Hardeschijf Windows Server 2003

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb 2 hardeschijven in mijn computer ik heb zojuist een windows 2003 erop geïnstalleerd.
Ik heb een partitie aangemaakt speciaal voor de windows installatie maar ik heb nog schijfruimte over op mijn harde schijf, hoe kan ik de overgebleven schijfruimte toevoegen aan me 2e hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de ruimte van 1 schijf bij een andere schijf wil toevoegen kun je een spanned volume maken (al weet ik niet of dat ook lukt op niet-dynamische schijven).
Of je partitioneert te ruimte, hangt er geen driveletter aanvast, maar mount deze partitie in een directory op de andere disk (al vind ik dat zelf niet echt ideaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik rechtermuis knop klik op de overgebleven ruimte kan ik alleen partitie en eigenschappen aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is logisch, je moet sowieso een partitie aanmaken. Met ongepartitioneerde ruimte kun je in elk geval niets. Als je de partitie gemaakt hebt kun je deze een driveletter geven of mounten in een directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Precies. Je kunt die overgebleven ruimte niet bij die andere schijf 'aanplakken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

AzzKickah schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:32:
Precies. Je kunt die overgebleven ruimte niet bij die andere schijf 'aanplakken'.
dat kan ook nog wel, maar volgens mij alleen als het dynamische schijven zijn, dan kun je een spanned volume maken. Ik vind het zelf niet echt een mooie oplossing, maar het kan wel. In de meeste gevallen is een goede indeling van je data een stuk netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:33:
[...]

dat kan ook nog wel, maar volgens mij alleen als het dynamische schijven zijn, dan kun je een spanned volume maken. Ik vind het zelf niet echt een mooie oplossing, maar het kan wel. In de meeste gevallen is een goede indeling van je data een stuk netter.
Dankje wel voor je reactie's ik heb hem eerst naar een dynamische schijf gezet en samen in een spanned volume aangemaakt :)

slotje kan erop ;)
Pagina: 1