Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 20:17
Ik heb een HTC desire die - wanneer gebruik gemaakt wordt van de meegeleverde HTC micro-USB kabel - in ongeveer 2 uur van 0 tot 100% oplaadt.
Wanneer ik een andere kabel gebruik (wel met dezelfde 220v-USB-lader van HTC) doet hij er bijna 10 uur over. Een ander exemplaar van diezelfde kabel duurt evenlang. De kabels heb ik via DealExtreme gekocht en dragen het Motorola merkje. De kabels doen het trouwens prima voor dataoverdracht.

Hoe kan dit? Zit er iets bijzonders in de HTC micro-USB kabel?

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:25
Ander aantal ampère?!

[ Voor 7% gewijzigd door diabolofan op 13-09-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Van een kabel? Dat slaat nergens op..
Een kleiner kabeltje betekend gewoon meer stroom debiet (kweet eigelijk niet of je dat van stroom mag zeggen)..

[ Voor 23% gewijzigd door PerfectLight op 13-09-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met losse kabels alleen heb ik nooit verschil gemerkt. Ik heb laatst wel twee usb verlengkabels ertussen gebruikt zodat ik hem toch naast m'n bed kon leggen...
De volgende ochtend stond ie ondanks een hele nacht laden nog maar op 20%. Dus blijkbaar toch te veel weerstand. Iets dergelijks zal het dan ook wel met jouw kabeltje zijn..

Wel vreemd voor gewoon één kabeltje btw. Hij is niet veel langer dan de originele HTC kabel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zegt ie bij 'status' in opties: opladen (USB) of opladen (AC) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik dnek dat het komt door je verlengkabels.
Als ik mijn gw620 met 5m verlengkabel laat duurt het ook zo lang, zonder is ie binnen 2 uur weer vol.
Kabels er tussenuit zal het wel zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
De Dealextreme kabeltjes hebben wss. een hele hoge weerstand, bijvoorbeeld doordat er hele dunne aders gebruikt worden, waardoor er uiteindelijk te weinig spanning overblijft van de 5 Volt die normaalgesproken op een USB-kabel staat. Het lijkt erop dat het circuitje in je telefoon die de batterij moet laden daardoor ook een lagere spanning afgeeft aan je batterij, waardoor die langzaam laadt.
De oplossing is dan wss.: koop een betere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Ik heb ook twee van deze kabels bij dx besteld, maar mijn telefoon (SE X10) laadt daar prima mee op. Ook met een extra meter verlengstuk ertussen... Slechte kabels/batch misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door Teuling op 13-09-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Op de een of andere manier heb ik dit ook met mijn Nokia, maar ik weet niet of het toeval is, of dat het aan de connector ligt.

Originele lader: laad slecht/niet
USB lader met microUSB kabel: laad slecht/niet
Computer met microUSB kabel: laad slecht/niet
SE USB lader met lange microUSB kabel: laad perfect

Dus óf 3 laders zijn stuk, óf ik had geluk bij de laatste combo, óf mijn telefoon heeft een rotte connector (daarom breng ik hem morgen ook weg) :P

Maar goed, heel kieskeurig dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 13-09-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 20:17
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:40:
wat zegt ie bij 'status' in opties: opladen (USB) of opladen (AC) ?
Bij gebruik van de HTC-kabel 'charging: AC', bij de Motorola-kabel 'charging: USB'. De telefoon "ziet" dus verschil. Misschien inderdaad een te hoge weerstand door dunne adertjes in de Motorola kabel. Maar zoveel stroom gaat er nu toch ook weer niet doorheen?

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het zullen gewoon inferieure kabels zijn die je bij DX hebt gekocht. Probeer eens een micro usbkabel van een ander gadget (of leen er eentje).

Ik heb ook wel kabeltjes liggen die helemaal niet opladen (maar wel werken als usb-kabel)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 10:18

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik heb van DealExtreme 2x een Nokia MicroUsb kabel en een noname kabel. Alledrie werken perfect?
Maar het zou idd gewoon die batch kunnen zijn?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Pagina: 1