Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Hoi, ik kocht een Western Digital Green 1.5TB schijf (EADS versie), nieuw, OEM. De schijf verschijnt (na het aansluiten van sata kabels, heb eerlijk gezegd niet naar jumpers gekeken) niet in windows, maar wel in Computer Management (windows 7).

En wel als volgt ingedeeld:
2 partities van 518 MB
1 partitie van 1380 GB
1 partitie van 468 MB
en 9 MB unallocated space.

Al deze partities hebben geen driveletter, en alleen de 1e partitie van 518 is active.

Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/1623/eadsthumb.jpg

Ik had dit eigenlijk niet verwacht: is dit normaal? Moet ik niet gewoon 1.5 TB unallocated hebben?
Is deze schijf eerder gebruikt?

thx

[ Voor 5% gewijzigd door Znorkus op 13-09-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zat-ie in een dichte verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Gooi er anders eens recovery overheen?

En kijk eens in de power on time met bijv. HD Tune

[ Voor 41% gewijzigd door MsG op 13-09-2010 20:19 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
@Remco: tjsa, in dat gebobbelde plastic, dichtgetaped. Weet het niet precies maar dat is toch vrij normaal voor OEM?

@MsG: met welk doel, die recovery? Ik kan natuurlijk best die partities verwijderen en alles clean instellen, maar ik vraag me af met welke reden de partities er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou, nieuw is ie dus niet, aangezien er partities op staan. Een ongebruikte disk geeft inderdaad enkel 100% unallocated aan. Want je zal dan 0 partities aantreffen.

Zou me niets verbazen als je je C loshaalt, en dan vanaf die disk opstart, er netjes linux op staat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat deze schijf al eens gebruikt is. Mogelijk dat de partities een Linux bestandssysteem bevatten die Windows niet herkent. Je zou eens kunnen kijken wat een Linux Live CD (bijv. Knoppix) er van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tja, dat ze hem niet weer leeg hebben gemaakt is natuurlijk helemaal niet netjes van die winkel. Maar dat ie al een keertje is gebruikt kan nou eenmaal gebeuren. Die winkels kunnen producten die teruggestuurd worden onder de wet koop op afstand natuurlijk niet in de prullenbak gooien.

Je kan kijken of je op het label van de harde-schijf een productiedatum kunt vinden. Zo oud zal ie niet zijn dus de kans dat ie al lang in gebruik is geweest lijkt me klein.

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 13-09-2010 20:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Grrrr.

@MsG, thanks, goeie. Power On Hours Count staat op:
Current: 100
Worst: 100
Treshold: 0
Data: 26

Betekent dat dat deze HDD al 26 uur heeft staan draaien?

@Raz: bedankt: dat bevestigd mijn vermoeden - ik dacht dat ik weer wat gemist had in hardware land *waar is mijn 1.5TB unallocated grr*.

@Fsfikke: waar zou ik dat label kunnen zien? Fysiek op de schijf zelf bedoel je, of softwarematig?

[ Voor 22% gewijzigd door Znorkus op 13-09-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Productie datum staat op het label op de harddisk, fysiek dus.

En die 26 is inderdaad dat ie al 26 uur gedraaid heeft, om en nabij.

Haal er eens een recovery tool overheen zoals Recuva oid. Ik het data recovery thema topic staan meerdere opties. Ik zou sowieso een mail sturen naar de winkel met je bevindingen uiteindelijk! Dat je een gebruikte disk krijgt is tot daar aan toe, die moet dan wel LEEG zijn wanneer je hem geleverd krijgt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom zou je uberhaupt een recovery tool op los laten? Er zijn gewoon 4-non-windows partities.

Gezien de 26 draai-uren, is er enkel een OS of iets opgezet, grote kans dat het *nix partities zijn, en er niets weg is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
(dat de schijf dan tenminste leeg moet worden opgeleverd)
Ja dat lijkt me ook zeg...

Recuva of linux boot cd (heb nog knoppix liggen ergens, goed idee). Kan ik 's rondloeren wat er mee uitgespookt is.

