stereoversterker circa 100 euro

Pagina: 1
Acties:

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Mijn versterker (pioneer a-109) is kapot: de ene luidspreker doet het zachter dan de andere.

Nu wil ik dus een andere versterker kopen.
De versterker wordt aangesloten op 2 luidsprekers: Mission 702e torens.
Het budget is: rond de 100 euro, +- paar tientjes.
Het apparaat zal waarschijnlijk gecombineerd worden met een equalizer: BEHRINGER equalizer Mini FBQ800

Bij conrad verkopen ze de volgende versterker voor 105 euro:
X4-Tech HiFi-versterker A-1000 Zilver
X4-Tech HiFi versterker A-1000 Zwart
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/24g1zdx.jpg

Ook zijn ergens anders deze versterkers te koop:
Koda AV-1068A (90 euro)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1zbufdk.jpg
X-Sound SP-2-AMP (80 euro)

Mijn voorkeur gaat uit naar de X4-tech van Conrad omdat daar een afstandsbediening bij zit, goede reviews krijgt en mooi zilver is, hoewel een zilveren Koda er ook wel leuk uitziet. De X-Sound vind ik lelijk dus koop ik die liever niet, maar die is wel goedkoop. De reviews van de X4-Tech op de site van conrad zijn positief maar dat zegt misschien niet zoveel omdat de reviewers hem niet met duurdere versterkers hebben vergeleken.

Vragen:
- Wat is de kwaliteit van die versterkers van X4-Tech, Koda, X-Sound? Zijn die goed of is het troep?
- is het zo dat een duurdere versterker van een merk als Marantz, Denon, Pioneer, Sony, etcetera, beter zal klinken dan bijv. een versterker van conrad van rond de 100 euro? De Pioneer A-109 geeft op zich prima geluid vind ik en was maar 130 euro. Zou het echter zin hebben om op marktplaats te kijken voor een ander merk dan die van X4-Tech en Koda?

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 13-09-2010 20:36 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-12 09:18
Ik zou voor een goede 2e handse gaan en niet van die no-name brand budgetmeuk. Des noods een van 10 jaar oud, versterkers gaan lang mee.

[ Voor 27% gewijzigd door PHiXioN op 13-09-2010 20:34 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 15:24
moet 't nieuw zijn? Kijk anders naar wat oudere japanse verstekers. Ben zelf wel fan van yamaha's natural sound serie

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
PHiXioN schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:34:
Ik zou voor een goede 2e handse gaan en niet van die no-name brand budgetmeuk. Des noods een van 10 jaar oud, versterkers gaan lang mee.
Waarom, zou zo'n 2e handse beter klinken dan?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De gene die hier staan vind ik er qua design best goed er uit zien.. maar...

Als je gebruik wil maken van die ruisversterker equalizer, heb je een versterker nog met een monitor functie (vaak tape-monitor genoemd). Dat je daar wel rekening mee houd.

Als je maar 1 input gebruikt, dan heb je geen monitor functie nodig.

Ey!! Macarena \o/

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 23:35
sorry hoor, maar de specs van de versterkers spreken voor zich. de koda doet 2x55 watt bij 2% vervorming... auw. frequentiebereik 40hz tot 16Khz ? dubbel auw. ik zou daar echt geen stuiver voor geven...

bijna alles op marktplaats in je budget is beter. voorbeeldjes :
http://link.marktplaats.nl/376930374 of http://link.marktplaats.nl/376631633

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 15:24
Spruit 11 schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:38:
[...]

Waarom, zou zo'n 2e handse beter klinken dan?
Omdat je vroeger veel meer kwaliteit kreeg voor je geld.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou voor 80 euro een mooie oude Technics versterker pakken op MP. Super geluid voor een klein prijsje

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Hier is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 14-09-2010 09:17 ]

Revive the guild!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:48
NVM zijn allemaal al op ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Mektheb op 13-09-2010 22:51 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Begrijp ook niet helemaal waarom je een stel deftige Missions hebt staan, maar geen cent wilt uitgeven aan een fatsoenlijke versterker. Je hangt ook geen Pirelli's onder een Suzuki Alto, om maar een krom voorbeeld te geven.

Inderdaad gewoon een 2e hands kopen van Marktplaats, dan heb je voor weinig een degelijk merk, waarvan je zeker kan zijn dat het goed klinkt. En 2e hands klinkt niet per definitie beter dan wat je nieuw wilt kopen, het is gewoon zo dat je voor het zelfde geld VEUL meer waar krijgt. :)

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
baquelappe schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:29:
Begrijp ook niet helemaal waarom je een stel deftige Missions hebt staan, maar geen cent wilt uitgeven aan een fatsoenlijke versterker. Je hangt ook geen Pirelli's onder een Suzuki Alto, om maar een krom voorbeeld te geven.
Zeker een krom voorbeeld. Stel je bent helemaal fan van de alto. Dan zou je er graag kwalitatief goede banden onder willen. Stel dat net pirelli's in de aanbieding zijn om jouw custom prizewinner alto te verrijken...

Wat nu (om terug te komen op het onderwerp) als de op de missions heeft gekregen / gekocht heeft in een budgettair veel ruimere periode van zijn leven? Of verzin maar een andere smoes waardoor er *nu* geen geld voor een financieel gelijkwaardig alternatief is.

Aan de op:Ook ik zou tweedehands aanraden. En beluisteren met je eigen boxen. Tweedehands is meestal al goed ingebrand en zal qua luisterprofiel niet zo heel veel veranderen. En met een beetje geluk heb je een boel waar voor je 100 euro gevonden. Verder kan ik je helaas geen tips geven, maar ik hoop dat je vindt wat je zoekt :)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ik heb die Mission-luidsprekers van marktplaats gehaald. Ik wil wel meer geld uitgeven aan een fatsoenlijke versterker, maar ik wist niet dat deze versterkers niet fatsoenlijk waren. Voor een nieuwe pioneer betaal je 130 tot 140 euro, daarna wordt het al 200 euro voor de goedkoopste yamaha. Ik zal dan inderdaad op marktplaats kijken.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Suggestie voor topic: Ik denk dat Spruit11 het meeste heeft aan een kleine selectie MP producten die rond die prijs gaan. Ik neem aan dat er wel MP AV kenners zijn die weten wat je voor dat bedrag on average kan vinden of welke producten hij wel moet zoeken.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Waar komen de prijsverschillen bij receivers en versterkers vandaan?
Komt dat door meer opties en een betere voeding of geven duurdere apparaten gewoon beter geluid?
Waarom zou je een receiver van 350 euro kopen als je er ook een kunt kopen voor 200 euro? Waar zit het verschil?

Verwijderd

Spruit 11 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:11:
Komt dat door meer opties en een betere voeding of geven duurdere apparaten gewoon beter geluid?
Waarom zou je een receiver van 350 euro kopen als je er ook een kunt kopen voor 200 euro? Waar zit het verschil?
Hier zijn al vele discussies over geweest, zie de search :)
Voor de rest zou ik je willen vragen even een eisen lijstje neer te zetten, zover ik weet wil je in ieder geval een afstandsbediening, en het moet een stereo versterker zijn. Houd je nog van een specifieke kleur of merk (zo te zien niet aan dat conrad plastic spul :+ )?

Kijk eens naar zoiets: Marantz 1030

Of deze heeele mooie philips: Philips FA93 <- met aanraak gevoelige kanaal knop..

• Mektheb
Spruit 11 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:11:
Kwaliteit verschil, aangestuurd door een chip ? of een echte trafo etc.
Goeie kwaliteit onderdelen ?, prut uit china ?.

Kan zo nog wel eeuwen doorgaan :). Zie het als je moederbord van je pc als die niet denderend is gaat je pc ook nooit stabiel of iets worden ( kromme vergelijking zie ik nu )

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12 12:55
Mocht je toch een nieuwe willen halen, dan is hier een leuke aanbieding voor je: http://www.foka.nl/site/marantz-pm5003-zwart-p-6338.html

Super versterker voor een zacht prijsje, in de Pricewatch is hij al stukken prijziger. Ben in ieder geval van plan om deze zelf ook te zijner tijd te bestellen, eerst nog eventjes wat tweedehands spul afsnuffelen.

