Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb een beetje een vreemd probleem waar ik zelf niet meer uitkomt.

Ben in bezit van een DS710+ waarin zich 2 Samsung F2 1.5TB drives bevinden die in raid 0 staan.

Hierop heb ik sabnzbd 0.5.4 geïnstalleerd.

Allemaal aangesloten op gigabit netwerk.
Nu haal ik met kopiëren vanaf de NAS naar mijn PC zo'n 85MB/s (max writes van mijn intel ssd).
Kopieren vanaf mijn PC naar de NAS gaat met ongeveer 70/100 MB/s afhankelijk van de bestandsgrootte.

Dus kwa snelheid ben ik behoorlijk tevreden, nu komt het volgende punt. Het downloaden met sabnzbd.

Ik heb verschillende usenet accounts en had voorheen een 25Mb/s abo van UPC. Dit liep vlekkeloos op mijn NAS continue en stabiel de volle snelheid (2.9MB/s). Nu ben ik overgestapt naar het 60Mb/s abo en beginnen de problemen. De snelheid varieerd tijdens het downloaden (dus hij is nog NIET aan het repareren/uitpakken).

Hij schommelt dan heel erg tussen de 3.5MB/s en 6.5MB/s. Ik zie jullie denken dat ligt aan UPC of aan je usenet provider, nou niet dus want als ik het zelfde nzbtje met die zelfde verbinding en software download maar dan direct op mijn pc gaat hij stabiel en strak op 60Mb/s (7MB/s).

Vanzelf sprekend zou je dan denken dat de single core atom cpu de bottleneck moet zijn maar volgens de resource monitor schommelt hij tussen de 50 en 60% ,het geheugen verbruik komt ook niet hoger als 30%.

Wat heb ik nog meer gedaan:
* HDD's op smart gechecked zijn prima in orde (haal ook gewoon de snelheid via lan)
* sabnzbd geupdate
* DSM geupdate naar de 3.0 beta
* Gespeeld met aantal connecties van 1 tot en met 50
* meerdere usenet servers tegelijk

En nog als laatste heb ik met en zonder SSL geprobeerd, wat hier opvalt is dat als ik SSL ingeschakel hij niet hoger komt als 45MB/s dus het lijkt echt wel dat de hardware het niet bij kan benen maar dan vindt ik het vreemd dat de CPU niet eens 100% belast is.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
Hoeveel geheugen heeft dat apparaat? Je zou eens kunnen proberen om de cache groote op 120MB te zetten, parts worden dan in het geheugen gehouden, dit scheelt stapels schrijfacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wees eens duidelijk in MB (MegaByte) en Mb (Megabit), maakt dit topic een stuk duidelijker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Watvoor Usenet provider heb je? Eweka is gelimiteerd op 40Mbit
Ookal haalt je PC het, Linux (wat op je NAS staat) rekent anders met overhead van TCP enzo, dus die snelheden zijn niet te vergelijken.

[ Voor 52% gewijzigd door FireDrunk op 15-09-2010 10:43 ]

Even niets...

• koekkoek
Hoeveel geheugen heeft dat apparaat? Je zou eens kunnen proberen om de cache groote op 120MB te zetten, parts worden dan in het geheugen gehouden, dit scheelt stapels schrijfacties.
Hij heeft 1GB geheugen. Ik zal is proberen Cache geheugen te veranderen.
Watvoor Usenet provider heb je? Eweka is gelimiteerd op 40Mbit
Ookal haalt je PC het, Linux (wat op je NAS staat) rekent anders met overhead van TCP enzo, dus die snelheden zijn niet te vergelijken.
Ik heb xsnews(60), hitnews(30), lightningusenet(50) en i-telligent(onbeperkt) usenet. Maar nogmaals op mijn vaste PC haal ik wel de volle snelheid dus heeft absoluut hier niks mee te maken. Als er op Linux anders om wordt gegaan met overhead dan zou dit wel stabiel moeten zijn. En zou de verbinding niet schommelen tussen 4 en 6.5 MB/s

[ Voor 9% gewijzigd door koekkoek op 15-09-2010 11:00 ]

• koekkoek
dannyreuser schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:58:
[...]

Hij heeft 1GB geheugen. Ik zal is proberen Cache geheugen te veranderen.
Geprobeerd met 128M 256M en 512M, maar maakt geen verschil. CPU verbruik blijft op zo'n 60% hangen en het geheugen verbruik op 20%

• koekkoek
-schopje-

Iemand nog ideeën? Is het misschien mogelijk om de cpu lichtjes over te clocken om te testen of het cpu gerelateerd is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:07

D4NG3R

kiwi

:)

De F2 serie staat er niet echt bekend om lekker te draaien in RAID.. Maar zelfs zonder raid vind ik het vreemd dat je slechts rond de 85Mb/s trekt over je netwerk.

Want hier thuis zit ik met een 100Mb/s netwerk, en ik trek echt constant 12.5/13MB* per seconde als ik mijn netwerkschijf (Enkele schijf van 1TB, welke aan een simpele fileserver hangt)

*De max op 100Mb/s dus.

De fouten die je met het internet hebt lijken mij niet intern-gerelateerd.

En wat is jouw SSD traag, slechts 85Mb/s :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• koekkoek
D4NG3R NL schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:29:
De F2 serie staat er niet echt bekend om lekker te draaien in RAID.. Maar zelfs zonder raid vind ik het vreemd dat je slechts rond de 85Mb/s trekt over je netwerk.

Want hier thuis zit ik met een 100Mb/s netwerk, en ik trek echt constant 12.5/13MB* per seconde als ik mijn netwerkschijf (Enkele schijf van 1TB, welke aan een simpele fileserver hangt)

*De max op 100Mb/s dus.

De fouten die je met het internet hebt lijken mij niet intern-gerelateerd.

En wat is jouw SSD traag, slechts 85Mb/s :P
Heb voor de mensen die niet inhoudelijk kunnen reageren maar even de foutjes verbeterd.

Nogmaals ik haal wel de volle snelheid over het netwerk dus de NAS en disken kunnen die snelheid prima aan lijkt me? Het lijkt puur CPU gelimiteerd te zijn maar het vreemde blijft dan dat de resource monitor van synology niet meer aangeeft dan 60% belastinging op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

Wat zijn je instellingen in sabnzbd? hoeveel threads gebruikt sabnzbd? geeft sab crc errors aan in het log?
Mijn vermoeden is dat het niet zozeer aan je nas ligt maar aan de configuratie van je nzb client.
Vergeet niet dat usenet verkeer over het algemeen meerdere threads gebruikt waardoor je cpu het zwaar kan krijgen.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1