Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen word mijn laptop extreem heet als mijn CPU toeneemt. Mijn laptop valt dan natuurlijk uit en meestal doet mijn toetsenbord het dan niet tot hij flink is afgekoeld. Ik ga er vanuit dat er een fan kapot is, en die zou ik graag vervangen.

Nu was ik alleen benieuwd of het mogelijk is om deze zelf te vervangen? Mijn garantie is namelijk 2 weken geleden verlopen en als ik er zelf iets aan kan doen doe ik dat natuurlijk liever.

Laptop: Dell Inspiron 15.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34

iichel

Gazoooo

Even Dell bellen. 2 weekjes deden ze bij mij niet zo moeilijk over :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pluisje89 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:52:
Even Dell bellen. 2 weekjes deden ze bij mij niet zo moeilijk over :)
Dat is nog beter, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34

iichel

Gazoooo

Heb je al resultaat? :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 20:15
Heb je al eens gekeken of er niet heel veel stof in zit en of de fan het uberhaupt doet?

Verwijderd

Topicstarter
General_Snuss schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:30:
Heb je al eens gekeken of er niet heel veel stof in zit en of de fan het uberhaupt doet?
Ga de laptop niet opendraaien om te kijken of er stof in zit, want dan vervalt de garantie zeker.

Heb zojuist in ieder geval zo´n kerel aan de telefoon gehad, die ging er vanuit dat er iets mis wat met de hardware, maar hij kon ook niet zeggen wat precies. Nu dus scan aan het draaien in de boot zodat hun kunnen kijken wat er aan de hand is. Kan vanmiddag waarschijnlijk dus meer vertellen.

Laten we hopen dat et niet teveel voorstelt, maar ik ben bang :x. Hopen op garantie dus.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:23:
[...]

Ga de laptop niet opendraaien om te kijken of er stof in zit, want dan vervalt de garantie zeker.

Heb zojuist in ieder geval zo´n kerel aan de telefoon gehad, die ging er vanuit dat er iets mis wat met de hardware, maar hij kon ook niet zeggen wat precies. Nu dus scan aan het draaien in de boot zodat hun kunnen kijken wat er aan de hand is. Kan vanmiddag waarschijnlijk dus meer vertellen.

Laten we hopen dat et niet teveel voorstelt, maar ik ben bang :x. Hopen op garantie dus.
nja en in geval van geen garantie heb je een behoorlijke kans dat Dell je het onderdeeltje ( in dit geval je fannetje+ mogelijk bij behorende bracket voor een scheintje willen opsturen :)

en anders kan je altijd nog e-bayen voor dell parts :D

zo heb ik in het verleden eens de display kabel vervangen. koste bij dell wel 90 euro :/ op ebay maar 3 dollar :D en wat dollars voor verzending.. :) al met al een STUK goedkoper dan bij Dell zelf :P

404 Signature not found

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:03

Jrz

––––––––––––

Bij en toshiba van > 6 jaar kreeg ik afgelopen jaar nog gratis replacement toetsen opgestuurd

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 20:15
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:23:
[...]

Stof is meestal goed te zien zonder dat je de laptop open draait. Via de opening waar de fan lucht aanzuigt kan je het al zien. Is dit nu heel stoffig zet dan een stofzuiger eerst op de opening waar er uit wordt geblazen, er zullen wel wat plukjes doorkomen. Daarna kan je nog de stofzuiger aan de in kant zetten. Een heel groot deel is nu verdwenen. Of de fan het nog doet kan je horen en voelen aan de luchtstroom.
Pagina: 1