Raar probleem met mijn WD2500JB

Pagina: 1
Acties:

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 13:07

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Hallo,
Ik heb al een tijdje een raar probleem met mijn HDD. Ik dacht het opgelost te hebben door een driver update, maar het probleem is weer terug.

Mijn hdd "verdwijnt" in Windows.
M'n PC bestaat uit 4Hdd's (2x 640GB in RAID0, 1x 80GB en 1x 250GB), Windows draait op 1 partitie van de Raid set-up. De 250GB HDD (WDC WD2500JB-00REA0 ATA) valt soms weg, dit gebeurt volledig willekeurig en ook niet dagelijks. De hardeschijf is ineens niet te vinden in Deze computer of waar dan ook, na een Herstart, of het gaan in Slaapstand en er weer uit gaan lost het probleem op, dan lijkt het net of de hdd er opnieuw ingestoken wordt, want er komt ook zo'n scherm welke je ook krijg als je een USB stick er in stop.

Dit zelfde probleem had ik met mijn Barracuda 7200.7 120GB (ST3120022A), omdat ik dacht dat het aan de HDD lag heb ik deze er uit gehaald.

Met een test/diagnose programma van WD, en de chkdsk van windows geven geen problemen aan.

Wie weet waar dit aan kan liggen, of kan mij tests laten doen om de oorzaak te vinden?

Wat extra gegevens over de PC ed.
Windows 7 x64 Ultimate
Gigabyte GA-EX58-UD5 met bios F12
3x 2GB OCZ Gold @ 1600Mhz
JMicron JMB36X Driver geinstalleerd samen met Intel ICH10R driver
HDD is ong 46 graden
IDE werkt als Native
SATA als AHCI

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Lijkt erop dat je ofwel een voeding probleem hebt of een kabel probleem. Vervang je kabels en zie of het daar aan ligt. Hoeveel vermogen heeft je voeding? Kijk eens de spanningen na ook als je kan.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Hey een bekend probleem. Ik heb dezelfde problemen gehad met deze harde schijf.
Klikt heel stom, maar bij mij werkte het. Haal dat ding uit je computer. Gebruik hem een paar dagen niet.
Sluit hem daarna weer aan. Hierna werkt hij gewoon weer.
Formatteer de schijf met het bestandssysteem NTFS en dan de optie snelformatteren.
Download het programma get data back for NTFS of FAT 32 en haal op die manier je data terug. Kopieer deze naar een andere hardeschijf en gooi dat ding daarna alsjeblieft uit het raam en gebruik hem nooit weer.

Het schijnt een product probleempje te zijn van WD. Hopelijk heb je hier wat aan.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Guru Evi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 05:25:
Lijkt erop dat je ofwel een voeding probleem hebt of een kabel probleem. Vervang je kabels en zie of het daar aan ligt. Hoeveel vermogen heeft je voeding? Kijk eens de spanningen na ook als je kan.
Voeding kan haast niet, want de andere hdd's hebben geen probleem en die zitten op de zelfde kabel.

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:44:
Hey een bekend probleem. Ik heb dezelfde problemen gehad met deze harde schijf.
Klikt heel stom, maar bij mij werkte het. Haal dat ding uit je computer. Gebruik hem een paar dagen niet.
Sluit hem daarna weer aan. Hierna werkt hij gewoon weer.
Formatteer de schijf met het bestandssysteem NTFS en dan de optie snelformatteren.
Download het programma get data back for NTFS of FAT 32 en haal op die manier je data terug. Kopieer deze naar een andere hardeschijf en gooi dat ding daarna alsjeblieft uit het raam en gebruik hem nooit weer.

Het schijnt een product probleempje te zijn van WD. Hopelijk heb je hier wat aan.
Ik kan nu wel weer bij de data, herstarten helpt gelukkig altijd. Ik heb alleen het zelfde probleem gehad met een seagate hdd.

Scientia Potentia Est

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Download het programma get data back for NTFS of FAT 32 en haal op die manier je data terug.
Meest veilige oplossing is dat ook niet he ;)
Kun je beter eerst alle data er van af kopiëren en dan formatteren... Harde schijf valt af en toe weg namelijk werd er gezegd door de TS, dus als je het gekopieerd krijgt voordat ie wegvalt...

[ Voor 3% gewijzigd door crizyz op 14-09-2010 18:10 ]

Verwijderd

Herstarten hielp inderdaad bij mij ook, maar naar een tijdje viel hij inderdaad weer weg. 250 gig aan data kopieëren duurt lang (in de veronderstelling dat deze schijf helemaal vol zit) De schijf een tijdje niet gebruiken en dan hem weer in je pc zetten en dan inderdaad proberen je data er af te kopieëren. Mocht dat geen baat hebben, zou ik je toch een quick format aanraden. Dit heeft bij mij ook geholpen en ik heb geen data verloren.
Ik weet dat een quick format dom klinkt, maar ik heb er goeie ervaringen mee. En met get data back for ntfs or fat 32. Dit programma werkt uitstekend.

Verwijderd

Gisteren toevallig, ja wellicht is het handig om te weten, hij heeft ook een eigen schijf gemaakt (extern) met daarin een Seagate schijf. Ook bij hem, Windows 7 64 of 32 maakt niet uit, verdwijnt de schijf. Bij hem had het te maken de VOEDING van de pc zelf (de moederbord uitgang deed het niet / USB) en ook aan de voorkant niet (welke dus met kabeltjes op 't moederbord zitten). Gisteren een PCI kaart voor 'm meegenomen (met 3 of 4 USB poorten) en nu werkt het wel. Vaag? Ja vaag.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
De schijf formatteren om je data eraf te halen erg drastisch denk ik :)

Het probleem is misschien een kabel of de aansluiting van kabel / voeding. Een mogelijkheid zou zijn om de schijf tijdelijk in een andere computer te steken, en kijken of hij daar ook uitvalt (met andere kabel) dan weet je of het de schijf is of de verbinding tussen schijf en moederbord. Mocht de schijf daar wel zichtbaar blijven zijn het moederbord en de voeding ook opties om na te lopen.

Verder nog iets te vinden in de event viewer, disk not found, disk error, controller error etc?

Kijken ook eens onder de power settings. Valt ie uit na 20 minuten en komt ie niet meer terug, zet dan de schijf bij power management op "altijd aan".

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1