• Mektheb
Denzo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:33:
Mocht je toch een nieuwe willen halen, dan is hier een leuke aanbieding voor je: http://www.foka.nl/site/marantz-pm5003-zwart-p-6338.html

Super versterker voor een zacht prijsje, in de Pricewatch is hij al stukken prijziger. Ben in ieder geval van plan om deze zelf ook te zijner tijd te bestellen, eerst nog eventjes wat tweedehands spul afsnuffelen.
inderdaad, vorige week gekocht ;)
zou wel snel zijn dan btw, hij is EOL :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 14-09-2010 18:38 ]

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12 12:55
Jah ik ga hem wss morgen bestellen, morgentjes nog eventjes langsfietsen bij zo'n handelaar in tweede hands spul :) Wordt m'n eerste HiFi setupje, ga hem combineren met een paar Wharfedale Diamond 10.1's.

Zo'n beetje de goedkoopste combi versterker/speakers die zéér goed klinkt afgaande op de reviews.

Sorry als ik hier een beetje te ver off-topic ga :P

[ Voor 8% gewijzigd door Denzo op 14-09-2010 19:18 ]

Verwijderd

Spruit 11 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 02:11:
Ik heb die Mission-luidsprekers van marktplaats gehaald. Ik wil wel meer geld uitgeven aan een fatsoenlijke versterker, maar ik wist niet dat deze versterkers niet fatsoenlijk waren. Voor een nieuwe pioneer betaal je 130 tot 140 euro, daarna wordt het al 200 euro voor de goedkoopste yamaha. Ik zal dan inderdaad op marktplaats kijken.
Sony heeft een mooie ES serie. Op Marktplaats kan je voor niet veel geld zo'n versterker aanschaffen, bijvoorbeeld deze http://link.marktplaats.nl/375961600. Zelf heb ik de Sony TA-F 700 ES. Ik zag dit type ook op Marktplaats staan http://link.marktplaats.nl/376832665.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
als je je equalizer wil gebruiken moet je idd een pre out en een main in hebben of je moet een effect in/out hebben

verder krijg je 2ehands gewoon meer dan dat je het nieuw zou kopen. de waardedaling op aparatuur is enorm,

maar helemaal bij steroeversterkers zijn er geen nieuwe features meer bijgekomen sinds x aantal jaar.

surroundversterkers hebben nog wel is dat er nieuwe formaten ondersteund moeten worden voor alle digitale meuk

maar een stereoversterker slijt eeeerg langzaam

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:35:
[...]

Sony heeft een mooie ES serie. Op Marktplaats kan je voor niet veel geld zo'n versterker aanschaffen, bijvoorbeeld deze http://link.marktplaats.nl/375961600. Zelf heb ik de Sony TA-F 700 ES. Ik zag dit type ook op Marktplaats staan http://link.marktplaats.nl/376832665.
Mooi spul die 700 ES! ;)

Geen flauwekulletjes

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 08:11
tech-no-logical schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:52:
sorry hoor, maar de specs van de versterkers spreken voor zich. de koda doet 2x55 watt bij 2% vervorming... auw. frequentiebereik 40hz tot 16Khz ? dubbel auw. ik zou daar echt geen stuiver voor geven...
Eigenlijk nog lef hebben dat ze dat er zo bij durven zetten.
En het ontbreken van fatoenlijke specs bij die andere versterkers is eigenlijk al veelzeggend genoeg.

Maar ik kan goed begrijpen dat Spruit11 (net zoals de gemiddelde medemens) hier geen donder van snapt.
Een goede versterker moet wel een minimaal frequentiebereik hebben van 20hz tot 20Khz.
Dat verklaart dan ook de lage prijs.

Ik zie op marktplaats meer dan genoeg fatsoenlijke versterkers onder de € 100 die zeer geschikt zijn en zelfs een paar 5.1 receivers (Yamaha) die ook prima stereo doen.
Stuk voor stuk zelfs 2e hands veel beter spul dan zo'n apparaat van een onbekend merk waarvan je niet weet wat het doet.

• Mektheb
Inderdaad tweede hands zijn der een hoop goeie te krijgen voor niet al teveel :)
ik heb in iedergeval al een pure sound a30 op het oog voor thuis of iets wat er op lijkt

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Wat specificaties van de X4-Tech A-1000 van Conrad (http://shop.conrad.nl/mul...versterkers/341933.html):

Power output:
Min RMS, both channels driven, from 40-20 kHz, with no more than 0.1% total harmonic distortion.
50 watts per channel into 6 ohms.

Total harmonic distortion: less than 0.05% at 1/2 rated RMS power output.

Frequency response (at 1 watt): 20 to 20 kHz, +1 dB, -2dB

signal to noise ratio (short-circuit, A-network)
Phono 60 dB
Tuner, tape play 70 dB

Ik ga denk ik sparen voor een nieuwe, zoiets als deze receivers:
http://www.digitalstreet....nfo.php?products_id=14323
http://www.digitalstreet....nfo.php?products_id=14167

Verwijderd

Je gaf aan op zoek te zijn naar een stereoversterker en bent nu aan het kijken naar surround receivers?

Mijns inziens is het beste advies al gegeven, kijk op Marktplaats rond wat je tweedehands voor 100 Euro kan krijgen. Wil je alsnog een nieuwe in plaats van tweedehands stereoversterker is het advies van Denzo met betrekking tot de Marantz een goede.

Een stereoversterker zoals de Marantz geeft veel beter stereogeluid dan de door jou genoemde surround receivers.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:38:
Je gaf aan op zoek te zijn naar een stereoversterker en bent nu aan het kijken naar surround receivers?

Mijns inziens is het beste advies al gegeven, kijk op Marktplaats rond wat je tweedehands voor 100 Euro kan krijgen. Wil je alsnog een nieuwe in plaats van tweedehands stereoversterker is het advies van Denzo met betrekking tot de Marantz een goede.

Een stereoversterker zoals de Marantz geeft veel beter stereogeluid dan de door jou genoemde surround receivers.
Waarom zou die Marantz beter geluid geven dan zo'n surround receiver?
En zou die Marantz beter geluid geven dan een pioneer A-109?

Een nieuw apparaat is niet echt duur (rond de 200 euro), maar als ik een goedkoop en goed apparaat op marktplaats vind dan koop ik die.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:24

FeaR

In GoT we trust

Spruit 11 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:20:
[...]
Stereoversterkers zijn er echt om gemaakt 2.0 audio te draaien en verder eigenlijk niets. Bij een meerkanaals receiver betaal je natuurlijk ook voor dingen als HDMI-ingangen (dus beeld én geluid), DAC's (al zijn er ook stereoversterkers met digitale ingangen), tuner, processing software, en ga zo maar door. Dus eigenlijk veel onderdelen en features die je met puur 2.0 toch niet gebruikt.

Wordt veelal aangenomen dat een stereoversterker van 200 euro te vergelijken is met een meerkanaals receiver van toch zeker drie maal de prijs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 08:11
Spruit 11 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:20:
[...]
En zou die Marantz beter geluid geven dan een pioneer A-109?
Daar is al een uitgebreide discussie over gevoerd hier ergens in het forum.
Er is geen enkel argument waarom een surroundreceiver minder goed stereo versterkt dan een stereoversterker.
Van merk tot merk vergeleken zijn er natuurlijk wel verschillen, maar de grote discussie was of die verschillen werkelijk hoorbaar zijn.
Conclusie: het maakt niks uit.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

centr1no schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:47:
[...]

Er is geen enkel argument waarom een surroundreceiver minder goed stereo versterkt dan een stereoversterker.
Van merk tot merk vergeleken zijn er natuurlijk wel verschillen, maar de grote discussie was of die verschillen werkelijk hoorbaar zijn.
Ik denk dat hij vooral bedoeld op de klankkleur van een Marantz... Die is namelijk bijzonder karakteristiek. Qua aansturing zou het in theorie weinig uitmaken maar het gaat vooral om de klank en de samenstelling van componenten.

Imho geeft Marantz een bijzonder warm geluid. Iets waar je moet van houden. Aangezien andere versterkers een iets neutraler en minder "gekleurde" klank hebben.

Als hij dat niet bedoeld zou ik zeggen de klank van de versterker zelf is anders dan die van een Pioneer. Niet zozeer of het nu surround is of stereo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
centr1no schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:47:
Daarom kwam ik ook met die receivers aan. Alleen gaan die discussies op dit forum wel over duurdere apparaten, in het goedkopere segment zou het misschien wel wat kunnen uitmaken.
Touchdomex schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:53:
Ik denk dat hij vooral bedoeld op de klankkleur van een Marantz... Die is namelijk bijzonder karakteristiek. Qua aansturing zou het in theorie weinig uitmaken maar het gaat vooral om de klank en de samenstelling van componenten.

