Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domein doorlinken naar webhosting Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11 08:55
Hallo,

Ik wil graag een website hosten en maak nu gebruik van de webhostingservices van Ziggo. Helaas is het domein dan niet zo gemakkelijk te onthouden en wil graag niet dat mijn volledige naam in het domein komt te staan. Is het misschien mogelijk om elders een domeinnaam te registreren en dat (onzichtbaar) door te linken naar de Ziggo Webserver zodat gebruikers denken dat ze nog steeds op mijn eigen domein zitten?

Alvast bedankt.

Gr. Frank

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Je kan een domein stealth (?) doorlinken, waardoor je altijd bijv. www.naam.nl blijft zien, ook al ga je naar een andere pagina. Je ziet dan echter wel onderin de browser: connecting to www.ziggo.nl/~naam.

Heb je niet de mogelijkheid om een domein met nameservers aan je hosting te koppelen?

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• FrankJ91
Ok, kan dat met de meeste domeinbedrijven zo ingesteld worden?

Nja, het is particulier en ben student en heb niet veel geld om alle dagen thuis een server te laten draaien 24/7.

• Moortn

Moortn

Hallo

Ja volgens mij wel. Ik heb een .com domein bij een amerikaans bedrijf voor ongeveer 7 dollar volgens mij, die kan dat. Zal zo even opzoeken waar ik dat domein gekocht heb.

EDIT: Het is nu $9.25, dus je kan het net zo goed van een nederlands bedrijf kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Moortn op 14-09-2010 11:59 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het onzichtbaar doorlinken, is gewoon een frameset.

Daar kleven meer nadelen dan voordelen aan. De zoekmachines zullen onder je eigen domein 0,0 inhoud vinden. Dus zoeken zal altijd het adres van de ziggo-hosting geven.

Daarnaast kan je ook niet meer bookmarken, of url naar directe pagina's mailen cq. doorgeven via msn.

Ey!! Macarena \o/

• Moortn

Moortn

Hallo

RaZ schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:04:
Het onzichtbaar doorlinken, is gewoon een frameset.

Daar kleven meer nadelen dan voordelen aan. De zoekmachines zullen onder je eigen domein 0,0 inhoud vinden. Dus zoeken zal altijd het adres van de ziggo-hosting geven.

Daarnaast kan je ook niet meer bookmarken, of url naar directe pagina's mailen cq. doorgeven via msn.
Ja, maar als ziggo geen aparte domeinnamen ondersteund, moet het wel. Anders zou je voor 20-30 euro per jaar hosting+domein moeten nemen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt wel gratis hosting waar je gewoon met je domein gebruik kan maken zonder lelijke frames. Bijvoorbeel Freehostia (met php, mysql, maar wel soms traag en down) en de Google Apps Engine (je moet wel je site op bouwen met de Google Apps Engine dan of iets zoeken wat al geschreven is. Ik gebruik zelf Micolog voor een blog ;) )

Ik heb Freehostia een tijd gebruikt en ben nu overgeschakeld op de Google Apps Engine. Mijn mail werd al door Google Apps gehost dus dat is dan wel zo makkelijk en het is ook lekker snel en je krijgt best veel bandbreedte, ruimte en processortijd (ze meten het wel echt, dus als het op is gaat je site down tot de dag om is, maar met 1GB datatraffic per dag moet dat volgens mij wel een flinke site zijn wil je dat halen)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 14-09-2010 12:20 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FrankJ91
hier in dit topic staat een banner :

Ads door Google
Domeinnaam voor € 2,25
Actieprijs t/m 30 september Bij ons ook bij 1 jaar registratie!

kost maar 2,25 dus.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmmm dat ik niet meer juist wordt gevonden door zoekmachines is niet zo leuk. Hoeveel kost dan de goedkoopste webhosting? Het is meer even een test hoe het bevalt en hoef er niet 10 jaar aan vast te zitten.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer Freehostia, als je het te traag vind kun je dat altijd nog veranderen. Voor je mail kan ik Google Apps aanbevelen. Het kost allebei niks, alleen je domeinregistratie maar dat moet je zelf regelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 14-09-2010 12:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Oké het is niet gratis, maar kijk eens bij Versio. Mijn ervaring met hun is tot op heden zeer positief, je krijgt 1GB ruimte en 15GB data incl. nl-domein voor slechts 13 euro nog wat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Niels9 op 14-09-2010 12:27 ]

• FrankJ91
@niels9: Per jaar?

@Marzman: Is dat dan niet hetzelfde nadeel als Ziggo Hosting? Dat je zelf een domein moet registreren en dat weer door moet laten linken naar hun en niet vindbaar bent op je eigen domeinnaam? $36.00 (USD) kost het bij hun, in Nederland kan het een stuk goedkoper een .nl domein.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankJ91 op 14-09-2010 12:30 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hebt voor 1 á 2 euro/maand al een domeinnaam + betrouwbare hosting (met waarschijnlijk betere voorwaarden dan je Ziggo-webspace), dus waarom zulke houtje-touwtje constructies bedenken? Zelfs voor een student is dat makkelijk te betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mad Marty op 14-09-2010 12:58 ]

Rail Away!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Anders kun je nog altijd kijken naar een goedkope betaalde hosting. Antagonist is bijvoorbeeld zo'n bedrijf, daarnaast heeft het een degelijke reputatie.

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:15
Mad Marty schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:56:
Je hebt voor 1 á 2 euro/maand al een domeinnaam + betrouwbare hosting (met waarschijnlijk betere voorwaarden dan je Ziggo-webspace), dus waarom zulke houtje-touwtje constructies bedenken? Zelfs voor een student is dat makkelijk te betalen.
Inderdaad. Ik had voor de webpagina van mijn moeder's zaak een hostingaccountje nodig (pagina is 2 megabyte) en ben uitgekomen op ccchosting.nl en nu betaalt ze 2 euro 50 ex BTW per jaar. Krijg je 10 mb ruimte en 5 mailboxen voor. Mail gaat al via Google Apps, dus het was website neerplempen, dns aanpassen (domeinen doe ik al jaren bij Transip, dan kunj je zelf alles wat je wilt zelf en online regelen). Appeltje-eitje

• Moortn

Moortn

Hallo

alex3305 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:03:
Anders kun je nog altijd kijken naar een goedkope betaalde hosting. Antagonist is bijvoorbeeld zo'n bedrijf, daarnaast heeft het een degelijke reputatie.
Daar zit ik ook bij en heb geen problemen gehad. Vragen worden snel beantwoord, en de website laad ook erg snel (sneller dan bij webreus, wat ik niet aan kan raden).

Pagina: 1