PC gaat aan en uit of blijft aan zonder beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Beste,

Allereerst wil ik zeggen dat ik niet precies weet of dit de juiste plek is. Zo niet, dan zou ik graag willen vragen of een mod dit topic in de juiste forum wilt plaatsen.

Dan nu het probleem:
De computer van mijn broer kan niet goed meer aan. Als hij hem aan wilt doen gaat de computer of binnen een seconde weer uit, om vervolgens weer aan te gaan en na een seconde weer uit (enz.). Of de computer blijft aan (alles ventilatoren op volle toeren) en we zien geen beeld.

Het probleem heeft hij sinds vandaag. Mijn broer wilde een lamp ophangen en heeft daarom de stroom op zijn kamer uitgeschakeld (in de meterkast). Na het ophangen van de lamp heeft hij deze weer aangezet. Hierna is het probleem op komen dagen.

Wat we al geprobeerd hebben:

- Het schermpje op het moederbord (Asus Commando) bekijken: hier staan alleen maar rare tekens op, geen letters/nummers
- CMOS reset knop indrukken (op de Asus Commando)
- "Bios-batterij" eruit halen en weer terugplaatsen
- Op Google zoeken naar een oplossing, maar deze hebben we niet gevonden.
- We wilden een andere voeding proberen, maar aangezien we geen reserve voeding hebben die zijn systeem trekt, kunnen we dit niet doen.

We weten eigenlijk niet wat het kan zijn. Voeding die niet meer werkt? Moederbord stuk? Enzovoort

Specs:

Asus Commando moederbord
Intel Q6700
4GB HyperX DDR2 memory (4x 1GB)
Asus GTX260
2x WD Caviar SE16 500GB
X-Fi Fidelty geluidskaart
Intel Pro 1000GT ethernet
Enermax 620W Liberty voeding

Het systeem heeft altijd perfect gewerkt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn, of, nog beter zelfs, een oplossing?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Nou, dit is een probleem dat ik wel vaker ken, maar dat is dan niet door stroom.
Is gelijkaardig met dit probleem:
Videokaart insteken, en drivers niet goed geinstalleerd, gevolg: PC biept, draait op volle toeren, en na POST in BIOS reboot ie.
Je kan proberen stuk voor stuk hardware eruit halen, en zien of hij dan opstart, dan weet je wat mis is.
Dan een driver herinstalleren of dergelijke en als het dan niet gefixed is, is ie kapot.
Dat is toch mijn idee :P

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670