iphone macbook en speakers probleem

Pagina: 1
Acties:

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik dit moet posten, dus ik waag het er maar op om een topic te starten. het probleem;

Ik heb mijn iphone dock geluidsoutput op mijn speakers aangesloten, en de speakers weer aangesloten op mijn macbook (normale minijack kabel). de ipod dock zit ook aan mijn macbook aangesloten via usb.

zodra ik mijn iphone op mijn dock zet, verlaagd de volume uit de speakers zon 30%, zonder enige reden, en als ik mn iphone er weer afhaal, dan is het volume weer normaal. Dit kan erg vervelend zijn waneer ik muziek luister via mijn macbook, en zodra mn iphone aansluit het een stuk zachter word.

Nou is dit niet alleen interressant maar ook wil ik weten hoe dit kan? ligt dit m aan de speakers of aan de combinatie van alles. Iemand enig idee of ervaring hiermee?

Alvast bedankt

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 15:27
misschien is het wel nuttig om het type iPod Dock te koppelen aan dit topic. Zodat men weet over welk toestel het gaat.

• hansje28
Standaard iphone/ipod dock
Afbeeldingslocatie: http://nozama.typepad.com/photos/uncategorized/2008/07/18/ipod_dock_evolution.jpg
bovenste.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Zijn de ingangen van je iPhone en je MacBook aan elkaar gekoppeld in je speakers? In dat geval is het "gewoon" het gevolg van gedeeltelijke kortsluiting van de uitgang van je MacBook door je iPhone. Je kunt nu eenmaal niet klakkeloos 2 uitgangen aan elkaar knopen, elektrisch gezien.

Hier stond achterhaalde informatie…

• hansje28
zo dus;
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/96fih5.jpg
bedoel je dit?

[ Voor 32% gewijzigd door hansje28 op 13-09-2010 22:47 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Het zal er dan vanaf hangen hoe jouw speakers dit intern hebben geregeld. Is het zo dat je beide geluidsbronnen tegelijk kunt horen en er dus geen keuzeschakelaar is voor wat je wilt horen? Als dat zo is, is het goed mogelijk dat beide ingangen intern elektrisch direct aan elkaar gekoppeld zijn. En in dat geval kun je allerlei effecten krijgen, van zachter geluid tot doffer geluid. Er zullen ook wel speakersets zijn waar meerdere ingangen niet elektrisch gekoppeld zijn; dan zal de ene geluidsbron de andere ook niet mogen beïnvloeden.

Hier stond achterhaalde informatie…

• frostraver
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2023
Ik zou gewoon ofwel mn mac gebruiken om muziek te luisteren ofwel alleen met de Dock werken en de speakers. Anders kan je, zoals Digistorm al had gezegd, waarschijnlijk een conflict krijgen door de beide die zijn aangesloten op de speakers.

• frostraver
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2023
Ik zou gewoon ofwel mn mac gebruiken om muziek te luisteren ofwel alleen met de Dock werken en de speakers. Anders kan je, zoals Digistorm al had gezegd, waarschijnlijk een conflict krijgen door de beide die zijn aangesloten op de speakers.
Pagina: 1