• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb onlangs mijn moederbord vervangen en mijn geluid werkt niet helemaal 100% meer.
Het probleem is dat nu mijn twee rear speakers het niet meer doen, terwijl ze het ervoor wel altijd goed deden.
Tijdens het testen doen alleen mijn front speakers het, maar tijdens echt gebruik ook mijn center en bass.
Ik heb geen verstand van computers dus dacht ik laat ik het maar hier proberen. Ik heb al nieuwe audio drivers geïnstalleerd maar het werkt niet.

Ik heb een Asus m4a78 moederbord en een Onkyo HT-S5205 geluidsset en ik heb hem met een 3.5mm Jack aansluitkabel. Me pc draait op Windows 7 professional 64 bits en ik maak gebruik van realtek hd audio driver

Hoop dat iemand me kan helpen

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 14:25
Als je de onkyo aansluit op de pc met een (enkele) 3,5mm jackplug dan lijkt mij het sterk dat je uberhaubt surround sound kan hebben. Als dit altijd zo is geweest heb je op de onkyo waarschijnlijk een soort virtueel surround sound instelling ingesteld.

Of op de onkyo "2x stereo" instellen (als dit mogelijk is), maw dat je voor links en rechts stereo geluid hebt en achter 2x stereo.

verder zou je instelling in windows bij setup van je speakers verkeerd kunnen staan..

• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Sr bedoelde gewoon dat uit al mijn speakers geluid komt, en nu uit 2 niet

Tweakers maakt gebruik van cookies