Imho geeft Marantz een bijzonder warm geluid. Iets waar je moet van houden. Aangezien andere versterkers een iets neutraler en minder "gekleurde" klank hebben.

Als hij dat niet bedoeld zou ik zeggen de klank van de versterker zelf is anders dan die van een Pioneer. Niet zozeer of het nu surround is of stereo.
Dat vind ik wel raar: een versterker moet het geluid zo precies mogelijk weergeven, juist zonder daar een eigen klankkleur aan te geven, lijkt me. Ik zou zeggen dat een goede versterker juist geen eigen klankkleur heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Salvatron op 15-09-2010 14:20 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Spruit 11 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:17:
[...]

Daarom kwam ik ook met die receivers aan. Alleen gaan die discussies op dit forum wel over duurdere apparaten, in het goedkopere segment zou het misschien wel wat kunnen uitmaken.
Wat zou het toevoegen om een surround te versterker te nemen tegen een stereoversterker?
[...]

Dat vind ik wel raar: een versterker moet het geluid zo precies mogelijk weergeven, juist zonder daar een eigen klankkleur aan te geven, lijkt me. Ik zou zeggen dat een goede versterker juist geen eigen klankkleur heeft.
Ik zeg niet dat er tonen worden weggefilterd of dat er een minder precies geluid uit komt ;) Maar elke versterker heeft zijn eigen karakteristiek in de manier van klinken. Daarom is een versterker uitzoeken ook eigenlijk een lange zoektocht naar iets wat jij echt fijn vind klinken in combinatie met jou speakers. Aangezien elke versterker weer anders in elkaar zit en net weer iets anders klinkt Ja dat kun je duidelijk horen als je er op gaat letten en je weet hoe bepaalde merken klinken :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:25:
Wat zou het toevoegen om een surround te versterker te nemen tegen een stereoversterker?
Dan kan ik hem in de toekomst meteen voor de televisie gebruiken, en bovendien zit er dan ook een radio in (ik heb nu een stokoude tuner).
Ik zeg niet dat er tonen worden weggefilterd of dat er een minder precies geluid uit komt ;) Maar elke versterker heeft zijn eigen karakteristiek in de manier van klinken. Daarom is een versterker uitzoeken ook eigenlijk een lange zoektocht naar iets wat jij echt fijn vind klinken in combinatie met jou speakers. Aangezien elke versterker weer anders in elkaar zit en net weer iets anders klinkt Ja dat kun je duidelijk horen als je er op gaat letten en je weet hoe bepaalde merken klinken :X
Oke, maar dat vind ik niet heel relevant voor mezelf aangezien ik geen audiofiel ben. Als ik de muziek beter wil hebben dan gebruik ik gewoon een equalizer. Het is trouwens niet mogelijk om mijn speakers mee te nemen naar de winkel dus daar luisteren kan sowieso niet.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die equalizer is leuk, maar je moet wel een receiver/versterker hebben met een monitor-functie, anders kan je dat ding simpelweg niet aansluiten.

Een goedkope 5.1 receiver heeft sowieso dus geen optie om een 6 kanaals equalizer aan te sluiten, dus je opmerking over dat ding is een leuk idee, maar technish gewoon niet haalbaar.

Een receiver met wel een 5.1 monitor-functie heb je 3 van die dingen nodig die je in je OP hebt staan.

Het frequentie bereik is minder met die goedkope dingen, en als je met je equalizer gaat stoeien, zal je buiten dat bereik sowieso die tonen niet horen.

Je kan dus beter investeren in een goeie receiver, dan met ijslollie stokjes een wolkenkrabber gaan bouwen.. Voor een duppie op de eerste rij is gewoon een goedkoop=duurkoop houtje-touwtje oplossing.

Ey!! Macarena \o/

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Spruit 11 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:35:
[...]

Dan kan ik hem in de toekomst meteen voor de televisie gebruiken, en bovendien zit er dan ook een radio in (ik heb nu een stokoude tuner).
Je moet je niet blind staren op leeftijd. Vooral bij versterkers. Is iets wat ik in mijn omgeving ook tegenkom vaak en vooral veel. Mensen die een nieuwe surround versterker kopen of zelfs een hele set en zich elke keer verbazen over hoe die bijna 40 jaar oude "troep" beter klinkt dan wat ze zelf hebben terwijl ik er maar in totaal 50 euro aan heb uitgegeven.

Zulke versterkers die hieronder staan spelen alles wat jij aanbied nieuw er met gemak uit.

http://link.marktplaats.nl/377501651

http://link.marktplaats.nl/377199609

Persoonlijk steek ik liever NU het geld in zulke dingen en houd ze netjes en verzorg ze met liefde om vervolgens mocht ik later een groter budget hebben hiervoor ik netjes opnieuw alles kan investeren.

Het grote nadeel is vooral als je gaat kijken naar de ontwikkelingen op gebied van elektronische snufjes als HDMI is dat ontwikkeling nog steeds loopt. Dus zolang die nog niet rustiger gaat is het investeren in de toekomst met een goedkope versterker die OOK nog eens surround moet doen maar vooral echt muziek moet spelen een imho nutteloze investering en als je toch nog voor de keuze staat zou ik zelf een mooie stereo doen en als je echt het budget ervoor vrij hebt gemaakt en precies weet hoe en wat dan in 1 keer een grote investering doen en direct echt mooi spul kopen.
[...]

Oke, maar dat vind ik niet heel relevant voor mezelf aangezien ik geen audiofiel ben. Als ik de muziek beter wil hebben dan gebruik ik gewoon een equalizer. Het is trouwens niet mogelijk om mijn speakers mee te nemen naar de winkel dus daar luisteren kan sowieso niet.
Wat wil je dan doen? Je wil wel een EQ gebruiken maar niet investeren in een goede versterker? Waarom heb je dan überhaupt een EQ? Voor de show?

Je kan echt beter eerst een leuke versterker kopen met goed geluid en daarop gaan uitbreiden/EQ kopen dan nu het geluid verkrachten met een EQ omdat je eigenlijk te goedkoop een versterker hebt gekocht...

Vind ik best zonde aangezien een EQ ook niet goedkoop is en eigenlijk het geluid alleen maar kan verkrachten als je niet de moeite neemt om in alles te investeren....
RaZ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:55:
Die equalizer is leuk, maar je moet wel een receiver/versterker hebben met een monitor-functie, anders kan je dat ding simpelweg niet aansluiten.

Een goedkope 5.1 receiver heeft sowieso dus geen optie om een 6 kanaals equalizer aan te sluiten, dus je opmerking over dat ding is een leuk idee, maar technish gewoon niet haalbaar.

Een receiver met wel een 5.1 monitor-functie heb je 3 van die dingen nodig die je in je OP hebt staan.

Het frequentie bereik is minder met die goedkope dingen, en als je met je equalizer gaat stoeien, zal je buiten dat bereik sowieso die tonen niet horen.

Je kan dus beter investeren in een goeie receiver, dan met ijslollie stokjes een wolkenkrabber gaan bouwen.. Voor een duppie op de eerste rij is gewoon een goedkoop=duurkoop houtje-touwtje oplossing.
Duppie op de eerste rij kan best maar dan moet je wel weten wat je koopt :+ Anders is het verspild geld :+

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:25:
Wat wil je dan doen? Je wil wel een EQ gebruiken maar niet investeren in een goede versterker? Waarom heb je dan überhaupt een EQ? Voor de show?
Die equalizer zit gewoon in winamp of in de mp3speler ;) Die uit de startpost laat ik voorlopig effe zitten.
Eerst eens wachten tot er bij mij in de buurt een versterker is op marktplaats voor weinig geld.

De Marantz PM 5003 valt af lijkt me, want ik zie weinig reden om te veronderstellen dat zo'n nieuwe stereoversterker beter geluid gaat geven dan een surroundreceiver, terwijl ze ongeveer even duur zijn maar de surroundreceiver veel meer opties heeft.
(zie bijv. deze reactie van iemand: JvS in "Surroundversterker slechtere stereoweerg...")

[ Voor 33% gewijzigd door Salvatron op 15-09-2010 21:18 ]

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-12 09:17

Tijn96

In speed we trust

Spruit 11 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:00:
[...]

Die equalizer zit gewoon in winamp of in de mp3speler ;) Die uit de startpost laat ik voorlopig effe zitten.
Eerst eens wachten tot er bij mij in de buurt een versterker is op marktplaats voor weinig geld.

