Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
He even een ervaringsvraag:

Mijn zoon heeft vandaag weer het volgende meegemaakt:

Hij wordt op z'n mobiel gebeld...
Op zich niet zo vreemd, maar als je dan in het display kijkt (inkomende oproep) is het z'n
eigen nummer die hem probeerd te bellen.

Als hij dan opneemt, krijgt ie zijn voicemail. maar hoort geen (nieuw) bericht.
Dit heeft hij begin augustus ook al een keer twee dagen gehad, en in totaal een paar telefoontjes.
Alleen toen deed z'n gsm-telefoon zelf ook al een beetje raar, en wezen wij z'n mobiel aan als schuldige.

Maar hij heeft nu net twee weken een nieuw toestel (de sony x10 mini - pro) en de laatste keer dat het
vanavond rond 22.40 u. en 23.40 u. gebeurde zat er tussen call 1 en call 2 precies 1 uur.
Hij heeft overigens geen rare dingen aanstaan, zoals doorschakelen of automatische waarschuwingen.

Hij heeft nu z'n mobiel maar even uitgezet, en we zijn intussen gaan zoeken op internet of hiervoor een
verklaring kon worden gegegeven. Maar er staan wel twee meldingen op het internet van soortgelijke gevallen
maar geen verklaring of oplossing.

zie bijvoorbeeld: http://forum.fok.nl/topic/743469/1/25
zie bijvoorbeeld: http://www.gsmhelpdesk.nl...c.php?f=20&t=16868#p89851

Dus wie kan er misschien vertellen waar dit aan kan liggen???

O ja, de provider is T-mobile & en van nummer portering is geen spraken.

[ Voor 8% gewijzigd door Marinus-Roro op 14-09-2010 01:24 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou T-mobile eens bellen of die niet een dienst oid aanbied ( voicemail zie ik bijv in fok topic als mogelijkheid staan ) waarmee ze jou nr meegeven als waarmee gebeld wordt.

In theorie is het mogelijk dat een andere provider jouw nr meestuurt, in de praktijk is dit zo goed als onmogelijk.
Andere mogelijkheid is dat je zoontje via een louche markt-handelaar iets probeerde te doen met zijn sim-kaart ( simlock vrijmaken / in electronica klas wat spelen met uitlezen sim-kaart oid ) en dat toen zijn sim-kaart gecloond is. Maar de kans daarop lijkt me vrij klein ( menig telcompany houdt de uitgifte van sim-kaarten strikt in de gaten en doet gelijk een melding naar instanties als er meer sim-kaarten op zijn netwerken komen dan hij uitgegeven heeft )

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
Dit lijkt me een typisch geval van je zoon had even geen bereik, iemand belt hem op en krijgt de voicemail eraan maar spreekt niets in. Vervolgens wil de voicemail het bericht afspelen (wat niet is ingesproken) zodra er weer voldoende bereik is.

De voicemail uitzetten of de instellingen veranderen van de voicemail kan dit dus oplossen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Marinus-Roro
Gomez12 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:59:

Andere mogelijkheid is dat je zoontje via een louche markt-handelaar iets probeerde te doen met zijn
sim-kaart (simlock vrijmaken / in electronica klas wat spelen met uitlezen sim-kaart oid )
en dat toen zijn sim-kaart gecloond is. Maar de kans daarop lijkt me vrij klein
Nee dat heeft hij niet geprobeerd. Heeft gewoon een betaald abbo. bij T-mobile en het toestel
is dus ook geleverd door T-mobile en is simlock vrij. Dus hij hoeft hem dus ook niet te laten unlocken
of iets dergelijks. Daarnaast werkt hij in het ziekenhuis als analist, dus ik denk dat de cloon actie
in de schoolklas ook niet meer van toepassing is.

Wat betreft die voicemail optie. Tussen die twee dagen in Augustus en vandaag, heeft hij er daarvoor
en tussen gebeurtenis 1 en gebeurtenis 2 nooit last van gehad.
Maar mocht het morgen weer doorgaan, dan gaan we uiteraard even bellen met de helpdesk.
kfaessen schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:04:
Dit lijkt me een typisch geval van je zoon had even geen bereik, iemand belt hem op en krijgt de voicemail eraan maar spreekt niets in. Vervolgens wil de voicemail het bericht afspelen (wat niet is ingesproken) zodra er weer voldoende bereik is.

De voicemail uitzetten of de instellingen veranderen van de voicemail kan dit dus oplossen.
Maar belt je eigen voicemail je dan op :?

