Toon posts:

Tijdzone veranderd: iCal overstuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogeld op een oplossing, maar niet gevonden.

Ik kom net aan in Nederland en heb de tijdzone van mijn computer veranderd. Prompt schuift iCal al mijn afspraken een uur naar voren. Bij iCal instellingen - geavanceerd gekeken, en aangevinkt dat hij rekening moet houden met mijn tijdzone. Nu staat er keurig in iCal dat ik op Midden-Europese (Amsterdam) tijd zit, maar die afspraken staan nog altijd gewoon op elf uur ipv twaalf uur.

Ik kan het oplossen door de tijdzone in iCal op Oost-Europees/Moskou te zetten, dan staan de afspraken weer goed. MAar de tijdzone van os x staat nog steeds op Amsterdam.

Ik word er gek van. Op internet hebben mensen hetzelfde probleem, en een deel kan het oplossen door dat "rekening houden met tijdzone" aan te vinken. Maar ik dus niet.

Wie weet raad?

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 11:33
Heb je de afspraken in iCal geboekt toen je in NL was of in het buitenland? Want als je dat in het buitenland hebt gedaan, houdt hij nog steeds rekening met het tijdsverschil (iCal gaat er van uit dat je die afspraken in die tijdszone hebt) en zal dus alle afspraken verzetten t.o.v. de Nederlandse tijd.

Voorbeeldje: Ik woon momenteel in Canada met 9u tijdsverschil t.o.v. NL. Alle afspraken die ik in het verleden in NL heb gemaakt in iCal zijn nu in iCal 9 uur verschoven, zodat ze kloppen met de tijdszone waar ik me momenteel in bevindt. Dus alle afspraken van 21:00 in NL staan bij mij nu op 12:00 lokale tijd, aangezien dat het tijdsverschil is met Canada momenteel.

[ Voor 37% gewijzigd door Viccers op 14-09-2010 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shit ja dat is het. Ik heb de afspraken vanuit Syrië gemaakt, voor de tandarts in Amsterdam. Nu ben ik in Amsterdam, en zegt-ie ineens dat ik een uur eerder naar de tandarts moet. Strontirritant. GElukkig voelde ik de bui al hangen en dus heb ik de enkele afspraak tijdens mijn vakantie op een papiertje opgeschreven, maar dat is toch schandalig? Een papiertje! In de 21 eeuw!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mjah, schandalig... Je kunt bij het aanmaken van een afspraak aangeven in welke tijdzone die afspraak plaatsvindt (Preferences > Advanced > Turn on time zone support). Dat zou verdraaid handig geweest zijn hier.

Verwijderd

Topicstarter
Harm, held.

Nu snap ik wat die time zone support betekent! Ik maak dus de afspraak terwijl ik in mijn oude tijdzone was, en als ik in mijn nieuwe tijdzone ben, verplaatst hij die afspraak. iCal stond op "midden-europese standaardtijd" en ik snapte er dus niets van. Maar naar aanleiding van jouw tip keek ik naar de info van de afspraken zelf, en die stonden op "oost-europese standaardtijd". Dus die optie "turn on time zone support" heeft niet te maken met iCal tijden, maar met de afspraken die je maakt terwijl je in een bepaalde timezone zit.

Christus. Nu snap ik het iig. Geen papiertje meer. Dank!

PS: en Viccer, held. Met terugwerkende kracht begrijp ik dat jij hetzelfde bedoelt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 21:57 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:27:
Shit ja dat is het. Ik heb de afspraken vanuit Syrië gemaakt, voor de tandarts in Amsterdam. Nu ben ik in Amsterdam, en zegt-ie ineens dat ik een uur eerder naar de tandarts moet. Strontirritant. GElukkig voelde ik de bui al hangen en dus heb ik de enkele afspraak tijdens mijn vakantie op een papiertje opgeschreven, maar dat is toch schandalig? Een papiertje! In de 21 eeuw!
Ik vind het juist ideaal dat iCal dit doet. Gewoon zorgen dat je met het aanmaken goed invult. Ik maak vaak afspraken met mensen in andere tijdzones, nu kan ik dus het gewoon in hun tijdzone toevoegen en klopt het ook bij mij. Kijk dat is pas mooi ;-)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[..]maar dat is toch schandalig? Een papiertje! In de 21 eeuw!
Dus jij maakt je afspraken in de verkeerde tijdzone en dan doet de computer het fout?

Overigens, het is belachelijk hoeveel mensen dit gewoon niet snappen. In Google Calendar's help forumding is er ook een thread van een paar honderd posts over omdat mensen niet snappen hoe tijdzones werken, en dat kalendersoftware er rekening mee houdt. Nu maakt iCal het heel makkelijk om te switchen (met de dropdown rechtsboven) en Google niet, maar dan nog.

M.a.w., ze voeren een event in als '13:00 GMT+1' en vinden 't dan uitermate vreemd dat als ze hun kalendertijdzone op GMT-5 zetten1, dat hun event dan opeens op 7 uur 's ochtends staat.

1) Meestal is het probleem dat het voor ze gedaan wordt, bijvoorbeeld door hun mobiele telefoon.

[ Voor 57% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2010 22:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 11:33
You're welcome :)

In het begin was er ook wat verwarring bij mij, maar als je eenmaal er op let is het zo simpel en relax. Vooral als je afspraken begint te maken met meer dan twee tijdszones :)
Deze functie is helemaal hemels wanneer je in de overgang van zomer/wintertijd komt; aangezien deze switch op verschillende data is tussen Europa en Noord-Amerika bijvoorbeeld. Zonder computer wordt het dan erg verwarrend kan ik je zeggen!

[ Voor 27% gewijzigd door Viccers op 14-09-2010 22:51 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Kom je door de files precies op tijd ;)

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1