De Marantz PM 5003 valt af lijkt me, want ik zie weinig reden om te veronderstellen dat zo'n nieuwe stereoversterker beter geluid gaat geven dan een surroundreceiver, terwijl ze ongeveer even duur zijn maar de surroundreceiver veel meer opties heeft.
(zie bijv. deze reactie van iemand: JvS in "Surroundversterker slechtere stereoweerg...")
iedereen die deelneemt aan het forum geeft jou goed advies alleen jij geeft er niks om wat anderen zeggen want je trekt toch gewoon jou eigen plan. Het maakt eigenlijk niet uit maar als je eigenlijk al weet wat je wilt moet je geen (onnodig) forum gaan openen. Als je telkens alles over een andere boeg gooit moet je het zelf weten en een surround-receiver kopen maar, iedereen die zich ervoor interesseert en er veel van af weet zal blijven zeggen dat een stereo-versterker toch beter geluid geeft(overigens heeft dat altijd te maken met smaak maar ik heb geen zin om daar weer een onnodige discussie over te gaan voeren).

wat ik nu typ is niet om jou of wie dan ook ''aan te vallen'' maar gewoon om duidelijk te maken dat iedereen jou probeert te helpen en advies te geven maar je het toch min of meer negeert.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Tijn96 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:05:
iedereen die deelneemt aan het forum geeft jou goed advies alleen jij geeft er niks om wat anderen zeggen want je trekt toch gewoon jou eigen plan. Het maakt eigenlijk niet uit maar als je eigenlijk al weet wat je wilt moet je geen (onnodig) forum gaan openen. Als je telkens alles over een andere boeg gooit moet je het zelf weten en een surround-receiver kopen maar, iedereen die zich ervoor interesseert en er veel van af weet zal blijven zeggen dat een stereo-versterker toch beter geluid geeft(overigens heeft dat altijd te maken met smaak maar ik heb geen zin om daar weer een onnodige discussie over te gaan voeren).

wat ik nu typ is niet om jou of wie dan ook ''aan te vallen'' maar gewoon om duidelijk te maken dat iedereen jou probeert te helpen en advies te geven maar je het toch min of meer negeert.
Ik kijk toch op marktplaats?
De links naar apparaten die gegeven zijn, zijn niet in mijn buurt, te duur, of te oud, maar ze zijn wel handig als voorbeelden waar ik naar kan zoeken.
De redenen voor een surround-receiver in plaats van een stereoversterker heb ik al gegeven: uit discussies op dit forum blijkt dat enkelen geen verschillen horen, anderen horen wel verschillen. Gezien het kleine prijsverschil ga ik dan liever voor een surroundreceiver.
Ik neem de adviezen wel degelijk mee maar ik volg het niet klakkeloos op. :)

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
surround ? je hebt maar twee mission speakers. doe dan gewoon een stereo amp liefst een ouderwetse, want net wat er al eerder gezegt werdt de features gaan ten koste van de qualiteit.

voor film is inderdaat een digitale 5.1 dd dts amp het beste. die je ook al voor minder als 100 hebt.
voor alleen muziek dus stereo met maar 2 luidsprekers kun je het beste een ouderwetse amp nemen.
En GEEN surround prologic scheit ding. doe dan gelijk een echte digitale 5.1 amp.

Ik heb zelf een technics toren van 1990 en die klinkt echt subliem kwa stereo.
Ik heb nog geen versterker van tegenwoordig in de winkel gehoord die dit kan overtreffen.
En nog een Technics 5.1 dd dts die ik ook MP voor 70euro heb gekocht. gallery: jbkappirossi Deze koste toen hij net uit kwam 800/900 euro dacht ik zo.

[ Voor 38% gewijzigd door jbkappirossi op 15-09-2010 23:28 ]

• Y3LLoW
Is de Marantz PM7003 een mooie stereo versterker als je hem voor 250 euro van iemand over kan nemen?
Ik heb op dit moment een Pioneer A209R die ik wil upgraden. Maar zie door de bomen het bos niet meer op dit moment. Iemand nog leuke tweedehandsjes voor 200-250 euro?

Geen flauwekulletjes

• jbkappirossi
Y3LLoW schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:16:
Is de Marantz PM7003 een mooie stereo versterker als je hem voor 250 euro van iemand over kan nemen?
Ik heb op dit moment een Pioneer A209R die ik wil upgraden. Maar zie door de bomen het bos niet meer op dit moment. Iemand nog leuke tweedehandsjes voor 200-250 euro?
ligt eraan hoe oud hij is aangezien de nieuw waarde van rond de 450, is er nog wel wat beters te vinden denk ik. Vooral als je een amp van een paar jaar oud heb, die misschien toen de tijd wel 1000euro en nu 2e hands voor 200euro kunt kopen. daar heb je denk meer aan.

maar wat kan die verder dan wat je pioneer niet kan.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12 09:19

mr.paaJ

generatie cmd+z

Koop je hem nieuw dan betaal je €400/450, dus dat lijkt me een mooie deal. Als hij een beetje zoals mijn PM7001Ki is (oudere versie), heb je een mooie degelijke versterker die gewoon goed aanvoelt. Probeer of je hem eens kunt beluisteren op je eigen speakers en kijk of het wat voor je is.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

Ace

Happy Happy Joy Joy

Spruit 11 schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:32:

Vragen:
- Wat is de kwaliteit van die versterkers van X4-Tech, Koda, X-Sound? Zijn die goed of is het troep?
- is het zo dat een duurdere versterker van een merk als Marantz, Denon, Pioneer, Sony, etcetera, beter zal klinken dan bijv. een versterker van conrad van rond de 100 euro? De Pioneer A-109 geeft op zich prima geluid vind ik en was maar 130 euro. Zou het echter zin hebben om op marktplaats te kijken voor een ander merk dan die van X4-Tech en Koda?
Het is algemeen bekend dat je nooit electronica moet kopen met 'Tech' in de naam.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Spruit 11 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:00:
[...]

Het enige wat ik je dan wel wil meegeven zoals eerder door mij ook al aangegeven ;) Denk aan de aansluitingen die je nodig gaat hebben voor je TV en je andere apparatuur die je er nog bij zou willen kopen of wat je nu hebt staan.

Aangezien je dat niet hebt aangegeven duidelijk is het nogal lastig om daar een duidelijk en passend advies voor te geven. Misschien als je in het vervolg meer dat soort dingen kan aangeven ;) Ook voor andere topics dan is het voor mensen makkelijker om een duidelijk advies te geven. Aangezien jij je ondertussen hebt blind gestaard op surround versterkers heeft het voor ons geen nut om stereo versterkers aan te raden aangezien je dat toch niet wil uiteindelijk ;)

Aangezien het ondertussen op mij overkomt ik wil graag een versterker met zoveel mogelijk functies die precies binnen mijn budget zit. Maar ik wil het niet doen met minder en ik wil het maximale uit mijn budget halen. Of zit ik er naast? ;)
Ace schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:49:
[...]

Het is algemeen bekend dat je nooit electronica moet kopen met 'Tech' in de naam.
Ja want alles van Technics is troep :X 8)7

• jbkappirossi
technics troep? wat bedoel je daar mee

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jbkappirossi schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:05:
technics troep? wat bedoel je daar mee
Sarcasme ;) Technics is juist bijzonder goed ;) In ieder geval tot de jaren 90. Volgens mij maken ze nu weinig meer. Behalve koptelefoons en draaitafels.

• jbkappirossi
haha mooi, mijn toren staat op de aankoop bon 1990, gekocht voor 50 euro. :P
Alleen de de onderste niet das de 5.1 reciever die koste me 70 op MP. :P
En de boxen weet ik niet precies meer maar dat was tientjes werk bij de kringloop winkel. :P
Zo zie je maar voor weinig kun je heel veel halen maar je moet wel wat gedult hedden.

http://img522.imageshack.us/img522/4818/s0002.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door jbkappirossi op 16-09-2010 00:28 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:55:
Aangezien jij je ondertussen hebt blind gestaard op surround versterkers heeft het voor ons geen nut om stereo versterkers aan te raden aangezien je dat toch niet wil uiteindelijk ;)
Ik heb ook gekeken naar stereo-versterkers. Maar zoals ik al zei: uit discussies op dit forum komt naar voren dat het twijfelachtig is of de aankoop van een stereoversterker zin heeft, in vergelijking met surroundreceivers. Wat ik neem hangt er gewoon van af hoe duur het is, als ik voor een paar tientjes een goede versterker op marktplaats vind houd ik het daarbij.
Aangezien het ondertussen op mij overkomt ik wil graag een versterker met zoveel mogelijk functies die precies binnen mijn budget zit. Maar ik wil het niet doen met minder en ik wil het maximale uit mijn budget halen. Of zit ik er naast? ;)
Nee, ik kan ook bijv. een apparaat voor 300 euro kopen als dat zin heeft, ik kan nog wel een jaartje wachten met m'n aankoop. Mijn maximumbudget stel ik dan op 350 euro, maar goedkoper is beter. Ik dacht alleen dat je voor rond de 100 euro wel een goede, nieuwe stereoversterker zou hebben, maar dat blijkt dus niet echt het geval te zijn, behalve dan misschien de Pioneer A-109.

