Triple monitor setup, 2e 8800gt kopen? of anders?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb jarenlang dual screen gewerkt (2 x 24 inch) met mijn 8800gt. Zowel windows als snow leopard (hackintosh project)

werkt perfect, 2 x 1920 - 1200.

Vorige week heb ik een derde 24 inch monitor op de kop weten te tikken en heb ik dus nog een kaart nodig. Ik kan SLi draaien (asus p5n32e-sli plus) moederbord dus hardwarematig geen probleem.

Mijn vragen:

- Het lijkt me het makkelijkst als ik een goedkope msi 8800gt 512 kaart erbij koop. Ik kan dan SLI draaien in windows 7 en teglijk 3 monitoren aansturen.
- Hoe werkt dit in praktijk, ik sluit 3 kabels aan en sli connector in windows. Moet ik dan een knop omzetten als ik sli wil gebruiken? of kan dit gewoon als ik een spel opstart (dus dat hij de rest uitzet en alles op 1 monitor knalt?)
- hoe gaat snow leopard om met een 2e 8800gt? Ik weet dat ik een extra gpu text moet aanpassen in chameolon. iemand ervaring hiermee?

- ik denk dat een 8800gt nog steeds iets van 75 euro kost. Best duur eigenlijk voor een kaart van 3.5 jaar oud. Kan ik niet beter gewoon een nieuwere kaart kopen die sneller is? Of eentje die 3 x 24 inch kan aansturen?

Graag advies, vooral de laatste vraag vind ik interessant.

Mijn main OS is Snow leopard, windows 7 alleen voor bepaalde games = 5% van de pc tijd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt er ook gewoon een heel simpel 8400je bijprikken ofzo. Je hebt dan wel geen SLI, maar als het je te doen is voor een extra monitor dan kan het prima.

Zo draai ik een Radeon 4350 naast mijn 4870 om een 10" monitor aan te kunnen sturen. Niks geen crossfire of wat dan ook, maar het werkt prima.

• Tennisbal
Terw_Dan schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:20:
Je kunt er ook gewoon een heel simpel 8400je bijprikken ofzo. Je hebt dan wel geen SLI, maar als het je te doen is voor een extra monitor dan kan het prima.

Zo draai ik een Radeon 4350 naast mijn 4870 om een 10" monitor aan te kunnen sturen. Niks geen crossfire of wat dan ook, maar het werkt prima.
gaat dat geen problemen opleveren met de grafische interface van snow leopard? of als je 2 verschillende injectors en efi strings dan moet installeren? (hoewel je zowieso een extra string moet installeren)

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-02 16:23

DDC

Met een beetje zoeken heb je sowieso een 8800GT voor 30~40 euro

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

de vraag is nog of je zowel SLI als die extra poorten op de tweede videokaart kunt gebruiken. En hoe het met het mac OS zit weet ik eigenlijk niet. In windows is het in ieder geval geen probleem, en tegenwoordig met windows 7 geeft het zelfs geen driver conflicten wanneer je zowel een ATI als Nvidia kaart gebruikt. Iets wat vroeger nog wel problemen gaf.

Eventueel kun je altijd investeren in een eyefinity of vergelijkbare setup. De nieuwere kaarten van ATI hebben tegenwoordig bijna allemaal 3 digitale aansluitingen. Kans is wel dat je een display port --> DVI stekkertje er bij aan moet schaffen.

-_-

• Tennisbal
DDC schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:28:
Met een beetje zoeken heb je sowieso een 8800GT voor 30~40 euro
marktplaats/ebay is allemaal 75 e? heb je url?

• Tennisbal
M2M schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:34:
de vraag is nog of je zowel SLI als die extra poorten op de tweede videokaart kunt gebruiken. En hoe het met het mac OS zit weet ik eigenlijk niet. In windows is het in ieder geval geen probleem, en tegenwoordig met windows 7 geeft het zelfs geen driver conflicten wanneer je zowel een ATI als Nvidia kaart gebruikt. Iets wat vroeger nog wel problemen gaf.

Eventueel kun je altijd investeren in een eyefinity of vergelijkbare setup. De nieuwere kaarten van ATI hebben tegenwoordig bijna allemaal 3 digitale aansluitingen. Kans is wel dat je een display port --> DVI stekkertje er bij aan moet schaffen.
mac os heeft geen sli, maar dat is geen probleem. misschien idd wel interessant die 3 ports kaarten, maar dan zijn het waarschijnlijk wel prijzige kaartjes....

speel alleen starcraft 2 en codmw2 (paar uurtjes p maand) alles max high settings dus geen zin om 200 euro aan een nieuwe kaart uit te geven die ik toch niet gebruik

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tennisbal
daar staan idd goedkopere, hoewel die zwarte wel apart is :)

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SLI werkt niet samen met dual screen setup, dus daarvoor hoef je dus geen 8800 aan te schaffen. In jou geval is het dus voldoende om een nvidia kaart aan te schaffen waarmee hackintosh werkt (en ook met je mobo?), maar daar heb ik geen ervaring mee om er iets over te kunnen zeggen. Of je ook een budget ATI aan kunt schaffen hangt af van of hackintosh er mee werkt, iig met windows 7 kun je nvidia en ati tegelijkertijd gebruiken voor een triplemonitor setup.

[ Voor 0% gewijzigd door Gleighton op 14-09-2010 20:10 . Reden: FYI dat is nieuw voor mij :D ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

FYI: SLI met dual monitor werk wel in Windows 7

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dual wel, triple niet. En dat is wat relevanter. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Tennisbal
ik probeer nu ergens ff via via een pci-express kaartje te scoren om te testen, ben benieuwd

• Tennisbal
bwerg schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:21:
Dual wel, triple niet. En dat is wat relevanter. :)
bedoel je dat ik niet en-en kan werken? dus dat hij automatischs naar sli overspringt in windows 7 (als ik wil gamen) en dat ik gewoon triple kan werken?
Want dan heeft een 8800gt geen toegevoegde waarde :(

edit:

ik denk dat ik toch voor een goedkoop kaartje ga, denk dat een passieve low budget kaart ook amper stroom gebruikt, of maakt dat op jaarbasis weinig uit? (ding is vaak aan)

[ Voor 19% gewijzigd door Tennisbal op 17-09-2010 16:02 ]

• Tennisbal
wat zijn de gevolgen als ik een 2e low budget kaart erin prop en bv een 3d spel in een venster op de achtergrond op videokaart 2 -> scherm 3 afspeel? het lijkt me dat de lowbudget kaart moet renderen wat ie nooit haalt...

hoe werkt dit in praktijk? mac os 6.3/6.4 graag?
Pagina: 1