Toon posts:

Gaan de Acer Aspire X3900 en de HD5570 videokaart samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eenvoudige vraag, gaat deze computer goed samen met deze videokaart?

http://www.bcc.nl/product/acer-aspire-x39001

pricewatch: MSI R5570-MD1G
pricewatch: Sapphire HD5570 1GB GDDR3 PCI-E
pricewatch: Asus EAH5570/DI/1GD3(LP)

Ik had al begrepen dat het een "low profile" of "small form factor" videokaart ofzoiets moest zijn. En er moesten gaatjes in de PC-behuizing zitten zodat de videokaart zijn hitte kwijt kan.

Een tweede vraag is welke van de bovengenoemde 3 videokaarten het beste is. Het is allemaal hetzelfde type en ongeveer dezelfde prijs, maar is de ene fabrikant beter dan de ander?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerst eens kijken of je een PCIe slot vrij hebt waar het ding inpast. Nu zit er een i3 in, wat betekent dat je geen losse videokaart hoeft te hebben, en het kan goed zijn in OEMbakken dat je geen slot hebt waar het ding inpast.

Verder moet je eens goed kijken naar de voeding, ten eerste of deze beschikt over PCIe kabels die je nodig hebt, ten tweede of die zwaar genoeg is om dat videokaartje te kunnen trekken. In zo'n kastje kan het nog wel eens lastig worden om daar een betere voeding int e duwen. In dat geval kun je beter naar een ander systeem kijken wil je een videokaart erin hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders zei me dat ik zo'n slot nodig heb:
* PCI Express® 2.0 x16 slot (low-profile)
* PCI Express® 2.0 x1 slot

Mij zegt het niet zoveel. Die kabels zou ik niet weten eigenlijk, moet ik in de winkel navragen.

En met zo'n i3-processor heb je geen videokaart nodig zeg je? Dus een losse videokaart voegt eigenlijk niks toe? Ik stel qua games niet echt hoge kwaliteitseisen, als ik de nieuwste spelletjes maar probleemloos kan spelen is het best, hoeft niet met de mooiste graphics.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een i3 heeft een grafische chip geïntegreerd in de CPU, een losse kaart is daarom niet nodig. De prestaties van zo'n i3 zijn echter niet geweldig als je wil gaan gamen. Dan moet je een losse videokaart erbij prikken.

Trek je systeem eens open en kijk eens welke sloten je ziet zitten.
Een x1 slot kun je wel gebruiken voor videokaarten, maar dan moet je deze openzagen. Of je dat wil doen moet je jezelf afvragen :P

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Kijk eerst hier even wat PCI Express inhoud: Wikipedia: PCI Express.

Dit is wat info van Intel® HD Graphics wat het kan: http://www.intel.com/technology/graphics/intelhd.htm

Hier zou je mee vooruit kunnen maar de meeste games vragen tegenwoordig wat meer. Die kaarten die je aangeeft zouden volgens mij zonder extra voeding kunnen draaien, maar dat zou je even na moeten kijken.

Self reflection is the school of wisdom

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik las verkeerd, ik dacht dat hij er een 5770 ipv 5570 in wilde duwen. Dan heb je idd niet de PCIe connector nodig, maar uiteraard moet de voeding wel zwaar genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Die 5570 heeft minimaal 400 watt nodig lees ik ergens. Kunnen die kabels dat aan denken jullie? Of kan ik een kabeltje rechtstreeks vanaf de videokaart in het stopcontact doen ofzo.

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Zon kabeltje kun je wel van mij krijgen, ik heb die zoiezo liggen.

Maar de 5570 heeft niet zon aansluiting. :)

Trouwens, je hebt met deze kaart geen enorme snelheidswinst, oude games gaan perfect, maar nieuwe games moeten wel een stapje (of een paar..) lager gezet worden.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

natasdiamon schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:44:
Trouwens, je hebt met deze kaart geen enorme snelheidswinst, oude games gaan perfect, maar nieuwe games moeten wel een stapje (of een paar..) lager gezet worden.
Gelukkig maakt hem dat niet uit ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:49:
Ik stel qua games niet echt hoge kwaliteitseisen, als ik de nieuwste spelletjes maar probleemloos kan spelen is het best, hoeft niet met de mooiste graphics.
De kabeltjes kunnen het wel aan, maar je voeding moet het ook aan kunnen. En als je al zo ver bent om ook een andere voeding erin te laten zetten zou je beter voor een zwaarder systeem kunnen kiezen die standaard al een goede videokaart heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Ventrigo op 14-09-2010 18:50 ]