Maar misschien delete ik al die partitities gewoon en formatteer ik de handel zelf. Ben meer geinteresseerd in wat erop KOMT dan wat erop STOND.

thx guys, weet nu in elk geval dat dit (ook in dit millenium) niet normaal is voor een nieuwe HDD.
Zal de betreffende webshop (weer) op hun flikker geven. Irritant dit, gebruikte zooi als nieuw doorsturen die ze dan niet ff nakijken. Voortaan weer retail voor mij, dan maar wat meer betalen. OEM lijkt wel dumpmethode voor showroommodellen en teruggebrachte crap ipv product-only.

[ Voor 50% gewijzigd door Znorkus op 13-09-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Of die winkel heeft hem tidjelijk als test disk gebruikt.
redfoxert schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:34:
Productie datum staat op het label op de harddisk, fysiek dus.

En die 26 is inderdaad dat ie al 26 uur gedraaid heeft, om en nabij.

Haal er eens een recovery tool overheen zoals Recuva oid. Ik het data recovery thema topic staan meerdere opties. Ik zou sowieso een mail sturen naar de winkel met je bevindingen uiteindelijk! Dat je een gebruikte disk krijgt is tot daar aan toe, die moet dan wel LEEG zijn wanneer je hem geleverd krijgt.
Waarom zou je op zoek gaan naar data? Ook al mocht er nog data op staan is dat geen data van de TS dus ten eerste vraag ik me af waarom je die moeite zou doen en ten tweede heb jij niks te zoeken in andermans data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Ja zit zeker wat in.

Partities inderdaad aangemaakt in non-windows OS (aldus sprak windows 7).

Alles verwijderd en 1 nieuwe partitie aangemaakt, 20sec, klaar.

thx peeps.

o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En tot zo ver je kans om nog wat korting af te dingen op een bestaande aankoop. Maargoed.. veel plezier nog met je disk ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:11
fsfikke schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:40:
Of die winkel heeft hem tidjelijk als test disk gebruikt.

[...]

Waarom zou je op zoek gaan naar data? Ook al mocht er nog data op staan is dat geen data van de TS dus ten eerste vraag ik me af waarom je die moeite zou doen en ten tweede heb jij niks te zoeken in andermans data.
Als er geen recovery aan te pas hoeft te komen, enige informatie te bemachtigen, kan aannemelijk gemaakt worden dat de disk inclusief toebehoren is gekocht. Dus ook de gegevens op de drager.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Dit is overigens geen reden om alleen maar retail te kopen. Iemand kan een hardeschijf in een originele verpakking terug sturen en de winkel kan het erna weer doorverkopen als retail. Daar kan het dus ook mee.

Sommige winkels veilen zulke produkten via hun website en andere verkopen ze als nieuw. Netjes vind ik het niet, maar ik begrijp het wel, de shops maken op zoiets anders alleen maar verlies.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07

Nic

Vrij

Znorkus schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:21:
@Remco: tjsa, in dat gebobbelde plastic, dichtgetaped. Weet het niet precies maar dat is toch vrij normaal voor OEM?
Nieuwe Western Digital drives (ook OEM) zitten in een afgesloten antistatische verpakking: grijs doorzichtig plastic, zonder bubbeltjes, en niet getaped maar geseald. Je kunt 'm alleen open maken door het plastic open te scheuren/knippen.

Afbeeldingslocatie: http://www.techarp.com/review/Western_Digital/Caviar_Green_1TB_AFD/package_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Is hetzelfde als in andere winkels, bijvoorbeeld bij schoenen. Je kunt ze retourneren, maar verwacht niet dat ze de schoenen schoonmaken, dat mag je zelf doen indoen je dat nodig vind.

Kijk of er nog iets leuks opstaat, en maak de harde schijf leeg. Stuur nog een e-mailtje naar de winkel en laat het varen.

Het was natuurlijk netter geweest als ze hadden aangegeven dat deze al gebruikt is, en daarom een kleine korting hadden gegeven.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hardware Junk schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:50:
[...]

Als er geen recovery aan te pas hoeft te komen, enige informatie te bemachtigen, kan aannemelijk gemaakt worden dat de disk inclusief toebehoren is gekocht. Dus ook de gegevens op de drager.
Dat de schijf en daarmee op zich ook de gegevens van de TS zijn is logisch. Maar de vraag blijft nog steeds wat het nut er van is om op die harde schijf naar data te gaan zoeken als een Peter R. de Tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
fsfikke schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:03:
[...]

