Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
PRG >> OFF
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Anoniem: 147180
In de tabel instaties staan de diverse instanties die ijkingen uitvoeren.
Omdat niet alle instanties op alle data materiaal kunnen ontvangen, heb ik een derde tabel, waar alleen instanties gekoppeld zijn aan de data waneer ze materiaal kunnen ontvangen...
Wat ik in Access wil is via één form kunnen bladeren tussen data, en ook data toevoegen en verwijderen. Tevens moet dan op een gekozen/toegevoegde datum alle instanties zichtbaar worden, met een checkbox ervoor, en als ik dan diverse instanties 'check' dan moet dat geupdate worden in de 'koppeltabel' IJkblokken.
Ik heb al een alternatief verzonnen, door bij het toevoegen van een nieuwe datum gelijk alle instanties in de 'koppeltabel' toe te voegen bij die datum, met een extra boolean veld.
Maar ik dacht dat er misschien een simpelere manier zou bestaan waarbij alleen de instaties gekoppeld aan de juiste datum in de koppeltabel staan zonder boolean velden...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb 3 tabellen:
Tabel Data:
- Datum [pk]
- 10-12-10
- 23-01-11
- ID [pk]
- Instantie
- ...
- 1 - Inst1
- 2 - Inst2
- ID [pk]
- Datum
- InstantieID
- 1 - 10-12-10 - 1
- 2 - 23-01-11 - 1
- 3 - 23-01-11 - 2
1
2
3
| SELECT DISTINCT Instanties.Instantie, InstData.Datum FROM Instanties, Data INNER JOIN InstData ON Data.Datum=InstData.Datum WHERE Data.Datum=InstData.Datum; |
Met bovenstaande Query krijg ik het volgende resultaat:
- Inst1 - 10-12-10
- Inst2 - 10-12-10
- Inst1 - 23-01-11
- Inst2 - 23-01-11
Nou wil ik met de Query nog een kolom toevoegen, waarbij een boolean (true/false) wordt toegevoegd zodat er duidelijk wordt of de instantie ook daadwerkelijk bij een datum voorkomt in tabel InstData.
Het uiteindelijke resultaat moet worden:
- Inst1 - 10-12-10 - True
- Inst2 - 10-12-10 - False
- Inst1 - 23-01-11 - True
- Inst2 - 23-01-11 - True
Ik voeg je twee topics even samen met een titelfix 'hulp bij query is nl niet zo informatief, maar ; uiteindelijk gaat het over hetzelfde probleem zo te zien.
[ Voor 75% gewijzigd door Lustucru op 15-09-2010 20:18 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland