Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 14:07

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Zojuist heb ik een nieuwe AMD Phenom II X4 BE 955 ontvangen en deze heb ik in mijn pc geïnstalleerd, precies zoals ik al een aantal keer eerder heb gedaan. Hierna heb ik W7 opgestart en alle werkte nog perfect. Hierna kreeg ik een pop-up dat drivers waren geïnstalleerd en dat ik de pc opnieuw op moest starten. Dit gaat ook goed totdat ik er voor kies om W7 op te starten, hij geeft dan aan dat ik W7 moet repareren. Ik kan er dus niet meer inkomen. Google was niet echt behulpzaam in dit geval en daarom vraag ik mij af of er hier iemand is die misschien een soortgelijk probleem heeft gehad?

Mijn setup:
MSI G45-770 mobo
650w FlowerPower voeding
512mb HD4550
2gb kingston 1333 geheugen DDR3

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hij geeft aan dat je win 7 moet repareren... dus dan doe je dat eerst?

Of je zet er een verse instal van win 7 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:05
Ben je naar een andere processor overgestapt? Vaak kan je normaal booten, maar beste is een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ik kan er helaas geen windows meer opzetten nu. Ik ga eerst proberen de proccessors om te draaien en dan windows er nog eens opzetten. (eerst even nieuwe koelpasta halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:29
huh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343854

Ik dacht altijd dat CPU's er maar op 1 manier in kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 16:56
is ook zo ...
maybe bedoelt ie de koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Anoniem: 343854 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:25:
Ik dacht altijd dat CPU's er maar op 1 manier in kunnen?
Klopt, anders heb je een groot probleem :P

Het feit dat de OP al eens in windows 7 geweest is lijkt me voldoende bewijs dat de cpu goed geinstalleerd is en werkt. Het zou een driver probleem kunnen zijn, reparatie van windows levert niks op? Misschien een idee om een linux live CD te proberen en de CPU daar te testen?

[ Voor 11% gewijzigd door tarlitz op 14-09-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ik bedoelde een testproc. erin ipv die er nu inzit. :D Trouwens, kan geen koelpasta vinden voor m'n phenom. Is het erg als ik even het oude gebruik? Dat zit er namelijk nog geen halve dag op. :) (wel opgedroogd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Testproc. zit erin en hij is nu Windows XP aan het installeren met succes denk ik. Dan ga ik zo maar eens kijken hoe ik mijn phenom erin kan krijgen zonder dat hij daarna niet meer opstart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
tarlitz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:37:
[...]

Klopt, anders heb je een groot probleem :P

Het feit dat de OP al eens in windows 7 geweest is lijkt me voldoende bewijs dat de cpu goed geinstalleerd is en werkt. Het zou een driver probleem kunnen zijn, reparatie van windows levert niks op? Misschien een idee om een linux live CD te proberen en de CPU daar te testen?
Juist een driver-win probleem. Win met oude drivers en nieuwe proc start goed op (maar niet alle features van nieuwe proc werken ivm oude drivers). Dit betekend met alle waarschijnlijkheid dat er geen hardware fouten zijn. Win vind echter de nieuwe drivers voor de proc: deze worden geinstalleerd en na herstart zullen alle features kunnen worden gebruikt. Maar nu is windows niet meer goed geconfigureerd. Een verse install is dan de simpelste en beste oplossing.

Edit: je kan koelpasta maar 1 keer gebruiken. Zelfs al haal je de processor er na 1 minuut weer af, dan moet je de hele boel schoonmaken en een nieuwe druppel op het midden leggen. Het werkt namelijk alleen als er helemaal geen lucht tussenzit.

[ Voor 16% gewijzigd door Reepje op 14-09-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ik heb nu een verse install met de testproc. aangezien ik niks kan installeren met de phenom. Ik neem aan dat ik hem wel heel even kan gebruiken voordat ik nieuwe koelpasta plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
nee is beter om toch met koelpasta te werken
vooral omdat de temp te hoog kan oplopen en "oude" pasta niet goed meer de koeling door laat.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54

Nikeo

Jawelles

tss, voor een keertje kan het best. Gewoon een piepklein beetje er op houden. Niet van dat laffe

[ Voor 57% gewijzigd door Nikeo op 14-09-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Zhalix schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:48:
Ben je naar een andere processor overgestapt? Vaak kan je normaal booten, maar beste is een verse installatie.
Dit geldt naar mijn weten alleen als je van een single naar multicore gaat, dit ivm HAL.
Maar van een dual naar quad, heeft geen invloed op je windows installatie, tenminste heb ik nog nooit gehad.
Vind het sowieso vreemd dat windows drivers moet installeren voor een cpu :? .
Je moet je bios updaten, mits je cpu al ondersteund wordt, maar heb nog nooit drivers voor een cpu moeten installeren in windows.
Asl bios je cpu ziet en alles goed herkent, moet windows dat ook doen (dacht ik tenminste, zoals gezegd ik heb het nog nieteerder meegemaakt).