Dat de schijf en daarmee op zich ook de gegevens van de TS zijn is logisch. Maar de vraag blijft nog steeds wat het nut er van is om op die harde schijf naar data te gaan zoeken als een Peter R. de Tweede.
Data recovery mag niet, zoeken naar data is ongepast. Hier komt een Peter R. de tweede ook niet mee weg, want is bovenwettelijk verkregen data (of noem je dat?). Maar als er muziek / films op staat, kan je echter zeggen dat dit legaal verkregen is. In NL is dit al legaal alsin kopie. Maar in het buitenland niet, en kan je je hier achter schuilen dat je dit verkregen hebt door aanschaf desbetreffende webwinkel. Moeten zij maar voorzichtiger zijn tweedehands meuk te verkopen als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De aanschaffing van een drager staat totaal los van de data die er op staat. Je blijft ten allertijde met het "auteursrecht" te maken hebben.

Als ik een 2de hands DVD koop, ben ik ook geen eigenaar van de film in ene, die rechten blijven ten allertijde bij de maker van het "creatieve werk".

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

Mijn buurvrouw heeft eens een 2e hands PC gekocht, en daar stonden nog alle files van een gebruikersaccount op, inclusief persoonlijke documenten. Da's pas slordig. Dit valt nog mee.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
RaZ schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:40:
De aanschaffing van een drager staat totaal los van de data die er op staat. Je blijft ten allertijde met het "auteursrecht" te maken hebben.

Als ik een 2de hands DVD koop, ben ik ook geen eigenaar van de film in ene, die rechten blijven ten allertijde bij de maker van het "creatieve werk".
Net zoals je een MP3 mag kopen van bv een online webshop, zo kan je het als product zien, en producten mogen vrij verhandelt worden. De drager is exact hetzelfde bij verkoop van deze drager. Dan kan je schermen achter het fijt dat jij niet wist dat je het niet mocht gebruiken, en de verkoper verantwoordelijk mag houden voor overtreden van wetten. Immers hadden zij moeten controleren of er gegevens op de schijf stonden, en dit is verzaakt. Hiermee kan je ook direct zeggen dat je een tweede hands schijf hebt verkregen.

Persoonlijk zou ik een tweedehands schijf retourneren en alle kosten incl. verz.k. terug claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ook een OEM disk zit sowieso nooit met tape dicht geplakt, Wat wel kan bij verzending is dat ze om de originele verpakking bubbelwrap draaien en die met tape vastzetten, dat is extra bescherming tegen de lompheid van TNT.

Dus bubbelwrap als extra bescherming kan bij verzending maar de originele verpakking hoort er altijd nog binnenin te zitten. En bij WD is die inderdaad een antistatische seal zoals hierboven op het plaatje.

En natuurlijk moet een schijf volledig unallocated zijn en een power on time van 0 hebben als hij nieuw is.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 13-09-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hardware Junk schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:04:
[...]

Net zoals je een MP3 mag kopen van bv een online webshop, zo kan je het als product zien, en producten mogen vrij verhandelt worden. De drager is exact hetzelfde bij verkoop van deze drager. Dan kan je schermen achter het fijt dat jij niet wist dat je het niet mocht gebruiken, en de verkoper verantwoordelijk mag houden voor overtreden van wetten. Immers hadden zij moeten controleren of er gegevens op de schijf stonden, en dit is verzaakt. Hiermee kan je ook direct zeggen dat je een tweede hands schijf hebt verkregen.
Ik snap nog steeds niet waarom we de puur theoretische discussie moeten voeren over wie de eigenaar van de data is die er op staat.
Persoonlijk zou ik een tweedehands schijf retourneren en alle kosten incl. verz.k. terug claimen.
Kan je doen maar zal weinig opleveren op die manier. Zoals gezegd kan het net zo goed zijn dat die winkel die schijf als test schijf heeft gebruikt en er een keer een OS op heeft gezet om te kijken of een systeem stabiel draait. Natuurlijk is het niet netjes dat ze vergeten zijn de schijf te wissen. Maar om nou te doen alsof je een minderwaardig product lijkt me een beetje overdreven. Je kan ze opbellen met de vraag hoe of wat, dan krijg je misschien te horen waarom dit is gebeurd en kan je adh daarvan en de afweging maken of je hem wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
fsfikke schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:14:
[...]
Ik snap nog steeds niet waarom we de puur theoretische discussie moeten voeren over wie de eigenaar van de data is die er op staat.
Iets met voer -> reactie. Reageer niet op mijn posts :)
Kan je doen maar zal weinig opleveren op die manier. Zoals gezegd kan het net zo goed zijn dat die winkel die schijf als test schijf heeft gebruikt en er een keer een OS op heeft gezet om te kijken of een systeem stabiel draait. Natuurlijk is het niet netjes dat ze vergeten zijn de schijf te wissen. Maar om nou te doen alsof je een minderwaardig product lijkt me een beetje overdreven. Je kan ze opbellen met de vraag hoe of wat, dan krijg je misschien te horen waarom dit is gebeurd en kan je adh daarvan en de afweging maken of je hem wilt houden.
Als ik iets nieuws koop, pas na 1 maand uit de verpakking haal, en is me niet naar het zin, en ik bied het aan tegen 90% van de nieuwprijs, heb ik meteen 30 reacties dat het te duur is en men er max de helft voor over heeft. Om dit standaard gedrag al van de moderne Tweakers tegen te gaan, zou ik hem direct retourneren als de verzegeling doorbroken is. 99% vind het minderwaardig.

[ Voor 3% gewijzigd door Hardware Junk op 13-09-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hardware Junk schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:17:
[...]

Iets met voer -> reactie. Reageer niet op mijn posts :)

[...]

Als ik iets nieuws koop, pas na 1 maand uit de verpakking haal, en is me niet naar het zin, en ik bied het aan tegen 90% van de nieuwprijs, heb ik meteen 30 reacties dat het te duur is en men er max de helft voor over heeft. Om dit standaard gedrag al van de moderne Tweakers tegen te gaan, zou ik hem direct retourneren als de verzegeling doorbroken is. 99% vind het minderwaardig.
Particuliere verkoop tov een winkel is natuurlijk een reuze verschil. Bij die winkel heb je al die rechten die iedereen zo leuk vind. De aller goedkoopste winkel zoeken in de PW en dan rechten en service claimen. Maar de gevolgen daarvan zijn het probleem van de winkel.

De TS moet voor zichzelf de afweging maken of hij de moeite wil doen om hem terug te sturen e.d. Hij zal er hoe dan ook geld aan kwijt raken, en aangezien het product technisch niet veel minder waard is (ohh hij is al eens in een andere computer opgespind) lijkt het me het makkelijkst om hem er gewoon in te houden. Maar als je er bezwaar tegen hebt kan je hem gewoon terug sturen natuurlijk, dat recht heb je nou eenmaal bij een internetaankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:24:
Die winkels kunnen producten die teruggestuurd worden onder de wet koop op afstand natuurlijk niet in de prullenbak gooien.
Die wet is er volgens mij omdat je het product pas kunt bekijken als het betaald en geleverd is in tegenstelling tot een gewone winkel waar je het product kunt bekijken voor je het koopt.
Maar het is niet de bedoeling dat je iets online koopt en er dan uitgebreid mee gaat spelen/experimenteren. Bij veel online winkels staat dan ook dat goederen enkel terug mogen worden gestuurd in ongebruikte toestand (behalve uiteraard bij een defect).

Ik vraag me trouwens af waarom iemand een 1,5TB schijf koopt, er al de moeite voor doet om er een hoop partitities op te maken, wellicht een OS er op zet en dan de schijf terugstuurt?

En helaas komt het vaak voor dat je de nieuwprijs betaald voor een gebruikt product. Ik heb het onlangs ook meegemaakt met een peperdure SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Twister336 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:24:
[...]

Die wet is er volgens mij omdat je het product pas kunt bekijken als het betaald en geleverd is in tegenstelling tot een gewone winkel waar je het product kunt bekijken voor je het koopt.
Maar het is niet de bedoeling dat je iets online koopt en er dan uitgebreid mee gaat spelen/experimenteren. Bij veel online winkels staat dan ook dat goederen enkel terug mogen worden gestuurd in ongebruikte toestand (behalve uiteraard bij een defect).
Dat klopt, maar volgens de WKoA mag je het product ook openen en testen. Winkels vinden dit natuurlijk helemaal niet leuk maar het mag wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En daar zit dus het hele probleem, klanten gaan producten testen en dan terugsturen waardoor webshops weer "gebruikte" producten moeten leveren omdat ze ook niet alles weg kunnen gooien.

