• careltjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
ik heb mijn e5300 2.60ghz overgeklokt ben niet super daar mee overigens.
maar mijn probleem is dat ik niet helemaal goed weet hoe ik de voltage nou moet gaan verhogen.
ik had wat geprutst waar ik bij uit kwam op een snelheid van 3445mhz dat was dan multiplier 13x265 bus speed.
dan kon ik intel burn nog stabiel draaien.
klokte ik hem over naar 13x270 dan gaf die bij de tweede run fout melding dat hij niet meer stabiel was

ik hem mijn dram op zijn hoost gezet en de core voltage van auto naar 2.30 volt
mijn cpu tem was 40graden niet hoog dus onder load dan .

ik denk dat ik een paar dingen fataal fout doet

mijn cpu loopt overigens altijd zonder voltage tweak op 3004 mhz

systeem kan je zien op mijn profiel

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:51
2,3 volt op je cpu? Dat is vrij dodelijk lijkt mij, snel effe terug zetten naar 1,2 volt!!!

welk voltage je Dram nodig heeft, staat vaak op de reepjes zelf. Hoger gaan dan 0,1 volt wat daar op staat zou ik niet doen, aangezien je je ram niet over hoeft te klokken (tenzij je dit wil natuurlijk). Hier kan het echter niet aan liggen waarom je cpu niet clockt (zou gewoon even je divider lager zetten zodat je vrij je cpu kan clocken zonder tegen de max van je geheugen aan te lopen).

Verder deed mijn E5200 vroeger gewoon 3,3 GHz op 1,2 volt (wat het laagste was van mijn mobo). Hoger dan 1,4volt op je cpu zou ik in ieder geval nooit gaan, is niet nodig enzo

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Wtf, 2.3v? Haal eens even snel terug naar 1.4 of 1.5 :S

40c onder load met een core voltage van 2.3? Onmogenlijk, je sensor is brak.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• careltjuh
ik denk dat je een paar dingen wat verkeerd heb bergrepen en ik heb ook wat foutjes gemaakt.
ten eerste stijgt de tem met intel burn aan naar ong 52 dus sorry voor die 40 graden
is trouwens wel iets met die tempratuur ik ga nu even kijken of dat vrandert met een ander programma
want pc wizzard zegt dat mijn tem van mijn cpu 37 graden is onder overklok dat is natuurlijk bijna onmogelijk op lucht koeler maar kijk ik bij de de core temps dan staan zijn die allebij zo'n beetje ong 52 graden

over de voltage type ik straks nog wat ik ga even wat prutsen

trouwens ik had hem nog iets hoger geklokt dan wat er in het eerste bericht stond dat was ook niet goed gedaan hij ging niet meer verder dan het moedebord beeld zeg maar toen heb ik eventjes gewacht weer angezet en dan is alles weer naar zijn normale waarden gezet :P

[ Voor 19% gewijzigd door careltjuh op 14-09-2010 15:21 ]

• careltjuh
ok ik heb even gekeken ik denk dat bij de voltage hier het probleem zit ik had mijn DUAL OVER VOLTAGE
zo als die heet in de bios op 2,25 gezet dus niet mijn op mijn cpu
en in cpu z had ik verkeerd gekeken ik weet niet hoe ik zo gek heb gekeken maar er stondt 1,200 v en ik heb gedacht dat 2,00 v stond ofzo

maar ik wil dus nu weette welke voltage ik iets hoger kan zetten voor en wat hoger overklok

een tweaker heeft hem tot 4000mhz gekergen maar dat gaat mij denk ik niet lukken waarschijnlek is me mobo daar niet goed genoeg voor

mijn koeler is trouwens een Scythe Mugen
en dat is deze om precies te zijn pricewatch: Scythe Mugen

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2025
4Ghz op Scythe luchtkoeling lijkt me ook niet echt verstandig,
als jij hem stabiel kan krijgen op 3.4 met 1.2V met een asus P5K mobo (is daar niet voor bedoeld geloof ik) zou ik hem daar mooi op laten staan.
Ik draai met mijn E5400 nu 3.2Ghz op 1.20V superstabiel, en druk hem ook niet hoger denk ik.
Pagina: 1