[ Voor 18% gewijzigd door Marinus-Roro op 14-09-2010 01:16 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Yippie
  • Laatst online: 16-11 21:05
Ik zit bij Vodafone, maar wordt inderdaad gebeld door Vodafone Voicemail als iemand wat heeft ingesproken, nadat ik een sms heb gehad met gegevens van de gemiste oproep. Dit zijn allemaal instellingen die bij een zakelijk abbo standaard aanstaan, tenminste dat is mijn ervaring.

Wat ik wel vreemd vind, is dat bij oproep dan je zoon's eigen nr staat als zijnde diegene die je belt.
Misschien is dat nr zo opgeslagen in adresboek / simkaart ? Even checken zou ik zeggen...
Je kan het ook simpel testen, door zijn nr te bellen en iets korts in te spreken. Als je dan opneemt, en je hoort dat bericht weet je zeker of het om deze functie gaat, of toch iets anders.

Hoe voor de rest de instellingen voor VM etc in te stellen, raadpleeg de Tmobile website/handleiding.

[ Voor 14% gewijzigd door Yippie op 14-09-2010 01:24 ]

• Marinus-Roro
Yippie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:22:
Ik zit bij Vodafone, maar wordt inderdaad gebeld door Vodafone Voicemail als iemand wat heeft ingesproken, nadat ik een sms heb gehad met gegevens van de gemiste oproep. Dit zijn allemaal instellingen die bij een zakelijk abbo standaard aanstaan, tenminste dat is mijn ervaring.

Wat ik wel vreemd vind, is dat bij oproep dan je zoon's eigen nr staat als zijnde diegene die je belt.
Misschien is dat nr zo opgeslagen in adresboek / simkaart ? Even checken zou ik zeggen...
Je kan het ook simpel testen, door zijn nr te bellen en iets korts in te spreken. Als je dan opneemt, en je hoort dat bericht weet je zeker of het om deze functie gaat, of toch iets anders.

Hoe voor de rest de instellingen voor VM etc in te stellen, raadpleeg de Tmobile website/handleiding.
Oke, dat laatste kunnen we inderdaad uitproberen. Maar dan moet er gisteren wel wat (door T-mobile of
per ongeluk zelfstandig) gewijzigd zijn in de VM instellingen.
Want tot nu toe was het na het incident van aug. weer stil.

• DutchKel
Met welk nummer de voicemail belt dat is natuurlijk door de provider ingesteld. Iemand anders mag niet zomaar dat nummer gebruiken (het kan overigens wel, vrijwel alle voip diensten kunnen via een ander nummer bellen na aanmelding). Dat is natuurlijk nog een 2e optie, dat het de voicemail van een voip nummer is (mits hij of een van de vorige eigenaren van het nummer voip gebruikt).

Zo heb ik ook een voip nummer en daarop heb ik nog 3 oude gsm nummers staan omdat ik te lui ben om ze eruit te halen. Maar de voicemail staat op die voip wel uit. Als ik die aan laat staan en ik stel een nummer als primair nummer in dan wordt dat nummer gebeld als iemand mijn voip nummer rechtstreeks belt (084 nummer). Ik durf niet te zeggen welk nummer dat die uitstuurt met bellen.

Het lastige is dat alle nummers tegenwoordig 2e, 3e, 4e etc. hands zijn en de vorige eigenaar dus dingen ermee heeft kunnen doen en dat is vergeten uit te zetten. Zo had de rabobank mijn nummer als correspondentienummer van een klant, ik ben al meer dan 15 jaar geen rabobank klant meer dus mij moesten ze zeker niet hebben.

Ik zou eerst tijdelijk de voicemail uitzetten, komt het nog steeds terug dan t-mobile opbellen en een onderzoek laten instellen hierover. Wel erbij vermelden dat je het al een aantal keren hebt gehad anders schepen ze je af met wacht maar tot het nog een keer gebeurd.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53
Je wordt niet gebelt door je voicemail. Zou nogaal raar zijn ook;
Iemand probeert je te bellen maar je neemt niet op. Vervolgens gaat je voicemail jou ook bellen met het bericht van die persoon. Gok ik dat je nog steeds niet opneemt :?

Bij T-mobile krijg je een SMS van de voicemaildienst als iemand een bericht heeft achtergelaten. Dan dien je zelf je voicemail (1233) te bellen om de berichten af te luisteren.