Wat bedoel je met: "Maar ik wil het niet doen met minder"?

Het punt is ook dat het prijsverschil tussen een 2ehands versterker en een nieuwe surroundreceiver misschien wel niet zo groot is.

Het gaat me zeker niet om de functies, maar wel om de prijsverschillen en de kwaliteitsverschillen:

- een nieuwe stereoversterker lijkt me een twijfelachtige aankoop omdat er voor ongeveer hetzelfde geld goede surroundreceivers te koop zijn. Het lijkt me dan zinniger om een surroundreceiver te kopen dan een stereoversterker aangezien je daar meer functies bij krijgt.

- tweedehands kan prima, via marktplaats of een 2ehands winkel. Die mission-speakers heb ik van marktplaats voor 80 euro en lijken goed te functioneren, dus een versterker zal ook wel via marktplaats kunnen. Hierbij zijn de volgende dingen van belang:
* de versterker moet in mijn buurt beschikbaar zijn zodat ik hem kan afhalen. Dit kan wel even duren.
* de versterker moet significant goedkoper zijn dan een nieuwe. Het heeft weinig zin om een 2ehands stereoversterker van 20 jaar oud te gaan kopen voor 150 euro als je voor 230 euro een nieuwe surroundreceiver hebt met bergen aan extra functies. Het prijsverschil moet dus relevant zijn.

Wat me wel duidelijk is, is dat je die nieuwe versterkers van 100 euro bij Conrad e.d. maar beter kunt laten staan, hoewel de Pioneer A-109 voor circa 120 euro er imo nog wel mee doorkan.

Ik heb me dus niet alleen in nieuwe stereoversterkers en surroundreceivers verdiept maar ook in 2ehands stereoversterkers. Overigens sluit ik de versterker in de toekomst ook op de TV aan.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar waarom zou je in hemelsnaam een surroundversterker willen? Het is duidelijk dat jij niet geloofd dat een stereoversterker beter is dan een surroundversterker in diezelfde prijsklasse. Waarom je dit niet wil snappen is mij een raadsel, zo ingewikkeld is het niet, maar suit yourself. Maar ook al geloof je niet in de betere geluidskwaliteit, je hebt maar twee speakers. Wat wil je bereiken met een surroundversterker? Dolby ProLogic, DTS, DD, HDMI etc. etc. je hebt er allemaal niks aan aangezien je toch enkel stereo kan luisteren.

Als het je zoals je hierboven zegt gaat om de kwaliteitsverschillen, dan zou ik juist voor die tweedehands stereoversterker gaan. 20 jaar oud is misschien wat overdreven, maar je krijgt tweedehands voor hetzelfde geld uiteraard een verstereker uit een hogere klasse dan wanneer je nieuw koopt. Voor zo'n € 100 koop je tweedehands een stereoversterker die vele malen beter is dan een nieuwe surround versterker van € 230,-. Echt geweldig gaat zo'n ding simpelweg niet zijn en je hebt wel speakers die een deftige aansturing verdienen.

Mocht je in de toekomst toch nog een keer over willen stappen op surround, al zal dat gezien je budget niet zo snel gebeuren, dan kan je altijd je stereoversterker weer doorverkopen en dan een surroundversterker kopen. Als je een beetje een courant model hebt gekocht dan maak je waarschijnlijk niet eens verlies.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Dick schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:21:
Maar waarom zou je in hemelsnaam een surroundversterker willen?
Ik sluit hem ook op de TV aan. Bovendien worden er nieuw vooral surroundreceivers verkocht.
Het is duidelijk dat jij niet geloofd dat een stereoversterker beter is dan een surroundversterker in diezelfde prijsklasse. Waarom je dit niet wil snappen is mij een raadsel, zo ingewikkeld is het niet, maar suit yourself.
Ik trek die conclusie op basis van discussies op dit forum: het zou niet uitmaken of je een stereoversterker of een surroundversterker koopt.
Maar ook al geloof je niet in de betere geluidskwaliteit, je hebt maar twee speakers. Wat wil je bereiken met een surroundversterker? Dolby ProLogic, DTS, DD, HDMI etc. etc. je hebt er allemaal niks aan aangezien je toch enkel stereo kan luisteren.
Ik heb nog 4 andere luidsprekers staan, mochten die niet goed genoeg zijn, dan is daar weer marktplaats. Maar er worden gewoon vooral surroundreceivers verkocht, vandaar dat ik er naar kijk.
Als het je zoals je hierboven zegt gaat om de kwaliteitsverschillen, dan zou ik juist voor die tweedehands stereoversterker gaan. 20 jaar oud is misschien wat overdreven, maar je krijgt tweedehands voor hetzelfde geld uiteraard een verstereker uit een hogere klasse dan wanneer je nieuw koopt. Voor zo'n € 100 koop je tweedehands een stereoversterker die vele malen beter is dan een nieuwe surround versterker van € 230,-. Echt geweldig gaat zo'n ding simpelweg niet zijn en je hebt wel speakers die een deftige aansturing verdienen.

Mocht je in de toekomst toch nog een keer over willen stappen op surround, al zal dat gezien je budget niet zo snel gebeuren, dan kan je altijd je stereoversterker weer doorverkopen en dan een surroundversterker kopen. Als je een beetje een courant model hebt gekocht dan maak je waarschijnlijk niet eens verlies.
Ik kijk naar een 2e hands stereoversterker. Echter, als ik geen geschikte vind, of mocht die niet voldoen, dan is een nieuwe surroundreceiver een 2e optie.
Ik ga dus in eerste instantie voor een 2e hands stereoversterker (van marktplaats of 2ehands winkels).

• Dick
  • Niet online
Spruit 11 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:32:
[...]

Ik sluit hem ook op de TV aan. Bovendien worden er nieuw vooral surroundreceivers verkocht.
Een stereoversterker kan je uiteraard ook prima op je televisie aansluiten. Maar wat maakt het uit dat surroundreceivers meer verkocht worden?
Ik trek die conclusie op basis van discussies op dit forum: het zou niet uitmaken of je een stereoversterker of een surroundversterker koopt.
Ik zou eens langs de betere HiFi zaak gaan en zelfs een wat luisteren om te kijken wat jouw mening is. Je hebt ook stapels mensen die zeggen dat de gebruikte kabels niet uitmaken terwijl er misschien nog wel meer zijn daar heel anders over denken.
Daarnaast is het audio gedeelte op dit forum hardstikke mooi, maar er zijn specifieke audio-fora waar er veel dieper op dit soort zaken wordt ingegaan.

Ik denk dat je ook refereert naar de reactie van JvS die je eerder aanhaalde? Hij heeft daar zeker een punt, maar zegt niet dat het niet uitmaakt of je een stereo- of surroundversterker koopt, hij zegt dat je voor zo'n € 500 een prima surroundversterker kan halen waar de meesten genoeg aan hebben. Dat is absoluut waar, maar jij kijkt naar versterkers van ongeveer de helft van die prijs, daar zit wel een fors verschil tussen. Daarbij klinkt het misschien leuk om 'techniek blabla' en 'functie X' te hebben, maar wat heb je er aan in een stereo opstelling?
Ik heb nog 4 andere luidsprekers staan, mochten die niet goed genoeg zijn, dan is daar weer marktplaats. Maar er worden gewoon vooral surroundreceivers verkocht, vandaar dat ik er naar kijk.
Dat veranderdt de zaak natuurlijk. Wat voor speakers zijn dat die je nog hebt liggen? En waarom heb je de Missions hierbij gekocht? Het zou bijzonder toevallig zijn als je een mooie combi kan maken met 3 van die speakers+de Mission's maar wie weet :)
Ik kijk naar een 2e hands stereoversterker. Echter, als ik geen geschikte vind, of mocht die niet voldoen, dan is een nieuwe surroundreceiver een 2e optie.
Ik ga dus in eerste instantie voor een 2e hands stereoversterker (van marktplaats of 2ehands winkels).
Lijkt mij een goede beslissing :) Vergeet naast marktplaats ook de tweedehandsgedeelten van ww.htforum.nl en www.hifi.nl, daar komt vaak veel mooi spul voorbij! (En niet onbelangrijk, meestal van liefhebbers en in zeer goede staat)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Spruit 11 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:32:
[...]