[ Voor 10% gewijzigd door DaLoona op 14-09-2010 18:16 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ik kan met de Phenom niet in de verse windows xp komen en ik kan ook geen windows xp installeren met de phenom. Zou er dan toch iets mee zijn? Btw, ik kan geen driver vinden voor mijn mobo waarmee die van single naar quad gaat. (dual naar quad is er toch niet) Btw, BIOS herkent de CPU.

[ Voor 33% gewijzigd door ArmouredSPony op 14-09-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Oké, nou lijkt het mij een strak plan om eerst maar eens mijn BIOS te upgraden. Hier staan de updates; http://global.msi.eu/inde...maincat_no=1&prod_no=1937 zou iemand mij kort kunnen uitleggen hoe ik de updates uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:41

mvh

State Governor

drumstickNL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:58:
Ik kan met de Phenom niet in de verse windows xp komen en ik kan ook geen windows xp installeren met de phenom. Zou er dan toch iets mee zijn? Btw, ik kan geen driver vinden voor mijn mobo waarmee die van single naar quad gaat. (dual naar quad is er toch niet) Btw, BIOS herkent de CPU.
Tip: er zit een knopje om een post aan te passen, dan hoef je niet te dubbelposten.

Het is gewoonlijk niet handig een processor te plaatsen na de installatie van het besturingssysteem. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'single naar quad'; als je processor normaal herkend wordt in het BIOS neemt XP dat gewoon over.

Wat betreft koelpasta is het ook mogelijk tandpasta te gebruiken. Dit schijnt een perfecte warmtegeleider te zijn, alleen moet je het er niet lang op laten zitten omdat het met een dag uitgedroogd is en dan juist isoleert. Je kunt er dus wel perfect mee testen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
drumstickNL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:29:
Oké, nou lijkt het mij een strak plan om eerst maar eens mijn BIOS te upgraden. Hier staan de updates; http://global.msi.eu/inde...maincat_no=1&prod_no=1937 zou iemand mij kort kunnen uitleggen hoe ik de updates uitvoer?
Er staat toch een live update functie bij. Een kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Reepje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:09:
[...]

Een kind kan je bord slopen, LiveUpdate ook.

Die zou ik dus niet gebruiken, maar eerder de tool van MSI forum (zoals vaker aangegeven), kan vaak fout aflopen met die LiveUpdate en al helemaal als je pc niet stabiel is.
Kijk hier voor betere oplossing:
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=113295.0
of, mijn persoonlijke favoriet, via cd/dvd:
http://www.biosflash.com/e/bios-boot-cd.htm

[ Voor 7% gewijzigd door DaLoona op 14-09-2010 17:19 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:09:
[...]

Die werkte niet op mijn oude windows xp installatie, en daarnaast had ik er ook nog geen internet opzitten. Ik heb het via een usb stick gedaan en het is gelukt. :') trouwens voor mij omdat ik een hele dag naar de oplossing heb zitten zoeken en dat het uiteindelijk aan de BIOS lag. Iedereen bedankt voor de hulp, het is gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Okeee, ik reboot hem weer en hij doet het niet meer. Weer de andere proc. erin gedaan en zo eens kijken of hij wil booten. :(

• pvg103
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 23:24
in windows xp moet de amd cpu driver geinstalleerd worden. in vista/win7 hoeft dat niet. ik zou de bios updaten en het voltage van de cpu handmatig goedzetten op stock voltage. ik weet namelijk niet of de oude cpu en de nieuwe hetzelfde voltage gebruiken. als een cpu het verkeerde voltage krijg, dan kan je instabiliteistproblemen krijgen, daarna zou ik een clean install van win7 proberen. als dat niet werkt, dan zou ik je pc booten met een cpu test programma in dos. zo kun je kijken of er iets mis is met de cpu.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 02:06
de HAL / Drivers in Windows 7 kunnen niet overweg met ingrijpende hardware veranderingen. Om dat het ook erg moeilijk wordt gemaakt dit zelf recht te zetten kan je het beste gewoon opnieuw je systeem installeren.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zhalix schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:48:
k heb in mn pa zn pc zn Athlon 64 X2 gewoon vervangen voor een Phenom II X4 en win7 deed t gewoon prima verder nog :)

alleen even een reboot mbt de andere cpu drivers ( of iig voor de 3de en 4de core :P )

k had gister wel dat mn laptop continu repairen wou.. ( schijf vervangen en gewoon geghost :P )
maar goed die doet het na de repair ook gewoon goed :P

404 Signature not found

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-06 13:52
Wat je zou kunnen doen idd een verse install zoals hier vaak word gezegd of anders met hiren boot cd de pc met de phenom testen op errors. En eventueel een bios update wil ook nog wel eens een fix opleveren maar dat had je volgens mij al geprobeerd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jornzor op 15-09-2010 12:23 ]

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Pagina: 1