'Vlakke' textures

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje last van vlakke textures.

Alle al geïnstalleerde games doen het gewoon maar sinds het uitbreidingspakket The Lost And Damned krijg ik vlakke textures bij alle nieuwe games die ik installeer. Bijvoorbeeld Mafia 2 en zelfs het voorbeeld in de ATI 3d settings.

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p243/RHCPepperfan/45641312.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 15:01

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Heb je ook een groter plaatje? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:34
Heb je al geprobeerd je drivers opnieuw te installeren? Dat is het eerste waarna ik zou kijken. Mocht dat het niet oplossen, werkt het dan wel zodra je de Lost and the Damned er weer afgooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onnodig, lijkt me, je ziet het goed genoeg zo.
NL-RaVeR schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:03:
Heb je al geprobeerd je drivers opnieuw te installeren? Dat is het eerste waarna ik zou kijken. Mocht dat het niet oplossen, werkt het dan wel zodra je de Lost and the Damned er weer afgooit?
De drivers herinstalleren heb ik al geprobeerd. Maar ik zal TLAD er wel even afgooien. Bedankt voor je hulp.

EDIT: Heb het geprobeerd maar het werkt niet.

EDIT2: Dit is hoe het eruit hoort te zien (beetje low res maar je ziet tenminste textures):
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2010/03/09210602687l.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 15:01

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:59:
Onnodig, lijkt me, je ziet het goed genoeg zo.
Sorry het was even verwarrend door de text: "Huidig / nieuw".
Ik dacht dat je bedoelde dat ik verschil tussen die twee plaatjes in de startpost moest gaan zien.

Verwijderd

Topicstarter
Aha. Ik had al een licht vermoeden.

Is er niemand anders die iets weet? ;(

• frostraver
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2023
Misschien kan je eens kijken of je geen update moet doen van je Catalyst Control Center.
Volgens een forum dat ik daarnet tegen kwam zeiden ze dat met driver 10.4 voor je ATI-kaart het probleem van de missende textures zou opgelost moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Maar ik heb al driver 10.8? Moet ik dan downgraden?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:49:
Bedankt voor de hulp. Maar ik heb al driver 10.8? Moet ik dan downgraden?
Mogelijk, als je huidige versie niet werkt moet je een andere proberen. Als er dan geen nieuwere is moet je een oudere proberen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, het is niet gebeurd toen ik van driver verwisselde, maar pas toen the lost and damned had geïnstalleerd. Ik weet niet of ik dan mijn tijd hierin moet steken.

Trouwens vandaag Modern Warfare 2 gedownload (inb4 b&) en deze heeft hetzelfde probleem.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zou even DirectX opnieuw installeren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toevallig is net (vandaag) 10.9 uit, die driver eens proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 16-09-2010 22:34 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
@CodeCaster:
Waar kun je het herinstalleren? Ik zie het nergens bij programma's verwijderen.

@Compizfox:
Ga ik morgen doen! Bedankt voor de info!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet het er uit ingame.

Call of Duty: Modern Warfare 2:
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p243/RHCPepperfan/textures1.png

Battlefield 2:
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p243/RHCPepperfan/BF22010-09-1813-32-13-30.png
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p243/RHCPepperfan/BF22010-09-1813-35-14-47.png

Ik ga even 10.9 uitproberen, maar ik vermoed dat het niet gaat werken.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Hmm, dat is wel een raar verschijnsel.
Ben je ook in de mogelijkheid om de kaart te verwisselen? Het lijkt me heel toevallig maar het zou kunnen dat rond de tijd dat je TLATD installeerde iets van je kaart kapot is gegaan. IK heb ooit een ATI 9600XT gehad die bepaalde dingen ook niet renderde, had ik een hardwarematige wall-hack...

Misschien onwaarschijnlijk maar goed, als niemand het nu weet zou je het zo uit kunnen sluiten.
Succes d'r mee.

Verwijderd

Topicstarter
De komende tijd heb ik geen tijd om van kaart te wisselen. Ik heb de mogelijkheid wel. Maar hij rendert wel de textures in BFBC2 en Crysis en Far Cry 2 etc. Alleen niet (meer) de spellen die ik nu installeer.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien de aard van je probleem lijkt het me geschikter in Videokaarten & Beeldschermen.
Tikje naar daar dus :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik mee eens. Weet nog steeds niemand iets. De komende week ben ik weg Dus dan zal dit topic wel ergens onderop komen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

met drivercleaner alles van ati weghalen.
caches van de verschillende games leeggooien (vooral battlefield heeft een obscuur cache systeem)
laatste cats downloaden en installeren

kijken of het is opgelost.

