Toon posts:

Corsair VX450w / met 2x hdd->no boot / zonder->boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Na een aantal uur googlen en forums lezen kom ik mijn probleem niet echt tegen. Ik heb de volgende troep:

e6750
asus p5q pro, bios 2012, alles default muv ahci settings
asus en8600gt silent
2x wd3200aaks in raid0
2x2gb ocz pc8500 ddr2
corsair vx450w

Een kleine 2 weekjes heeft t systeem met hakken en stoten gewerkt. Overklokken ging, maar als t dan stabiel liep, was het een uur laten gwn niet-te-booten. Het systeem viel elke dag wel een paar keer uit, en dan wat het weer default bios, vaak veel 2 sec startups en dan 10min de voeding uit, en dan weer aan. De raid0 config komt uit een andere pc, die is 100% goed en heeft een nieuwe win7ulti erop. OCZ ram is getest en 100% ok, heb ook al Geil ram erin gehad, dit werkt allemaal.

Gisteravond wilde het ding niet meer. 2 sec fans aan, hd's proberen op te spinnen, fiew, uit. En zo steeds opnieuw. Tot ik de hd's uit heb getrokken, sata en power uit de hdd, en systeem start direct! Heb nu een Zalman 400w oude voeding op de kast gelegd en hier de hd's op aangesloten. Nu is het systeem stabiel en start direct! Ik verdenk de Corsair vx450 dat hier iets gaar in is...

Iemand een id, of wellicht dat ik iets nog kan testen. Iemand dit al eens eerder gehad? Kwestie van nieuwe voeding kopen? Alvast dank voor t advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat klinkt heel erg als een gare voeding. Waarom pak je die 400W Zalman niet gewoon als voeding voor je hele systeem als je het ding toch nog hebt liggen? Ben je gelijk van 't gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:54:
Dat klinkt heel erg als een gare voeding. Waarom pak je die 400W Zalman niet gewoon als voeding voor je hele systeem als je het ding toch nog hebt liggen? Ben je gelijk van 't gezeik af.
Was natuurlijk ook mijn eerste gedachte, maar, de zalman heeft een 20pin ipv 24pin en een 4pin ipv 8pin voor op het moederbord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand advies voor een andere voeding? Nexus 5000 misschien?

Kwam ook dit tegen: http://www.silentpcreview...topic.php?p=254679#254679

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:29:
[...]

Was natuurlijk ook mijn eerste gedachte, maar, de zalman heeft een 20pin ipv 24pin en een 4pin ipv 8pin voor op het moederbord :(
Dat is geen probleem, 20 pins ATX stekker moet gewoon werken op jouw mobo net zoals de 4 pins CPU stekker.
Maar ik vind het wel wat raar dat zo'n goede voeding die problemen geeft. Nexus zou ik niet doen is een echte stap terug van wat je nu hebt. Zou gewoon de Zalman nemen, als de voeding echt stuk is, ook een stap terug maar kost iig niks. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal het vandaag gaan ombouwen, kijken of het werkt. Maar dan nog wil ik kijken voor een nieuwe voeding, want die 8 pinnen die ik mis zullen wel niet voor niets zijn. Ook met overklokken lijkt het mij stabieler met een 24 en 8 pins stekker.

http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs

Hier vond ik de nexus 5000 aardig uitkomen voor een van de laagste prijzen. Als het een boot probleem is zoals http://www.silentpcreview...topic.php?p=254679#254679 hier wordt beschreven wil ik zeker niet nog een vx450 kopen mocht het uiteindelijk nodig zijn.

Merci voor de input :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:40:
Ok, ik zal het vandaag gaan ombouwen, kijken of het werkt. Maar dan nog wil ik kijken voor een nieuwe voeding, want die 8 pinnen die ik mis zullen wel niet voor niets zijn.
Die is, zeker bij jouw configuratie, niet noodzakelijk tenzij je met LN2 wil overklokken. Ter vergelijking: ik had een Q9550 op 4GHz met een 4-pins CPU stekker, terwijl het bord plaats bood aan een 8-pins. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zelfs een QX6850 heeft zat aan een 4 pins. Ik heb ook zo'n Zalman 400W (meerdere zelfs) en die werken prima op zware configs. Het zijn echt hele degelijke voedingen. Dus die kun je prima gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed. Dit geldt ook voor de 24-20 pins mobo stekker?

Daarbij, het is een htpc, ik moet ff kijken of de zalman400 even stil is als de vx450 of nexus bijvoorbeeld. Moet wel weer stil zijn :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De 24 pins stekker zit er meer omdat je tegenwoordig flink wat aan je moederbord kan hangen. Als je 3 videokaarten hebt kunnen die ieder 75W ofzo uit het slot trekken, dan is 24 pins handig, omdat je anders veel te veel door de pinnetjes van de ATX stekker trekt. Maar een normale config heeft daar geen last van, die kun je prima op 20 pins draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, de zalman werkt. Echter hij is duidelijk minder stil. Aangezien het ding in de woonkamer staat moet ik kijken of ik er de komende weken iets van ga merken. Mocht het toch storen, naar welke voeding kan ik het beste kijken? De Nexus value 430, de 5000, een corsair? Thx lui, kan iig weer ff vooruit! :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt ook gewoon de fan vervangen door een stillere variant. Dat is het enige dat geluid maakt in het ding.
Voor een nieuwe voeding zou ik even kijken in 't BBG voedingentopic.
Pagina: 1