Voeding verliest vermogen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

Topicstarter
Ik heb een voeding die al een paar jaar meegaat, maar sinds een tijdje crashen mn USB apparaten gemiddeld binnen een minuut (webcam, externe HDD). Nou weet ik nog dat de 5V lijn nooit echt goed geweest is (altijd in de orde 4.85V) maar op dit moment staat er 4.7V met een minimum van 4.68 dus dat lijkt me een oorzaak.

Nou ik heb ik nooit wat gedaan met elektrotechniek dus ik weet niet precies wat hier de oorzaken van kunnen zijn. Kan het zo zijn dat het door een wat hogere kamertemperatuur komt, of zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort degradatie? Ik ben gewend dat voedingen op een gegeven moment klappen, maar dat kan natuurlijk per voeding wisselen.

In de search kwamen wel een paar vergelijkbare topics naar boven, maar er was niemand die echt zeker wist dat zn voltages meetbaar gedaald waren ten opzichte van een eerder moment, en niemand die meer dan 5% afwijking had gemeten.

Ik ben benieuwd of mensen kunnen bevestigen dat voedingen inderdaad last hebben van veroudering, of hogere omgevingstemperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk eerder dat je teveel vraagt van je USB poorten. Hoeveel mA gebruiken al die apparaten, en hoeveel hou je dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Voedingen verouderen wel, als gevolg hiervan kunnen slecht ontworpen voedigen kapot gaan en verkeerde spanningen afgeven..
evt. leesvoer

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke voeding hebben we het over en weet je ook zeker dat de multimeter goed werkt?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien heb je er gewoon te veel aan hangen? Je zou ook een powered usb-hub kunnen overwegen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

Topicstarter
Het probleem doet zich ook voor bij alle apparaten, ook als ik alleen een muis en webcam op verschillende poorten heb hangen. De voeding is een 300 of 350W B-merk voeding uit 2004 of 2005 dus ik ga maar eens een nieuwe halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sowieso een goed idee want goedkope voedingen slopen je hardware. Soms niet direct en soms ook zonder dat je het merkt, door een hoge rimple en/of noise waarden bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Leuke budgetvoeding: pricewatch: be quiet! L7 350W

De wijzen komen uit het Oosten!

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

Topicstarter
Ik heb hier (Zuid-Frankrijk) een Antec 430W voor 39,95 gekocht.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

4VAlien schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:42:
Ik heb hier (Zuid-Frankrijk) een Antec 430W voor 39,95 gekocht.
Fluiten de condensatoren al? Als ze fluiten, dan kunnen ze een steekvlam geven of doorknallen op het moment dat ze niet meer fluiten. Antec voedingen hadden een slechte reputatie opgelopen. Mijn Truepower 550W is al door een steekvlam en knal combinatie gesneuveld en een Smartpower heb ik al uit een Sonata-kast gehaald om niet te wachten op het moment dat ze niet meer fluiten.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
is het probleem nu verholpen?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• -The_Mask-
  • Niet online
rapture schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:49:
[...]
Fluiten de condensatoren al? Als ze fluiten, dan kunnen ze een steekvlam geven of doorknallen op het moment dat ze niet meer fluiten.
Hoeft helemaal niet, fluiten van condensators of spoelen zie je wel veel vaker, meestal totaal onschuldig.
Antec voedingen hadden een slechte reputatie opgelopen. Mijn Truepower 550W is al door een steekvlam en knal combinatie gesneuveld en een Smartpower heb ik al uit een Sonata-kast gehaald om niet te wachten op het moment dat ze niet meer fluiten.
Antec maakt erg goede voedingen, ze hebben totaal geen slechte reputatie. Alleen de Smartpowers hadden slechte condensators die na een aantal jaar kapot gingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1