Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik heb sinds kort een xbox360 ik heb daar bij dus ook live en paar spellen die ik heel graag speel.
Alleen nu heb ik een probleem omdat mijn broertje ook een Xbox360 heeft (die is al z'n 2 jaar oud) krijgen we allebei moderated NAT. Ik heb al hier en daar gevraagt en gelezen dat je moet poort forwarden. Maar ik heb ook gelezen dat je dat niet kan omdat je maar 1 in je netwerk kan hebben.
Nu wil ik graag dat het opgelost is voordat halo reach op mijn mat is gevallen. kunnen jullie mij helpen door advies te geven hoe ik het moet instellen, wat de beste oplossing is .

Alvast bedankt.

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Wat gebeurt er nu als je beide Xbox'n aanzet en dan op Live gaat? Werkt het dan niet? Het lijkt mij namelijk stug dat één Xbox wel werkt in het netwerk en twee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
alex3305 schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:56:
Wat gebeurt er nu als je beide Xbox'n aanzet en dan op Live gaat? Werkt het dan niet? Het lijkt mij namelijk stug dat één Xbox wel werkt in het netwerk en twee niet.
Ik kan wel op live maar ik wordt er uit gekickd uit de party omdat het moderated NAT is.
En als ik bijvoorbeeld in een game zit dan kan ik er zomaar uit laggen zonder enige waarschuwing.
het is wel raar dat als ik als eerst mijn xbox aan zet dat ik open heb maar als mijn broertje dan zijn xbox aan doet dan hebben we beide moderated. :?

[ Voor 25% gewijzigd door Xrider op 13-09-2010 16:02 ]

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Het NAT Type heeft niks te maken met dat je 2 xboxen hebt, daarnaast als je ze beiden een eigen (statische!) IP geeft werken ze gewoon, heb er hier ook twee. Welke zowel op lan als op internet tegelijk werken.

Welke provider hebben jullie? En welk Modem? router bedoelde ik.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 16:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

Rmg

Kijk of je router UPNP heeft of koop een router/modem met UPNP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
Ik heb zelf ziggo ik heb een linksys cisco router wrt320N ofzo modem weet ik niet zo direct dat moet ik thuis even kijken wat ik zit nu op stage

*edit het is een wrt320N srry :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xrider op 13-09-2010 16:08 ]

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik weet niet hoe het zit met de Routers van Ziggo, maar ik zou op zijn minst even kijken of UPnP wel aan staat (Universal Plug and Play). Deze zorgt ervoor dat hardware binnen het netwerk direct alle goede poorten assigned krijgt als er bijvoorbeeld games worden gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
Die staat aan alles staat aan om open NAT te krijgen maar het vertikt het om open te staan is er ook een fuctie ergens in de Xbox die ik moet aan zetten ?

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

NAT heeft echt nada met je xbox te maken. Dit komt puur en alleen door de Provider/Hardware in je netwerk (Switches en Routers).

Ik zit hierzelf bijvoorbeeld met een k*t router van KPN, waarop alles zit dichtgetimmerd. Met een Nat type van 3 kan ik bijna nooit in Chat lobbies komen, en hosten is al helemaal een drama :'). Ik vind het wonderlijk dat online spelen nog niet vaag doet.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
oke ja ik heb ook een switch op mijn kamer om het internet te verdelen maar als ik dan gewoon internet er in doe krijg ik het ook dus je denkt dat het aan de router licht ?? het is best een nieuw ding van linksys cisco dus je zou haast denken dat het wel aan kan.

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als het een Cisco router is, kun je echt ALLES aanpassen.

Haal die switch er eens tussenuit, en sluit hem direct aan op de Router (gewoon om te testen). Nogsteeds NAT op restricted staan? Zo ja: Er moet iets veranderd worden binnen de Router. Nee: Dan zul je iets moeten doen met de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
oke wat we hebben 2 switches mijn broertje zodat we allebei internet hebben voor de PC die op onze kamer staat en de Xbox360.
Dat ga ik dat even door geven dat hij dat even moet gaan proberen

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
D4NG3R NL schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:15:
Als het een Cisco router is, kun je echt ALLES aanpassen.
Behalve uPnP. Tenminste, in iedere iOS router is uPnP geen ondersteunde optie. ;)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Als je je ports forwarded hebt naar het ip van de xbox van je broertje dan krijgt hij prioriteit denk ik.
Ik weet alleen niet of je dat al gedaan had?

Anders, inderdaad, UPnP lost dit soort dingen vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
Gytax schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:33:
Als je je ports forwarded hebt naar het ip van de xbox van je broertje dan krijgt hij prioriteit denk ik.
Ik weet alleen niet of je dat al gedaan had?

