Toon posts:

Beste Athlon Mobo, deel II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In vervolg op de eerste topic waarin door iedereen een ander mobo werd genoemd; is de
AMD 751 chipset (nieuwe Asus k7m) de beste keus voor een Athlon, of zijn er tweakers die betere ervaringen hebben met een ander merk.

Graag reacties!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ik zelf ga binnenkort ook een Athlonsysteem aanschaffen. Maar niet met een asus Moederbord (ik hoef geen AMR), maar een MSI k7 Pro. Dit moederbord is vele malen stabieler dan de Asus K7M (dit is feitelijk bewezen uit verscheidene tests), en je kan vanuit het bios je proc overklokken. Het eerste MSI mobo was al stabieler dan de K7M, maar deze (K7 Pro) is nog veel beter.

En hij is ook 150,- goedkoper dan de die nieuwe ASUS. Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

HOi!

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

Verwijderd

Tja, de 751 loopt al niet echt stabiel meer boven de 105 MHz, de VIA KX-133 trekt zonder problemen de 115MHz... en je PC-133 op 153MHz is wel errug leuk voor geheugen-intensieve software :P

Als ze alletwee op 100MHz zouden lopen met PC-100 geheugen en AGP-2x is de AMP 751 wat sneller, maar dat is natuurlijk een domme vergelijking want de KX-133 kan PC-133 geheugen aan, een FSB van 115MHx en AGP-4x.

Als ik eerlijk ben, is het meest stabiele mobo dat ik heb (van de K7M, MSI6167, EPoX) toch mijn oude MSI-6167. Die mag dan geen overklok-opties hebben en een "oude" AMD-chipset, hij is superbetrouwbaar, en dat overklokken moet dan maar op de Athlon zelf.

Maar de snelste mobo die ik heb, is de EPoX omdat die nu eenmaal een KX-133 chipset heeft en PC-133 geheugen. Mijn video-kaart doet helaas geen AGP 4x, maar m'n volgende uiteraard wel...