Optiarc AD-7241s (sata) brand niet.

Pagina: 1
Acties:

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11
Hoi,

Mijn Optiarc AD-7241s (sata + lightscribe) wil niet branden. Ik heb eerst (via apparaatbeheer) stuurprogramma verwijderd en pc opnieuw opgestart om vervolgens Windows deze weer opnieuw te laten installeren. Ik heb meerdere brtandprogramma's geprobeerd. Ook heb ik een firmware upgrade uitgevoerd naar 1.03 (geloof ik). Ik heb zowel gebrand op diverse (merken) schijfjes als ook diverse snelheden.

Hij leest wel!! Dus de bekabeling en/of satapoort lijkt mij goed te zijn. In bios word hij ook herkend.

Mijn specs:
Gigabyte GA-EX58-UD5
i7 920
6 GB Ram
GTX285 (wordt GTX470 SOC :p )

Windows 7 x64

Kan iemand mij helpen?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Doorloop de Fix It van Microsoft eens: Your CD or DVD drive can't read or write media

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Hokkie
Krijg nog steeds een foutmelding (probleem niet kunnen oplossen via het programma). Wordt doorgestuurd naar het MS forum, waar ik ook geen oplossing kan vinden. Wel heb ik gelezen dat deze drive problemen heeft met Windows 7 x64

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 16:43
Op welk sata kanaal is hij aangesloten? Op de intel controller of de additionele controller?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Geef eens wat meer informatie. Krijg je een fout tijdens het branden, zo ja welke fout of begint het brandprocess niet eens?
Als je het niet erg vindt om een lege DVD op te offeren kun je een test uitvoeren met Opti Drive Control (Create Test Disc).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Hetzelfde probleem had ik ook met mijn Optiarc brander onder Win7 X64, die wou ook niet branden etc. De brander wou niet aangestuurd worden door de standaard driver. Ik kreeg dit met mijn MSI P45 toen opgelost door de standaard s-ata driver te vervangen met de driver waarmee je RAID kan opstellen.

• Hokkie
De brander is aangesloten op de additionele controller (althans, dat denk ik, ik weet namelijk niet helemaal hoe ik het onderscheid kan maken, op de witte i.p.v. de blauwe). Daarnaast heb ik een RAID config (2x SSD Vertex2 60GB) + een single Caviar Black (deze drie schijven zitten op de blauwe aangesloten).

Tijdens het branden initialiseerd hij het te branden bestand en dan loopt hij vast, dit resulteert zich in "programma reageert niet..." (3 brandprogramma's: Ashampoo, burnaware en nero). Opti Drive Control zal ik ook eens proberen.

EDIT:

Opti Drive Control werkt ook niet (loopt vast).

[ Voor 5% gewijzigd door Hokkie op 16-09-2010 21:08 ]

Pagina: 1