Ik gok dat een processor upgrade je fps wel wat om hoog kan krikken (5770 is iig een redelijk sterke middenklasse kaart) Maar voordat je geld over de balk gaat gooien, welke spellen hebben we het over en op welke settings/resolutie krijg je hoeveel fps? Het is per spel verschillend of de Gfx kaart zwaar aangesproken wordt of dat je Cpu meer te verwerken heeft.
Ik zie net dat je moederbord een SB710 southbridge heeft. Dit betekend dat hij de functie heeft (ACC) om cores te unlocken (waar hierboven over gesproken wordt). Volgens mij valt er bij die athlon II x2 250 niets te unlocken.
Als je een nieuwe processor wil kopen (wanneer dit ook een verschil uit maakt) kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een Phenom II x2 555 te kopen en die (zonder garantie dat het ook daadwerkelijk lukt) te unlocken naar een quad core. Zo heb je voor relatief weinig geld een behoorlijke upgrade. Het nadeel hierbij is dat er geen garantie is dat de 3e en 4e core daadwerkelijk unlocken en stabiel lopen (op zich is een x2 555 een redelijk goede processor voor games). Daarom kun je er ook voor kiezen om gelijk een x3 of x4 te kopen (die ook een redelijke prijs hebben).
P.S.
Je hebt geen ervaring met overclocken (of als je het overvloeien wil noemen) geef je aan, maar je kan wel proberen om met de software die asus met zijn moederbord levert je CPU een klein beetje harder te laten lopen (is redelijk fool proof) om te zien of in de door jou gespeelde spellen een bottleneck is.
[
Voor 60% gewijzigd door
jaapsander op 14-09-2010 14:57
]