Toon posts:

Externe HDD naar NTFS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Mijn probleem is als volgd; Ik heb een Freecom 500GB Externe HDD voor Time Machine backups en films & stuff. Nou maken ze bij mijn op school nog gebruik van Windows, en ik zou graag mijn HDD op die Windows pc aan-willen-koppelen. Maar dat gaat niet! Omdat het systeem dat Mac gebruikt, anders is dan die in Windows. Toen ik heb ik verschillende bronnen geraadpleegd, daar hebben ze het antwoord wel... Maar ik wil mijn schijf in NTFS formatten. Het enigste wat nu ongeveer kan is FAT (32), en dat wil ik niet. Kan ik mijn schijfje in NTFS formatten? ;)

Edit: Sorry voor de typfout in de TS.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 21:35 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:10
FAT32 kan ook gelezen worden door Windows hoor... Alleen je hebt dan een limiet van 4GB per bestand.

Verder kan je je schijf in alle denkbare bestandssystemen formatteren, dus ook NTFS :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tuurlijk kan je die schijf formatten als NTFS. De vraag is dan alleen of je er met je Mac nog bij kan komen (en dan de schrijfrechten).

FAT32 wordt wel door de meeste OS'en native ondersteund. Zolang je er maar geen bestanden op wil zetten groter dan 4GB, dan is er niets aan de hand.

Edit: /spuit11..

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 13-09-2010 21:44 ]

Ey!! Macarena \o/

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42

Sick Nick

Drop the top!

Timemachine werkt voor zover ik weet alleen met Mac OS Journaled als filesystem. Hoe ik het deed (toen ik nog mac gebruikte) was 2 partities op de externe schijf maken. Eentje voor timemachine en eentje voor je data. De data partitie dan als NTFS formateren en paragon op de mac installeren. Dat zorgt er voor dat je mac ook op NTFS kan schrijven, standaard kan ie het namelijk alleen lezen.

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 20:42
Kan je het niet?
Dan is het een kwestie van NTFS 3G downloaden. Als je dat installeert kan je wel NTFS schijven maken

http://macntfs-3g.blogspo...-for-mac-os-x-201088.html

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Bovenstaande is de oplossing voor je probleem, zelf ook een keer geprobeerd. Je hebt wel te maken met een performance penalty binnen OSX, omdat er een realtime vertaalslag plaatsvindt, maar het werkt wel!

[edit]
Sick Nick heeft wel een punt, als je 1 partitie gebruikt dan zal TimeMachine alle aanwezige ruimte gebruiken, met een aparte partitie kan je dit makkelijker in de hand houden.

[ Voor 31% gewijzigd door aramdin op 14-09-2010 15:43 ]

Instagram / YouTube

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:57
Kun je niks installeren op school? Probeer anders eens om Macdrive te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
NjitsSs schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:39:
Kun je niks installeren op school? Probeer anders eens om Macdrive te installeren?
Nee, ik kan daar niks installeren. Verder heb ik geprobeerd mijn schijf te formatteren en toen omzetten in FAT. ( Een andere optie was er niet.) Alles leuk en aardig, maar toen ging ik mijn verzameling fotos, films, muziek en programma's kopieeren en toen gaf hij een foutcode. (Ik Citeer van de Apple site)

ID=01 Bus Error (busfout)
Dit wil zeggen dat de computer geheugen probeerde te benaderen dat niet aanwezig is. Deze fout kan zich op bijna elke Macintosh voordoen. Als de computer een of meer bytes méér geheugen probeert te benaderen dan het totale aantal bytes aan geheugen waarover de computer beschikt, doet zich een busfout voor. Dit type fout doet zich niet voor op een Macintosh Plus of SE omdat adresseringen die buiten het bereik vallen, "doorschuiven". Dat houdt in dat, wanneer de computer één byte meer geheugen probeert te benaderen dan het totale aantal bytes aan geheugen waarover de computer beschikt, de eerste byte van het geheugen wordt aangesproken. Als deze fout zich toch voordoet op een Macintosh Plus of SE, wordt een verkeerde foutcode gegenereerd of is er een apparatuurprobleem met de computer..

Wat moet ik doen? En kan iemand de bovenstaande tekst vertalen in normale mensentaal? _/-\o_

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:25:
[...]

Nee, ik kan daar niks installeren. Verder heb ik geprobeerd mijn schijf te formatteren en toen omzetten in FAT. ( Een andere optie was er niet.) Alles leuk en aardig, maar toen ging ik mijn verzameling fotos, films, muziek en programma's kopieeren en toen gaf hij een foutcode. (Ik Citeer van de Apple site)

ID=01 Bus Error (busfout)
Dit wil zeggen dat de computer geheugen probeerde te benaderen dat niet aanwezig is. Deze fout kan zich op bijna elke Macintosh voordoen. Als de computer een of meer bytes méér geheugen probeert te benaderen dan het totale aantal bytes aan geheugen waarover de computer beschikt, doet zich een busfout voor. Dit type fout doet zich niet voor op een Macintosh Plus of SE omdat adresseringen die buiten het bereik vallen, "doorschuiven". Dat houdt in dat, wanneer de computer één byte meer geheugen probeert te benaderen dan het totale aantal bytes aan geheugen waarover de computer beschikt, de eerste byte van het geheugen wordt aangesproken. Als deze fout zich toch voordoet op een Macintosh Plus of SE, wordt een verkeerde foutcode gegenereerd of is er een apparatuurprobleem met de computer..

Wat moet ik doen? En kan iemand de bovenstaande tekst vertalen in normale mensentaal? _/-\o_
Zo te zien zit er bestand tussen je foto's, films, muziek of programma's dat groter is dan 4GB (zoals volgens mij in het citaat wordt omschreven, probeer jij een bestand weg te schrijven dat tenminste één byte groter is dan 4GB) en loop je dus tegen de hierboven genoemde beperking van FAT32 aan.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 22:25
oke idee. Ik weet niet hoeveel ruimte je op school nodig heb voor al je documenten enzovoort.

Voor school koop je een USB stick of extra externe harddisk en voor Time-machine blijf je gewoon je freecom gebruiken.
Ik zou persoonlijk namelijk niet zo snel met externe backup-harddisk opstap gaan.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Koop gewoon een extra harddisk. Het is van de zotte op een backup schijf mee te nemen.
Pagina: 1