Ik zou dan ook voorstander zijn van het aanpassen van de WKoA zodat alleen ongebruikte producten nog terug kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
fsfikke schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:23:
[...]

Particuliere verkoop tov een winkel is natuurlijk een reuze verschil. Bij die winkel heb je al die rechten die iedereen zo leuk vind. De aller goedkoopste winkel zoeken in de PW en dan rechten en service claimen. Maar de gevolgen daarvan zijn het probleem van de winkel.
[...]
Ook tweedehands heb je alle rechten van nieuw. Zelfs met een goede advocaat die het voor elkaar krijgt voor te laten komen, is de wet koop op afstand geldig. Ook kan je afdwingen garantie te verhalen op de vorige particuliere verkoper mits aannemelijk gemaakt wordt dat een periode niet is verstreken. Dit is vrij in te vullen van een rechter. Deze zal aan kunnen vullen, immers zal dit de argumentatie verdediging zijn, dat deze nimmer boven wettelijk voorgestelde garantietermijn zal gaan van originele aanschaf. Dit omdat zonder bon, ook de vorige eigenaar aannemelijk garantie door zou kunnen claimen, dit aan de hand van fabrieksgarantie. Etc.

Geen bon, gewoon garantie. Ik zie geen verschil met winkelverkoop. Maar de winkelverkoop is gewoon tweedehands, dus wil je ook een tweedehands prijs. Aan de hand van de moderne tweaker is gebleken dat het open maken van de verpakking 30% van verkoopbedrag kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hardware Junk schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:34:
[...]

Ook tweedehands heb je alle rechten van nieuw. Zelfs met een goede advocaat die het voor elkaar krijgt voor te laten komen, is de wet koop op afstand geldig. Ook kan je afdwingen garantie te verhalen op de vorige particuliere verkoper mits aannemelijk gemaakt wordt dat een periode niet is verstreken. Dit is vrij in te vullen van een rechter. Deze zal aan kunnen vullen, immers zal dit de argumentatie verdediging zijn, dat deze nimmer boven wettelijk voorgestelde garantietermijn zal gaan van originele aanschaf. Dit omdat zonder bon, ook de vorige eigenaar aannemelijk garantie door zou kunnen claimen, dit aan de hand van fabrieksgarantie. Etc.

Geen bon, gewoon garantie. Ik zie geen verschil met winkelverkoop. Maar de winkelverkoop is gewoon tweedehands, dus wil je ook een tweedehands prijs. Aan de hand van de moderne tweaker is gebleken dat het open maken van de verpakking 30% van verkoopbedrag kost.
Dus er is in jouw ogen geen verschil tussen het kopen via marktplaats of in een winkel? Als jij particulier iets koopt heb jij echt geen recht op de wet koop op afstand. Verder volg ik je hele verhaal over garantie, advocaten en voor het gerecht slepen van mensen totaal niet bij dit onderwerp.

edit:
Ik ben schijnbaar helemaal kwijt geraakt waar het nou allemaal om gaat dus ik laat het er maar bij :+

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 13-09-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
fsfikke schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:42:
[...]

Dus er is in jouw ogen geen verschil tussen het kopen via marktplaats of in een winkel? Als jij particulier iets koopt heb jij echt geen recht op de wet koop op afstand. Verder volg ik je hele verhaal over garantie, advocaten en voor het gerecht slepen van mensen totaal niet bij dit onderwerp.
Nee, er is geen verschil tussen kopen via webwinkel als tweedehands (dwz. geopend product) als kopen via Marktplaats. Garantie kan je gewoon claimen bij de vorige eigenaar indien koop op afstand / geen afspraken omtrend garantie. Als jij een quasi-nieuw product koopt van iemand op Marktplaats kan jij ook gedurende 3 jaar daar je claims neer leggen. Dat dit niet gebeurt is omdat persoonlijk gewin lager ligt dan een enkel uurtarief van een advocaat, en een rechter er dan niet voor op komt draaien. Laat je alles moedwillig escalleren, sta je in je recht. Dit zie je ook dikwijls bij rijke beroemdheden. Evenveel gelijk te behalen als jou en mij, maar meer geld om het te laten escalleren. Neem een rechtsbijstandsverzekering, schuil daar achter, en je wint in mail verkeer al meer dan nu.

Pagina: 1