Dus wat er nieuw verkocht word is altijd beter? Daarnaast als je de TV nog steeds aansluit via tulp stekkers heb je niets aan je surround aangezien het inkomende signaal nog steeds stereo is :+
Ik denk dat het net aan je doel ligt... Wat wil je met je set gaan doen allemaal.... Surround versterkers zijn inderdaad ook uitermate geschikt voor stereo ;) Vooral als je kijkt naar nieuw spul

Maar 2e hands kun je simpelweg meer bang voor bucks krijgen.... Imho voegt daarentegen een oudere surround versterker niet veel meer toe dan een stereoversterker.
Dat ligt denk ik aan hoe de markt NU in elkaar zit en vooral waarvoor mensen nu hun versterkers gebruiken :+ Ook zijn ze steeds meer betaalbaar geworden en vooral ook toegankelijker voor het grote publiek. Dit drukt uiteraard de prijzen waardoor ze relatief goedkoper te krijgen zijn 2e hands ;) Maar dingen die nu standaard zijn moeten ze nog vaak ontberen... Dingen als HDMI bijvoorbeeld :X Iets wat imho toch wel echt nodig is in toekomstgerichte surround versterker ;)
Weet niet waar je woont maar zelfs hier in het hoge en koude noorden zijn er regelmatig genoeg leuke speeltjes te vinden op marktplaats die ook aan jou eisen voldoen ;) Het is dus echt geduld hebben en afwachten ;)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Dick schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:49:
Een stereoversterker kan je uiteraard ook prima op je televisie aansluiten. Maar wat maakt het uit dat surroundreceivers meer verkocht worden?
Ik kijk naar nieuwe surroundreceivers, niet omdat ik zo graag surroundgeluid wil hebben, maar omdat die dingen nou eenmaal het meest verkocht worden. Het gaat me meer om de tuner die erin zit ;) Surround is een leuke bonus.
Ik denk dat je ook refereert naar de reactie van JvS die je eerder aanhaalde? Hij heeft daar zeker een punt, maar zegt niet dat het niet uitmaakt of je een stereo- of surroundversterker koopt, hij zegt dat je voor zo'n € 500 een prima surroundversterker kan halen waar de meesten genoeg aan hebben. Dat is absoluut waar, maar jij kijkt naar versterkers van ongeveer de helft van die prijs, daar zit wel een fors verschil tussen. Daarbij klinkt het misschien leuk om 'techniek blabla' en 'functie X' te hebben, maar wat heb je er aan in een stereo opstelling?
Hij zegt dat er weinig tot geen verschil meer is te horen van versterkers vanaf 300 euro. Eentje die ik aanwees, de pioneer 519v is bij andere winkels circa 350 euro. Die heb ik geluisterd en is voor mij goed genoeg.
Dat veranderdt de zaak natuurlijk. Wat voor speakers zijn dat die je nog hebt liggen? En waarom heb je de Missions hierbij gekocht? Het zou bijzonder toevallig zijn als je een mooie combi kan maken met 3 van die speakers+de Mission's maar wie weet :)
Die ik nog meer heb zijn simpele boxjes, akai en audioton.
Lijkt mij een goede beslissing :) Vergeet naast marktplaats ook de tweedehandsgedeelten van ww.htforum.nl en www.hifi.nl, daar komt vaak veel mooi spul voorbij! (En niet onbelangrijk, meestal van liefhebbers en in zeer goede staat)
Bedankt voor deze tips.
Touchdomex schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:50:
Maar 2e hands kun je simpelweg meer bang voor bucks krijgen.... Imho voegt daarentegen een oudere surround versterker niet veel meer toe dan een stereoversterker.
Ja, maar in die nieuwe surroundreceivers zit ook een tuner, en wellicht een equalizer.

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik ben zelf begonnen met een oude pionier stereo versterker(gewoon simpel dingetje maar wel goed) icm met B&W DM2's en de onboard geluidskaart van mijn pc. Toen ben ik geupgrade naar een surround receiver van yamaha(de RX-V459) was niet de goedkoopste maar duur wassie ook niet(350 euro dacht ik)

voor mij was het toch een wereld van verschil de goede kant uit(veel meer details en meer bass). Dan nog maar te zwijgen over instelmogelijkheden. Ik had voor mezelf ook de optie open willen houden voor surround boven stereo. Daar ben ik nu dan 2 jaar later ook pas daadwerkelijk naar aan het kijken.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 14:37

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Y3LLoW
Daar hebben we Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 16-09-2010 13:02 ]

Geen flauwekulletjes

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

koboy

Heb een idee voor een icon

Spruit 11 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 02:40:
[...]
Ja, maar in die nieuwe surroundreceivers zit ook een tuner, en wellicht een equalizer.
Beetje een inkopper, maar vooral vroeger werden er heel veel stereo recievers verkocht, en tenzij je echt weet wat je doet voldoen de simpele bass en treble knoppen net zo goed.

Nu op marktplaats (zoeken op stereo reciever):
Behoorlijk jong: Yamaha RX-396RDS
Wat ouder, maar erg goedkoop en mooi: Sony STR-GX5ES

Ter nuancering van het surround gedoe van tegenwoordig: vorig jaar rond deze tijd ging mijn stereo versterker kapot. Na de balans opgemaakt te hebben heb ik gekozen deze te vervangen door een stereo model, simpelweg omdat de prijs voor een surround setup van de kwaliteit die ik wil veel te hoog was (budget was 1500 euro voor de versterker en luidsprekers, een vergelijkbare surround setup zou de 3000 euro overschrijden).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• jbkappirossi
Of deze flinke van 13,2 heb je alles in 1 Strereo prologic1 en 2 en 5.1 DD/DTS.
Biedt hier 120euro voor en je hebt denk ik een goede deal.

Verzenden kan gewoon tot 15 KG kost volgensmij 13euro

http://audio-tv-foto.mark...humb_click=1#photoGallery

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

jbkappirossi schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:14:
Of deze flinke van 13,2 heb je alles in 1 Strereo prologic1 en 2 en 5.1 DD/DTS.
Biedt hier 120euro voor en je hebt denk ik een goede deal.

Verzenden kan gewoon tot 15 KG kost volgensmij 13euro
Das een flinke jongen idd.....QS serie met heel veel aansluitingen. Klinkt verrassend goed trouwens :)

• ransbal
  • Laatst online: 21:12
Leuke thread dit met soms flink wat afzwaaiers, een vraag om een stereo versterker tot maximaal €100 is langzaam maar zeker afgebogen tot een DD/DTS (en meer?) receiver :)

TS geeft imho terecht aan dat met dit budget in dit prijssegment weinig verschil zit tussen een stereo versterker en een meerkanaals receiver die een factor drie duurder is. Natuurlijk zullen er hoorbare en meetbare verschillen zijn, maar de hoorbare verschillen zullen eerder een uitvloeisel zijn van persoonlijke voorkeur dan wezenlijk kwaliteitsverschillen. De discussie voor tweedehands is interessant omdat hiermee voor voor weinig relatief veel in huis gehaald kan worden voor zowel stereo als meerkanaals.

Een versterker van >10 jaar oud zal nu voor 10-20% van de destijds geldende nieuwprijs te krijgen zijn. Met het budget op max €100 heb je dan een dijk van een versterker met audiofiele aspiraties. Qua techniek is er op versterkergebied erg weinig veranderd. Voorbeelden zijn al genoeg aangehaald...

Echter op meerkanaalsgebied zijn ook hele leuke versterkers te vinden voor minder dan het gestelde budget. Voor €150 heb je een NAD T74x of een T75x welke zeker in combinatie met de Mission 702 een heel fraai stereobeeld weet neer te zetten. Met een dergelijk combinatie heb ik jaren in een 5.0 oplossing gespeeld met twee 700's en een 70c2. NAD receivers hebben in het verleden stereo altijd als primair beschouwd en surround als secundair. Deze NAD link was nieuw rond de €800 en lijkt mij meer dan prima oplossing.

Als bereid bent om €350 voor een tweedehands reciever neer te leggen kom je al snel uit om spul van maximaal twee jaar jong wat nieuw >€700 was. (ik heb zojuist mijn 18 maanden jonge Denon AVR1909 voor €250 verkocht..)