Self reflection is the school of wisdom

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik denk dat een voeding en GPU een stuk goedkoper is als een volledig nieuw systeem, maar dat is mijn mening :)

Haal de zijkant eens van je computer af, en kijk op je moederbord voor dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.orbitmicro.com/company/blog/wp-content/uploads/2009/06/pci_express_001.jpg
Kleuren maken niet uit, de positie in principe ook niet.
Het mooiste zou de grootste zijn...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

natasdiamon schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:56:
Ik denk dat een voeding en GPU een stuk goedkoper is als een volledig nieuw systeem, maar dat is mijn mening :)
Dat zal je nog tegenvallen met zulke SFF systeempjes, dat soort voedingen zijn vaak schreeuwend duur.

Verwijderd

Topicstarter
natasdiamon schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:56:

Haal de zijkant eens van je computer af, en kijk op je moederbord voor dit:
[afbeelding]
Kleuren maken niet uit, de positie in principe ook niet.
Het mooiste zou de grootste zijn...
Ik heb die computer nog niet gekocht :p Ik wilde eerst weten hoe het zit met de videokaart. Maar als ik het goed begrijp levert die videokaart niet veel snelheidswinst op en bovendien is het de vraag of ik genoeg voeding heb. Is het dan niet verstandiger helemaal geen videokaart in te bouwen voorlopig?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dan zit je met enkel de IGP van de i3, en daarop gamen is niet echt lekker.

Maar als je die PC nog niet hebt gekocht, is het dan niet handiger gewoon een PC te kopen waar je wel lekker mee kan uitbreiden ipv zo'n OEMbak?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:46:
[...]

Ik heb die computer nog niet gekocht :p Ik wilde eerst weten hoe het zit met de videokaart. Maar als ik het goed begrijp levert die videokaart niet veel snelheidswinst op en bovendien is het de vraag of ik genoeg voeding heb. Is het dan niet verstandiger helemaal geen videokaart in te bouwen voorlopig?
Wat is je budget voor een nieuwe pc? Ben je gebonden aan deze keuze anders zou je voor zelfbouw kunnen gaan?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-12 02:19
Ik heb even rondgegoogled en blijkbaar heeft deze pc ruimte voor een low-profile pci-e kaart. Alhoewel geen waardes opgegeven wordt daar wel gewaarschuwd voor de magere voeding die de machine heeft. Ergens ook wel logisch, het is nu eenmaal een machientje wat gebouwd is op zuinigheid, iig niet op prestatie.

Zoals de 2 hier boven mij ook al zeggen, is het niet beter om even verder te gaan kijken? Als je echt wat 'meer' uit de pc wilt halen, dan is deze pc een slechte keuze. Ik zou dan toch verder kijken naar een geschikter model. Voor die €450,- wat de BCC voor die pc vraagt (plus de eventuele €50,- die je aan de videokaart wou besteden) kan je heel wat leukers in elkaar zetten, sowieso een pc waar je later nog makkelijk een upgrade aan uit zou kunnen voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat raden jullie me aan dan? Ik had al eerder bij Alternate geprobeerd zelf een PC samen te stellen, maar ik komt altijd hoger dan 500 euro uit :o Bovendien is er zoveel keus daar en ik heb weinig verstand van welke onderdelen allemaal wel en niet samen gaan.

En ik wordt er een beetje gek van dat telkens als ik een PC zie die me wel goed lijkt iedereen me aanraadt een andere te nemen haha

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Neem eens een kijkje in de BBGs: Best Buy Guide overzichtstopic
Genoeg over te vinden met jouw eisen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:59:
Neem eens een kijkje in de BBGs: Best Buy Guide overzichtstopic
Genoeg over te vinden met jouw eisen.
Bedankt, daar staat een hoop goeie info!

Hoe zit het als 1 van de onderdelen kapot gaat? Is het niet vreselijk lastig met repareren/geld terug bij zo'n webwinkel? Kan je dan niet beter een OEM kopen, dan kan je tenminste naar de winkel als er wat mee is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou zelf nooit een OEM kopen, precies om die reden. Is je DVD speler stuk moet je je hele pc missen. Je kunt ook gewoon losse onderdelen terugsturen, en als je alles bij 1 en dezelfde shop besteld hoeft dat helemaal niet zo moeilijk te zijn.
Daarbij ben je wel verzekerd van onderdelen die je zelf hebt kunnen kiezen en je dus niet vast zit aan de bepekeringen van een OEMbak (kleine kast, lichte voeding, weinig uitbreidingsmogelijkheden op het moederbord etc).
Pagina: 1