Anders, inderdaad, UPnP lost dit soort dingen vaak op.
oke ja ik had eerst had ik het geforward maar dat heb ik uit de router gehaald nu heb ik gewoon uPnP aan gedaan maar ik denk ook dat ik beter de switch even er uit kan halen om te kijken of het opgelost kan worden. zo niet moet ik weer in de router om iets te veranderen. :S maar ach dat moet dan maar.

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
Ik heb de oplossing gekregen via de linksys cisco lijn
Oplossing is om 1 xbox in de DMZ te doen een de ander de poorten open te zetten via poort doorsturen

bijv.

192.168.1.110 DMZ
192.168.1.120 alle poorten open van Xbox 360

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

gnimmeL_kraD schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:33:
[...]

Behalve uPnP. Tenminste, in iedere iOS router is uPnP geen ondersteunde optie. ;)
Klopt, maar je kunt alsnog wel handmatig alles los zetten (Wat op de meeste Routers van Ziggo/KPN ect niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
weet het maar als ik nou los had neergezet dan krijg ik dus strict of moderated NAT en dan wordt ik uit de party gekick nu is het nog wel het geval maar minder dus ik ga vandaag even Ziggo bellen dat mijn internet voor mijn gevoel onstabiel is.

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Xrider schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:06:
weet het maar als ik nou los had neergezet dan krijg ik dus strict of moderated NAT en dan wordt ik uit de party gekick nu is het nog wel het geval maar minder dus ik ga vandaag even Ziggo bellen dat mijn internet voor mijn gevoel onstabiel is.
Het heeft niks met je Internet of Xbox te maken, alleen met de hardware die beide met elkaar verbind :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
Oke ik ga dat eens proberen met een switch want het heeft te maken met 2 xbox 360 consols ik heb ook xbox klantenservice gemaild. Dus hun hebben ook wat werk. Misschien is het gewoon de router maar ik hoop het niet want het is nog een aardig nieuw ding en het werkt gewoon goed alleen bij dat punt begint het te happeren. Misschien moet ik nog een keer naar linksys klantenservice bellen om te kijken wat hun nog veder voor mij kunnen doen.

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals ik eerder al vermelde: Zet de twee xboxen eens direct op de Router. Dus zonder de switches ertussen...

Als het dan nogsteeds gebeurt weet je toch dat het probleem bij de Router ligt? En dat hier iets in moet worden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
D4NG3R NL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:57:
Zoals ik eerder al vermelde: Zet de twee xboxen eens direct op de Router. Dus zonder de switches ertussen...

Als het dan nogsteeds gebeurt weet je toch dat het probleem bij de Router ligt? En dat hier iets in moet worden veranderd.
Inderdaad. Heb je bijvoorbeeld DHCP aanstaan op de switches of laat je dat afhandelen door je router/modem? Dat laatste kan namelijk ook nog belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
D4NG3R NL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:57:

router dat heb ik al gehad maar het probleem bleef zich voor doen
alex3305 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:06:
[...]

Inderdaad. Heb je bijvoorbeeld DHCP aanstaan op de switches of laat je dat afhandelen door je router/modem? Dat laatste kan namelijk ook nog belangrijk zijn.
Dat laat ik doen door de router zelf. ik heb het statisch gezet voor de allebeide Xbox360 consols. maar mijn PC hebben dynamisch.

[ Voor 33% gewijzigd door Xrider op 14-09-2010 13:13 ]

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 12-09 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

dit zelfde probleem hadden wij hier ook toen ik mijn router wou vervangen. had een sitecom 308w game router, maar die liep constant vast, had ik een andere gehaald(ben naam even kwijt) en toen kon er telkens maar 1tje met een open nat en andere niet. ben weken bezig geweest, en uiteindelijk maar weer de sitecome terug gehangen en geen problemen meer mee, heb nu meer dan 8 xboxen in het netwerk gehad en allemaal open NAT. dus licht aan de router of het kan of niet.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Xrider
oke bedankt voor de informatie v8power67 heeft die sitecom ook draadloos N?

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrider
Ik heb een andere router er tussen gezet en daar heb ik geen problemen mee alleen het internet is zo traag dat ik er ook uit val. maar de rest niet
Met de linksys heb ik goed internet maar ik lag er gewoon uit.

BTW ik heb bij de Netgear ( dat is de andere router ) heb ik niks hoeven in te voeren omdat hij een mooie instelling had die hem open zette dus geen poort forwarding of wat dan ook.

Kunnen jullie hier een conclusie uit halen?

Hunting for knowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet 1 xbox via een pc verbinding met het internet laten maken!

Daar valt via google wel het e.a. over te vinden, dan gaat het wel werken! ;)
Pagina: 1