HEt kan een overblijfsel zijn van één of andere utilitity/hack of een corrupte driver install.

het beste zou je een hele game moeten verwijderen, wel een backup maken van de settings en die game dan opnieuw installeren nadat je de dingen hierboven hebt gedaan.

edit: directx opnieuw installeren
en tevens een game waar nieuwe runtime distributables van c o.i.d. bij zitten

[ Voor 10% gewijzigd door neliz op 19-09-2010 12:05 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je topic onderop ligt mag je (minstens een dag na de laatste post) er wel een schopje aan geven zodat 'ie weer bovenop ligt hoor. ;)

Maar ja, ik zou het probleem zoeken bij DX of bij de drivers, aangezien hij in sommige games wel textures laat zien is het wat onwaarschijnlijk dat er hardwarematig iets kapot is. Als nieuwe drivers niet helpen komt het wel eens voor dat oude drivers het wel doen, dus probeer een je drivers er af te gooien en een oudere versie te runnen (die je had voordat de problemen begonnen, bijvoorbeeld). DX opnieuw installeren is nogal tricky, misschien dat iemand anders weet hoe dat moet, het enige dat ik weet is dat windows het niet leuk vindt als je een complete uninstall van DX doet. Maar stel dat in ieder geval uit totdat je al het andere hebt geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 19-09-2010 12:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Zet alle instellingen van ATI Catalyst Control Center naar de originele waarden, het lijkt mij dat er ergens een instelling niet goed staat (anisotropic filtering uit (AF), texture filtering, mipmapping e.d., zie ook het plaatje dat je zelf post)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

RoadKill21 schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:18:
Zet alle instellingen van ATI Catalyst Control Center naar de originele waarden, het lijkt mij dat er ergens een instelling niet goed staat (anisotropic filtering uit (AF), texture filtering, mipmapping e.d., zie ook het plaatje dat je zelf post)
nee dat is het niet. aangezien geen één instelling in CCC textures kan laten verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Komt me erg bekend voor, dit is Mipmap LOD (level of detail). Elke texture in DirectX wordt altijd lager in resolutie (om scherpe kleurranden op objecten te voorkomen) als deze verder van de camera afstaat, deze techniek noem je dus Mipmap.

Uiteraard is die afstand vanaf wanneer dat gebeurt in te stellen, en dat is bij jou gebeurd, zelfs al wordt een texture vlak voor de camera (bijna geen afstand dus) gerenderd, dan nog wordt er een (zware) Mipmap gebruikt. Dit idee dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.yourdictionary.com/images/computer/MIPMAP.GIF

Hier zie een een rijtje 'mipmaps' van één texture. Jij gebruikt nu voor elk model, hoe ver weg ook, die laatste. En die laatste is niets meer dan een plaatje van 1x1. Dus een egaal kleurtje, en dan lijkt het alsof je de texture 'kwijt' bent.

Heb helaas geen ervaring met ATI-drivers, maar ik weet wel dat dit tijdelijk in te stellen is met bijvoorbeeld ATITool.

Edit: Hier wat gevonden. Daar wordt dus in de drivers de afstandsinstelling van Mipmap LOD veranderd. Staat helemaal onderaan uitgelegd. En als Catalyst Control Center sinds de Radeon 9800/GeForce4 niet meer is veranderd, ga dan direct naar 3D->Mipmap Detail Level en stel het goed in.

[ Voor 26% gewijzigd door Orwell op 19-09-2010 13:06 . Reden: betere bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Orwell schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:27:
Heb helaas geen ervaring met ATI-drivers, maar ik weet wel dat dit tijdelijk in te stellen is met bijvoorbeeld ATITool.
inderdaad, klinkt alsof er gespeeld is met extreme LOD's en dat dit daar een resultante van is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit dus in de mipmap instellingen. Ik heb geprobeerd deze te veranderen (binnen CCC) maar het helpt niet. Misschien dat wat Neliz zei wel klopt. The Lost And Damned had ik gedownload (Razor1911) en sinds toen is het begonnen. Maargoed. Misschien kan ik binnen DirectX de mipmap wijzigen?
Pagina: 1