• DutchKel
frickY schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:19:
Je wordt niet gebelt door je voicemail. Zou nogaal raar zijn ook;
Iemand probeert je te bellen maar je neemt niet op. Vervolgens gaat je voicemail jou ook bellen met het bericht van die persoon. Gok ik dat je nog steeds niet opneemt :?

Bij T-mobile krijg je een SMS van de voicemaildienst als iemand een bericht heeft achtergelaten. Dan dien je zelf je voicemail (1233) te bellen om de berichten af te luisteren.
Ik ken wel een aantal voicemail diensten die zelf bellen zodra je bereik hebt, neem je niet op dan proberen ze het later nog eens tot 3 keer toe... Dit kun je instellen bij de provider, ik weet echter niet of t-mobile dat ook heeft maar zoals ik al zei: het kan ook een voip dienst zijn die belt.

Bij vodafone werd ik standaard altijd opgebeld door de voicemail. Hier werd ik een beetje gek van en toen ik de instellingen veranderde kon ik kiezen tussen sms of gebeld worden. Uiteindelijk heb ik de hele voicemail maar uitgezet.

Dus wat jij zo raar vind is gewoon realiteit.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb het bij tmobile ook gehad met mijn nokia n73. Sinds ik een andere telefoon heb heb ik er geen last meer van gehad.

verder maar een vreemd probleem ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Wii4all op 14-09-2010 11:11 ]

Burp

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Gomez12 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:59:
[...]

In theorie is het mogelijk dat een andere provider jouw nr meestuurt, in de praktijk is dit zo goed als onmogelijk.
Ik werk in de mobiele telecomwereld en moet helaas je statement ontkrachten. Ieder bedrijf met een (groot)zakelijk account bij een telco die aangesloten is op het telefoonnetwerk kan met gemak élk nummer als afzender gebruiken. Uiteraard zul je een contract moeten tekenen waarin staat dat je hier geen misbruik van maakt. Je wilt niet weten hoeveel bedrijven bijvoorbeeld uitbellen met een 020 nummer terwijl ze helemaal niet in Amsterdam zitten. Officieel mag dit niet, maar er is weinig tot geen toezicht hierop van de OPTA. Voor SMS verkeer is het overigens nog makkelijker om een willekeurig nummer als afzender te gebruiken.

Dit type klacht kan het beste door T-Mobile zelf onderzocht worden. Je kunt de klantenservice bereiken door met de desbetreffende telefoon 1200 te bellen, of vanaf een ander toestel 06-24001200 (lokaal tarief)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• DutchKel
DexterDee schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:20:
[...]

Ik werk in de mobiele telecomwereld en moet helaas je statement ontkrachten. Ieder bedrijf met een (groot)zakelijk account bij een telco die aangesloten is op het telefoonnetwerk kan met gemak élk nummer als afzender gebruiken. Uiteraard zul je een contract moeten tekenen waarin staat dat je hier geen misbruik van maakt. Je wilt niet weten hoeveel bedrijven bijvoorbeeld uitbellen met een 020 nummer terwijl ze helemaal niet in Amsterdam zitten. Officieel mag dit niet, maar er is weinig tot geen toezicht hierop van de OPTA. Voor SMS verkeer is het overigens nog makkelijker om een willekeurig nummer als afzender te gebruiken.

Dit type klacht kan het beste door T-Mobile zelf onderzocht worden. Je kunt de klantenservice bereiken door met de desbetreffende telefoon 1200 te bellen, of vanaf een ander toestel 06-24001200 (lokaal tarief)
Geef mij jou telefoon maar eens 5 minuten, vervolgens kan ik met jou nummer bellen en smsen. Dit heeft niets met bedrijven te maken aangezien voipbuster varianten dit aan consumenten aanbieden. Er wordt wel geverifieerd of het nummer van jou is.

Je krijgt bijvoorbeeld een sms met een code welke je moet intikken op een website of voor voice wordt je opgebeld en krijg je een code.

Dit kan al jaren voor gewone consumenten.

Maar om je dan voor te doen als voicemail dat is een ingewikkelder verhaal :P.

• Eetje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 20:35

Eetje

Rustig

Ik zit er waarschijnlijk helemaal naast, maar er zit bij sommige telefoons een sneltoets om "nepoproep" oid in te schakelen.
Wel vreemd want dan hoor je meestal geen voicemail, maar gewoon een beetje ruis ofzo. Ik dacht het is toch het proberen waard

Vriend van me is hier 's nachts wel vaker door wakker geworden maar het bleek uiteindelijk zijn eigen "nepoproep" te zijn.

Succes ermee!

Ski or Die

Pagina: 1