• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb onlangs mijn moederbord vervangen en mijn geluid werkt niet helemaal 100% meer.
Het probleem is dat nu mijn twee rear speakers het niet meer doen, terwijl ze het ervoor wel altijd goed deden.
Tijdens het testen doen alleen mijn front speakers het, maar tijdens echt gebruik ook mijn center en bass.
Ik heb geen verstand van computers dus dacht ik laat ik het maar hier proberen. Ik heb al nieuwe audio drivers geïnstalleerd maar het werkt niet.

Ik heb een Asus m4a78 moederbord en een Onkyo HT-S5205 geluidsset en ik heb hem met een 3.5mm Jack aansluitkabel. Me pc draait op Windows 7 professional 64 bits en ik maak gebruik van realtek hd audio driver

Hoop dat iemand me kan helpen

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 14:25
Als je de onkyo aansluit op de pc met een (enkele) 3,5mm jackplug dan lijkt mij het sterk dat je uberhaubt surround sound kan hebben. Als dit altijd zo is geweest heb je op de onkyo waarschijnlijk een soort virtueel surround sound instelling ingesteld.

Of op de onkyo "2x stereo" instellen (als dit mogelijk is), maw dat je voor links en rechts stereo geluid hebt en achter 2x stereo.

verder zou je instelling in windows bij setup van je speakers verkeerd kunnen staan..

• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Sr bedoelde gewoon dat uit al mijn speakers geluid komt, en nu uit 2 niet

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee