Toon posts:

Welke Videokaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb zo'n 450 gulden te besteden voor een nieuwe Videokaart. Wil er een beetje goed mee kunnen gamen enz. Nu alleen de vraag welke is het beste voor deze prijs?

Sniper logged out....

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

in de pricewatch staat er een Guillemot Geforce voor f435...

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

ik zou voor de matrox g400 MAX gaan. Supersnelle kaart, beste beeldkwaliteit, hardware ondersteuning voor DVD en DUAL-HEAD en kost ongeveer 500,- als ik me niet vergis.

Of anders wachten op de kaart van Bitboys Glaze 3D, dat zal naar alle waarschijn- lijkheid een van de beste kaarten worden, maar ja, die is er nog niet. En met die geforce is ook niets mis. En zo duur is ook niet. Dus als je voor snelheid gaat en een echte gamer bent, dan zou ik voor de geforce kiezen, want dat is gewoon de snelste kaart van dit moment. Ga je voor beeldkwaliteit en een leuke dual-head functie, kies dan voor de g400 (eventueel de MAX-versie).

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

Verwijderd

Se? Second/Special Edition? Of Speciaal Ergerpunt?

Die Glaze3d is het beste voorbeeld van Vaporware ooit, die zou al voor de Voodoo (1!) uitgekomen moeten zijn. Ik geloof er geen hout van dat dat ding ooit uitkomt.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Heee, hoort dit niet thuis bij videoplanken en beeldkanonnen??

Verwijderd

Topicstarter
Jup TB, was een foutje van me. Ik was gister nog maar half wakker toen ik dit poste.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Jongens, kijk maar uit
Volgens Riva Extreme is er een Guillemot 3D Prophet 'SE' in omloop waarbij er geen 5ns, maar 7ns geheugen is gebruikt! De kaart is dan ook lager geklokt, 110/143MHz in plaats van de normale 120/166MHz.

I recently purchased one of the $169 Prophet 3D cards from Micro Pro in Cleveland, which is listing the card for $169 on pricewatch (I live in Cleveland and picked it up).

IT IS NOT A PROPHET 3D! It is a Prophet 3D SE with 7nsec ram instead of 5.5 nsec ram. If you go into the overclocking panel it is being run at 110/143 instead of 120/166.

Please let your readers and all of the other Geforce sites know about this. They are not selling what they are advertising. I informed them of this, and I'm sure that the technical wizards that they were, they will not change the pricewatch information. I obviously took it back.

Vaag genoeg is er hierover nog geen enkele info te vinden op de Guillemot website.

kijk hier: http://www.rivaextreme.com/reviews/prophet/index8.shtml

Als je er echt een wilt kun je even kijken op http://212.187.106.231/ubb/Forum1/HTML/000356.html
daar wordt hij te koop aangeboden.

Verwijderd

Als je goed advies wil is het wel zo handig als je even vermeld wat voor systeem je hebt.

• Uhmmie
  • Laatst online: 03-09 17:08
Ik krijg vandaag als het goed is een viper 2 binnen (nieuw al te krijgen voor 300 en anders voor 325) dus ik laat je wel ff weten hoe dit beesje presteerd :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
De geforce is over het algemeen de beste kaart tenzij je nog een supersocket7 systeem hebt, dan de Voodoo 3

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn systeem:

PII 400@464Mhz
128 MB PC100

ok da's genoeg voor dir lijkt me! Correct me if i'm Wrong!

Sniper logged out....

Ps. bedankt voor waarschuwing van die G-Force.

Verwijderd

Topicstarter
Ow leip ik net mailtje gestuurd. Bleek dus dat die goedkope G-Force er 1 was met 7ns Ram. Thnx for warning me

• Ceaser
Als de Geforce nu niet meer in je budget ligt zou ik zoeken naar een TNT2-Ultra.

ik heb bij sharkyextreme een keer een review van een TNT2-U gelezen die standaard op 190 ofzo draaide.
Ik weet niet meer precies welke het was, misschien waard om even te zoeken bij hun op de site

Verwijderd

Dat zal de Hercules Dynamite TNT 2 ultra wel zijn. Dit is volgens mij de snelste TNT2, maar die is niet meer(?) te koop.
De Guillemot Xentor 32 TNT 2 Ultra is ook snel. Is wel wat duurder dan de Diamand 770.

ps Ik neem wel aan dat je een AGP-slot hebt!?

• Ceaser
Het was geen hercules waar wel een Xentor volgens mij.
Hercules had eerst ook zo'n soort kaartje alleen op 175 geloof ik, Hercules is wel overgenomen door Guillemot dus denk ik dat het de Xentor Ultra ofzo was.

Verwijderd

Laat ik nou net die Xentor hebben. Er is ook nog een Falcon SE Xentor, maar die is alleen in Amerika te koop.

Mij lijkt overigens een TNT 2 Ultra het beste, ook gezien de prijs. Een geforce is misschien teveel(?) voor jouw systeem.
Pagina: 1