Naast veel in huis halen voor weinig met tweedehands apparatuur is de geringe (of geen) afschrijving ook een leuke bijkomstigheid.

btw; een equalizer voegt behalve een gimmick en gadget gehalte weinig toe in een huiskamer oplossing. De meeste versterkers hebben enkel een bass/treble regeling en zelfs bij de betere apparatuur wordt dit weggelaten om zo weinig mogelijk schakelingen in het te versterken geluid te hebben.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
ransbal schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:24:
Leuke thread dit met soms flink wat afzwaaiers, een vraag om een stereo versterker tot maximaal €100 is langzaam maar zeker afgebogen tot een DD/DTS (en meer?) receiver :)
Nee, ik wil gewoon een versterker die stereogeluid geeft. Alleen geven surroundreceivers ook mooi stereogeluid, vandaar dat ik daar ook naar heb gekeken.
TS geeft imho terecht aan dat met dit budget in dit prijssegment weinig verschil zit tussen een stereo versterker en een meerkanaals receiver die een factor drie duurder is. Natuurlijk zullen er hoorbare en meetbare verschillen zijn, maar de hoorbare verschillen zullen eerder een uitvloeisel zijn van persoonlijke voorkeur dan wezenlijk kwaliteitsverschillen.
Dit begrijp ik niet. Ik zeg: een nieuwe stereoversterker van circa 200-300 euro geeft dezelfde kwaliteit in stereo als een nieuwe surroundreceiver van circa 200-300 euro. Dus ik zeg dat ze dezelfde kwaliteit leveren bij dezelfde prijs.

• jbkappirossi
Spruit 11 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:17:
[...]

Nee, ik wil gewoon een versterker die stereogeluid geeft. Alleen geven surroundreceivers ook mooi stereogeluid, vandaar dat ik daar ook naar heb gekeken.

[...]

Dit begrijp ik niet. Ik zeg: een nieuwe stereoversterker van circa 200-300 euro geeft dezelfde kwaliteit in stereo als een nieuwe surroundreceiver van circa 200-300 euro. Dus ik zeg dat ze dezelfde kwaliteit leveren bij dezelfde prijs.
Weet je wat je moet doen gewoon zo'n nieuw knaken ding van 200 euro kopen, want dan ben jij de man. ;)
Maar iedereen lacht je dan uit hier, want je wil het gewoon niet horen die dingen zoals de startpost zijn gewoon de grootste flut dingen die er zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

[...]

Beweer je dit op basis van je eigen luisterervaringen of op basis van wat je hebt gelezen op het internet?

Indien het je eigen luisterervaringen betreft, kan je inderdaad net zo goed een surround receiver aanschaffen. Meer mogelijkheden en jij hoort het verschil niet. Indien het op basis is van wat je op het internet hebt gelezen, dan kan het geen kwaad eens te gaan luisteren in een gespecialiseerde toko.

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

jbkappirossi schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:32:
[...]

Weet je wat je moet doen gewoon zo'n nieuw knaken ding van 200 euro kopen, want dan ben jij de man. ;)
Maar iedereen lacht je dan uit hier, want je wil het gewoon niet horen die dingen zoals de startpost zijn gewoon de grootste flut dingen die er zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het mag wel iets minder.....

ontopic:

het ligt er maar net aan wat jou eisen aan een versterker zijn. Als jij design, functionaliteit en mogelijkheden boven geluidskwaliteit zet. Dan zal een surround receiver voor jou van hogere kwaliteit zijn dan een stereo versterker. Wat hier al meerdere malen gesuggereerd is, ik zou wel een mooie 2de hands surround versterker kopen.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Denzo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:33:

Heb er zelf ook enkele weken een PM5003 en het is inderdaad een top ding voor het geld, echt zéér tevreden over. Voor €175 bij Correct gehaald :)

• ransbal
  • Laatst online: 21:12
[...]

[...]

Ook dit is al vaker gezegd: ga luisteren en je zult het verschil horen.

In eerste instantie ging het om een stereoversterker van rond de 100 euro, iets naar boven is die Pioneer van €130. Deze zal kwalitatief net zo goed klinken als een surroundreceiver van €350. Nu heb je het over twee verschillende apparaten in dezelfde prijsklasse.....Dus voor hetzelfde geld koop je dezelfde kwaliteit maar dan wel met meer functies? En dat zal hetzelfde klinken?

Het gaat om jouw oren dus ga luisteren, maar iedereen probeert je te helpen met goede adviezen om "the best bang for the buck" te behalen maar sluit je ogen/oren dan niet voor de adviezen waar je zelf om vraagt.

• jbkappirossi
Jordy van e schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:13:
[...]

Het mag wel iets minder.....

ontopic:

het ligt er maar net aan wat jou eisen aan een versterker zijn. Als jij design, functionaliteit en mogelijkheden boven geluidskwaliteit zet. Dan zal een surround receiver voor jou van hogere kwaliteit zijn dan een stereo versterker. Wat hier al meerdere malen gesuggereerd is, ik zou wel een mooie 2de hands surround versterker kopen.
Dit is niet stekend bedoelt, maar misschien is dit duidelijker te begrijpen.

Want waarom geen surround versterker, omdat een ouderwetse qualitatief beter is en voor alleen stereo kun je ook rustig 4 luidspreker in serie op zon ouderwets monster zetten.

Waarom dan nog liever een Digitale reciever. omdat een DTS decoder het zelfde kan en meer .
En niet alleen het apparaat maar ook het geluids van betere kwaliteit is dan zon nieuwe goedkope surround die in de strat post staat. bijv die link van die sony reciever.

EDIT:

Als iedereen nou laat weten welke hij zou doen. Dit is alleen om duidelijkheid te creeren naar de TS.

Bij conrad verkopen ze de volgende versterker voor 105 euro:
X4-Tech HiFi-versterker A-1000 Zilver
X4-Tech HiFi versterker A-1000 Zwart
Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/2437/x4techa1000verstarkersi.jpg

Ook zijn ergens anders deze versterkers te koop:
Koda AV-1068A
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/9219/av1068atk1.jpg
(90 euro)
[afbeelding]
X-Sound SP-2-AMP (80 euro)
VOORBEELD Of zo iets 2e hands, wat ik persoonlijk een veel betere koop vind. Voor plus minus 125euro.

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/4530/sonystrdb87026391.jpg

En als je een alleen een stereo wil kun je zo iets doen. die 2x60wat lijkt weinig maar ik durf te wedden dat deze op hoog vermogen het dubbele levert dan de X4tech.

[ Voor 60% gewijzigd door jbkappirossi op 17-09-2010 18:01 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze?
Sansui AU 4900
http://audio-tv-foto.mark...40767-sansui-au-4900.html

Is 75 euro een goede prijs voor deze?

• jbkappirossi
ik ben niet bekent met dat merk, maar als ik die foto zo zie lijkt me de qualiteit niet al te best.
Het is een midi formaat dus een klein versterkertje met niet al te veel vermogen 2x 35 toen die tijd was het meer een budget versterker van wat ik zo kan vinden. En dit is normaal een set waar ook een dezelfde style tuner bij zit die je er niet bij hebt. Als je nouw bijvoorbeeld eens naar die technics hier boven kijkt deze heeft het dubbele vermogen en dat is 100% qualiteit.

Maar waarom doe je niet zo iets als die Sony die ik hier boven gepost heb die kan alles en beter dan wat je had ook stereo. Het ligt er maar net aan hoeveel boxen je eraan knupt. En er zit al een tuner ingebouwt. Deze schakelt automatische naar stereo 2.0 of 2.1 als je muziek luisterd. Maar je kunt ook je tv of dvd speler er opaan sluiten dan kan hij (als de film de stream bevat) digitaal 5.1 weer geven. En ook surround prologic 1 en 2 wat jij graag wilde. Zelfs je xbox360, Ps3 ,PC, blue-ray, tv ontvanger je kunt hier gewoon alles op aan sluiten en zo veel of weinig boxen als jij wil.

Maar ga alsjeblieft niet die behringer EQ er tussen hangen, want dan vern**k je de geluidsqualiteit van elke goede versterker.

Hier ik zal nog zo netjes wezen om hem er nog een keer voor je neer te zetten. als je hier 125euro op bied dan heb je een monster amp die alles kan. daar kun je 2 boxen 4, 5 een sub ofwel in totaal 6 luidsprekers aan knuppen. En niet geheel onbelangrijk een afstandsbediening.

[ Voor 47% gewijzigd door jbkappirossi op 17-09-2010 22:58 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ja, die Sony wil ik gerust hebben, maar die is helemaal in Nieuwegein.

