ready( HDMI 1.4) al voor de toekomst.
receiver niet hoger dan 18cm ivm audiomeubel
Budget is tot max 900 euro.

de 2 opties die ik gevonden heb zijn
onkyo TX NR808 & Yamaha RXV767

Onderzoek leert dat de Onkyo nog wel eens handshake problemen heeft met HDMI (moet kunnen switchen tussen PS3 en tv decoder, en tv en beamer)
Onkyo schijnt ook warm te worden, dit in combinatie met de geringe hoogte van het meubel kan dat wel eens tricky worden.
is het mogelijk de "voetjes" te verwijderen zodat hij lager word? Het vermogen dat Onkyo aangeeft schijnt ook alleen op stereo zo te zijn ipv surround.
Over de yamaha heb ik weinig kunnen vinden.
Wie heeft ervaringen met bovenstaande receivers en wat is evt. de betere. zijn er nog andere opties die ik niet gevonden heb?
alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Receivers worden niet voor niets geleverd met voetjes, dus die er af halen is niet aan te raden. Zeker niet in combinatie met een Onkyo, een merk wat er over het algemeen om bekend staat relatief warm te worden. Overigens heeft de TX-NR800-serie minder problemen met een inkakkende voeding zoals de lagere modellen dat wel hebben. Een 800-serie levert bij vijf kanalen nog steeds ruim over de 100 Watt aan vermogen over alle kanalen. Pas bij zeven kanalen kakken 800-series in, helaas is dat wel het doel wat jij voor ogen hebt. Al moet je je niet te veel blind staren als je makkelijk aan te sturen speakers hebt, want dan lukt het veelal toch wel.

Overigens snap ik niet dat je de Onkyo TX-NR808 in je lijstje hebt staan, want deze heeft maar één HDMI uitgang. Onkyo heeft pas twee maal HDMI uit vanaf de TX-NR1008.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.
volgens kieskeurig heeft ie wel 2x hdmi uit

http://www.kieskeurig.nl/...808/specificaties/903664/

hoeveel ruimte zou je nodig hebben aan de bovenkant voor ventilatie?
achterkant en voorkant zijn wel open

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Ook twee ;) maar eentje is voor de sub.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:56:
bedankt voor je reactie.
volgens kieskeurig heeft ie wel 2x hdmi uit

http://www.kieskeurig.nl/...808/specificaties/903664/

hoeveel ruimte zou je nodig hebben aan de bovenkant voor ventilatie?
achterkant en voorkant zijn wel open
Voorkant en achterkant maakt op zich niet heel veel uit. Maar ik zou toch zeker een centimeter of vijf open houden met een Onkyo. Heb zelf een TX-SR806 gehad en die werd echt extreem heet. Dat was één van de punten om over te stappen naar de Denon. Andere was het probleem met de PS3 en 1080p beelden. Maar dat laatste schijnt al opgelost te zijn, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Van de huidige serie heeft geloof ik vooral de TX-SR608 last van handshakeproblemen.

En ik heb niets gezegd over het aantal HDMI Out O-)
Alleen wel apart dat er dus ook TX-NR808 modellen zijn met maar één uitgang: plaatje.

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
FeaR1986 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:10:
En ik heb niets gezegd over het aantal HDMI Out O-)
Alleen wel apart dat er dus ook TX-NR808 modellen zijn met maar één uitgang: plaatje.
Zo, dat duurde even voor ik snapte wat je zei...
Anyway, inderdaad vreemd dat er twee soorten 808 zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door simonr op 14-09-2010 20:19 ]

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Er valt inderdaad maar weinig te vinden over de Yamaha.
Maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat het geweldig goed spul is (zeker de duurdere modellen) en dat het met de specificaties wel goed zit.
Ik vond voor de 767 deze specsheet: https://www.forumhifivisu.../649CB_RXV767NPB_3172.pdf

Verwijderd

Misschien de Marantz NR1601?

7x Power Output (8 / 6 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08%) 50 W
HDMI In / Out (version x.x) 4 / 1 (1.4a) 3D
Maximum Dimensions (W x D x H) in mm 440 x 367 x 105.
Richtprijs: € 599

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:27:
HDMI In / Out (version x.x) 4 / 1 (1.4a) 3D
Nee dus. Heeft maar 1 HDMI out.

Verwijderd

Topicstarter
allen bedankt voor bovenstaande. Kan iemand mij vertellen of de receiver altijd moet aanstaan om een HDMI signaal door te geven. ik wil mn tv decoder via de receiver laten lopen, maar om dan altijd de receiver aan te moeten hebben staan/ zetten is niet echt ideaal.

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 17:30
Eventueel de Pioneer VSX-LX53
Afmetingen (B x H x D) 420 x 173 x 433 mm

De richtprijs: € 1080 is wel iets boven je budget

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:24:
allen bedankt voor bovenstaande. Kan iemand mij vertellen of de receiver altijd moet aanstaan om een HDMI signaal door te geven. ik wil mn tv decoder via de receiver laten lopen, maar om dan altijd de receiver aan te moeten hebben staan/ zetten is niet echt ideaal.
Volgens mij wel, dat is dan ook de reden dat ik naar een andere oplossing aan het kijken vwb het aansluiten van bronnen via HDMI van de receiver, wellicht dat ik sommige bronnen beiden ga bruiken zowel HDMI via LCD en traditioneel optical via de receiver - dan kan ik kiezen. Nadeel, het geeft extra kabel rompslomp

Choices, choices :/

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:24:
Verschilt per merk. Sommige merken moet de receiver inderdaad altijd aan staan. Maar enkele merken krijgen nu ook dingen als HDMI Pass Through. Dus dan zet je eerst je receiver aan, kies je het kanaal/HDMI input en dan zet je de receiver in stand-by. Vanaf dat moment gaan audio én video over de HDMI Out naar de TV. Nadeel van dit is wel dat de receiver in een bepaalde modus moet staan om dit te kunnen wat er toe leidt dat de receiver veelal een Watt of 30-40 gebruikt in stand-by. Ander nadeel is dat je, als je van input/HDMI , wilt wisselen je de receiver weer helemaal aan moet zetten.

Denon kan dit al vanaf de AVR-xx09 serie, alleen is de eerste Denon met jouw eisen de AVR-3311 en die is over budget. Of je moet in Duitsland kijken waar ze om en nabij de €1100,- kosten. En als het goed is kan Onkyo het nu ook vanaf de TX-SR/TX-NR-xx8 series. Bij Onkyo is het sowieso te herkennen aan een "Pass Through"-led aan de voorzijde. Wat merken als Sony, Pioneer en dergelijke doen durf ik niet te zeggen.

Pagina: 1