Toon posts:

Upload en winroute

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil kunnen FTP-serven via een netwerk. Aangezien mijn eiegn comp een client is van de server met winroute pro wil het uploaden niet lukken. Kleine bestandjes van }:O het i-net op gaat nog wel, maar een bestand van 20MB komt er niet goed door. Wat kan ik daaraan veranderen??

OS client = ME
OS Server = 98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft dat niet te maken met de port mappings?
Als het goed is is alles potdicht... :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik, maar hoe kan ik dat doorbreken, du uploaden over het netwerk naar internet, dus via de server. Moeten er dan instellingen worden gewijzigd in winroute??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele instellingen ingevoerd voor FTP en IRC, de vraag nu is alleen, hoe kan ik de upload activeren voor Napster.

En als ik alle poorten open, is er dan geen probleem meer met up en download over het netwerk?? Ik snap dat dat onveilig is, maar in welk bereik zitten alle poorten?? Van 0 tot ......??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 08:29 schreef Bendertino het volgende:
Ik heb enkele instellingen ingevoerd voor FTP en IRC, de vraag nu is alleen, hoe kan ik de upload activeren voor Napster.

En als ik alle poorten open, is er dan geen probleem meer met up en download over het netwerk?? Ik snap dat dat onveilig is, maar in welk bereik zitten alle poorten?? Van 0 tot ......??
tot 1023...

maar kunt beter specifieke port-mappings maken , is veiliger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Zit je nou met de packet filters te klooien? ik hoop het niet he.. Als ik het goed begrijp, wil je van je clients programma's laten werken (zoals napster, mirc etc.) Dan moet je niet moeilijk doen met packet filters etc, zet alleen NAT aan op je internet interface (NIET OP JE NETWERKKAART VAN JE LAN!!) en dan werkt alles op de clients!

Wil je vanaf het internet kunnen FTP'en (oid) naar je eigen PC achter de server, moet je een portmapping aanmaken.

Als ik het mis heb, leg dan ff duidelijk uit wat je wil. Van welke PC wil je wat waarnaartoe gaan doen.

Ik denk ook dat je al een eind komt als je ff de manual leest vanaf www.winroute.nl

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Op dinsdag 13 maart 2001 09:46 schreef BOFH het volgende:

[..]

tot 1023...

maar kunt beter specifieke port-mappings maken , is veiliger!
En alle poorten zitten van 0 t/m 65535, tot 1023 zijn alle standaard poorten, maar een heleboel apps gebruiken poorten vanaf 1024 en hoger (o.a. games)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je uploaden naar een server op het internet vanaf een client pc achter een winroute machine?!?!

Dit is niet moeilijk. Zorg ervoor dat NAT aanstaat op de Internet Interface, dus niet op je LAN. In de packetfilter staan standaard geen rules, dat betekend dat alles mag. Heb je wel rules dan moet je ervoor zorgen dat je dus naar buiten iets kan sturen via een poort > 1023.

Op de incoming tab van de packet filter maak je een rule dat je TCP binnen mag laten komen vanaf any host met port 21 en 20. Dus FTP en FTP-DATA. Nu moet het lukken. Het is dus niet nodig om een portmapping te maken, dat doe ik ook niet!

T-Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, het is al gelukt.
Pagina: 1