• itsalex
  • Niet online
En die Sony is helemaal niet zo slecht. Het is volgens mij geen 870 maar een 780QS want die lijkt erg veel op die van mij. Ik gebruik die met Mission M35i en het klinkt echt niet slecht. Ik ga wel een stap hoger dit jaar maar dat komt wel. Die Sony kan best veel geluidsinputten aan en weet het ook goed neer te zetten maar neem de tijd voor de installatie en configuratie.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• FeaR
  • Laatst online: 21:24

FeaR

In GoT we trust

Spruit 11 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:59:
Dan laat je hem opsturen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Xfile
Spruit 11 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:59:
Waar woon je? Nieuwegein is vrij centraal gelegen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Xfile schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:04:
Waar woon je? Nieuwegein is vrij centraal gelegen.
Hoorn.

• Xfile
Jazzle schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:20:
[...]

Heb er zelf ook enkele weken een PM5003 en het is inderdaad een top ding voor het geld, echt zéér tevreden over. Voor €175 bij Correct gehaald :)
Erg wonderlijk dat men voor zo weinig geld een versterker kan bouwen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Xfile schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:07:
Erg wonderlijk dat men voor zo weinig geld een versterker kan bouwen.
Hoezo?

• Xfile
Dat is inderdaad ver weg.

Deze http://link.marktplaats.nl/378993887 is wat dichter bij Hoorn.

• bas-r
  • Laatst online: 15:30
Wat zitten jullie die jongen nou allemaal met die Sony prullen op te schepen?
Hij wil stereo en in de buurt van Hoorn?
Misschien is dit dan wat voor je? http://link.marktplaats.nl/372783910
Luxman is top.

• Mektheb
jbkappirossi schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:24:
[...]

[...]

[afbeelding]

En als je een alleen een stereo wil kun je zo iets doen. die 2x60wat lijkt weinig maar ik durf te wedden dat deze op hoog vermogen het dubbele levert dan de X4tech.
Heb je wel is 2x 60watt gehoord ?dat is echt veel :D
Inderdaad beter als de X4tech
Mijn buizenversterker geeft wel 4watt ! :9

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
Je moet eens op marktplaats kijken naar Marantz vintage versterkers, zoals dit :http://audio-tv-foto.mark...sterker-mooi-en-goed.html
;)

• jbkappirossi
Mektheb schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:28:
[...]

Heb je wel is 2x 60watt gehoord ?dat is echt veel :D
Inderdaad beter als de X4tech
Mijn buizenversterker geeft wel 4watt ! :9
ja ik heb zelf ook een 2x60wat technics en een buizencombo van 100wat ,jeez wat gaat dat knetter hard zeg!!!
bas-r schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:25:
Wat zitten jullie die jongen nou allemaal met die Sony prullen op te schepen?
Hij wil stereo en in de buurt van Hoorn?
Misschien is dit dan wat voor je? http://link.marktplaats.nl/372783910
Luxman is top.
Dat is om het al round gedeeldte en dat is helemaal geen prul voor het geld en ik had als je goed gekeken had al eerder deze technics gepost die een stuk dikker is dan jou luxman link.

580wat uit het stopcontact dus deze wil wel op hoog vemogen.

[ Voor 71% gewijzigd door jbkappirossi op 18-09-2010 17:25 ]

Verwijderd

ik zou meteen bellen voor deze Yamaha Natural Sound!
Niet ver van Hoorn en een juweeltje. :9~

Verwijderd

Sansui is een hartstikke goed merk hoor? Beter dan sony :')

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik heb die sony str-db780 QS receiver gekocht en laten verzenden, 120 euro voor de receiver, en 13 euro verzendkosten bij vooruitbetaling. Beetje link om zomaar geld over te maken naar een wildvreemde, maar ik heb het apparaat wel ontvangen. Er zit helaas geen fm-antenne bij. Het aparaat zou volgens de verkoper ongeveer 5 jaar oud zijn. Ik hoor verder geen verschil met de Pioneer A-109, maar ik heb niet heel goed geluisterd.

Het vreemde is echter dat de Sony-receiver hetzelfde probleem had als de Pioneer-versterker: rechts zijn vooral de lage tonen een stuk zachter dan links. Waar het dan aan ligt is me een raadsel, want ik heb alle draden en de luidsprekers gechecked. Echter was het probleem gisteren nergens meer te bekennen. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat de versterker het nog gewoon deed en ik dus voor jan doedel een nieuwe receiver heb gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 07-10-2010 01:48 ]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ligt het niet gewoon aan de plaatsing van de speakers?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Lethalis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:54:
of...ligt het niet aan je speakers

• leonbong
  • Nu online
Jazzle schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:20:
[...]

Ik heb de PM6003 voor 199 gehaald bij RAF in de uitverkoop is een nog betere koop.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Lethalis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:54:
Bedoel je hiermee in verband met golven? Het lijkt er niet op: als ik de draden verwisselde was de linkerspeaker zacht en de rechter hard. Ik heb zo ook nog bij elkaar gezet, maar op een gegeven moment hoorde ik geen verschil meer.

• jbkappirossi
wissel je speakers met bekabeling eens om en luister dan eens of je het dan ook aan de linkerkant hoort.
want het kan ook aan je boxen liggen of dat er een breuk in de bekabeling zit.

verder, ik weet niet of je dit al ingesteld had maar je kan het frequentie berijk ook per speaker instetten.
Misschien dat deze wel anders staat tenopzicht van de linker front.

[ Voor 32% gewijzigd door jbkappirossi op 26-09-2010 16:14 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ik had die speakers & de bekabeling al omgewisseld. Ik hoor er nu niks meer van.

• Metro2002
  • Laatst online: 24-12 10:46

Metro2002

Memento mori

Vragen:
- ervaringen die ik heb met zowel X4-tech als koda is dat het troep is.
- ja

Dus: spaar nog een paar tientjes door en koop voor rond de 200 euro een degelijke stereo versterker van Denon of marantz ofzo. Of kijk 2e hands naar iets van gerenommeerde merken voor rond de 100 euro.

edit: Ik zie dat je al een verstandige keus hebt gemaakt door 2e hands te shoppen. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Metro2002 op 28-09-2010 11:25 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Spruit 11 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:14:
Bedankt voor alle reacties, ik heb die sony str-db780 QS receiver gekocht en laten verzenden, 120 euro voor de receiver, en 13 euro verzendkosten bij vooruitbetaling. Beetje link om zomaar geld over te maken naar een wildvreemde, maar ik heb het apparaat wel ontvangen. Er zit helaas geen fm-antenne bij. Het aparaat zou volgens de verkoper ongeveer 5 jaar oud zijn. Ik hoor verder geen verschil met de Pioneer A-109, maar ik heb niet heel goed geluisterd.
Een FM antenne is niet meer dan een draadje met een klemmetje die je om het pinnetje in het midden van de antenneconnector doet. ;)

Aannames zijn fataal.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GaMeOvEr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:52:
[...]

Een FM antenne is niet meer dan een draadje met een klemmetje die je om het pinnetje in het midden van de antenneconnector doet. ;)
Afhankelijk van je systeem werkt een Vork ook en speakerkabels ook!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Touchdomex schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:24:
[...]

Afhankelijk van je systeem werkt een Vork ook en speakerkabels ook!
Idd, antenne stelt niets voor. Random draadje aan het pinnetje fröbelen en klaar.

Aannames zijn fataal.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GaMeOvEr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:34:
[...]

Idd, antenne stelt niets voor. Random draadje aan het pinnetje fröbelen en klaar.
Of je kan hem ook uit de muur trekken... Moet je wel net de juiste aansluiting voor hebben in de muur.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ik heb hem nu uit de muur. Echter is het volgens mij wel iets ingewikkelder dan zomaar een draadje maken. Volgens mij moet je ook nog de goede lengte hebben, voor een betere ontvangst. Bijv. een dipool-antenne.

Verwijderd

Spruit 11 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:53:
Ik heb hem nu uit de muur. Echter is het volgens mij wel iets ingewikkelder dan zomaar een draadje maken. Volgens mij moet je ook nog de goede lengte hebben, voor een betere ontvangst. Bijv. een dipool-antenne.
http://www.wryr.org/Antenna_instructions.pdf

En dan de Full FM band :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb bij mij een koperen draadje eraan van 3 meter en ik ontvang alles wat ik wil ontvangen. Komt allemaal prima binnen met RDS, RadioText, etc.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1