[mediaplayer] alleen audio, eenvoudig en goedkoop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:58
Ik ben op zoek naar een apparaat om mijn muziekcollectie (op de imac, maar die via eyeconnect o.i.d. aangeboden wordt) via mijn radio af te spelen (Tivoli Model Two). De mooiste oplossing is een Squeezebox Touch, maar ik heb er geen 300 euro voor over.

Bestaan er apparaten waarbij ik alleen audio kan afspelen? Wensenlijst:
- alleen audio
- wifi heeft voorkeur, maar bekabeld kan ook
- tweeregelig display is voldoende
- tot 100 euro

ik kom alleen maar video-players tegen, of de -voor mij- te dure squeeze box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

107mb schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:40:
Ik ben op zoek naar een apparaat om mijn muziekcollectie (op de imac, maar die via eyeconnect o.i.d. aangeboden wordt) via mijn radio af te spelen (Tivoli Model Two). De mooiste oplossing is een Squeezebox Touch, maar ik heb er geen 300 euro voor over.

Bestaan er apparaten waarbij ik alleen audio kan afspelen? Wensenlijst:
- alleen audio
- wifi heeft voorkeur, maar bekabeld kan ook
- tweeregelig display is voldoende
- tot 100 euro

ik kom alleen maar video-players tegen, of de -voor mij- te dure squeeze box
Apple Airport Express. 89 euro http://store.apple.com/nl...TY1NDA0Mg&mco=MTE0MjYzNjI

Enige nadeel is wellicht het ontbreken van de gewenste display. Kan eventueel opgelost worden met de Remote App van Apple. Je moet daarvoor dan wel een iPhone of iPad hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
gaaf!

dit kende ik niet?

ik neem aan dat ik deze ook met een iPod Touch kan bedienen?
ik ga eens even e.e.a. uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik neem aan dat je er ook een speakerset op aan kunt sluiten? Dan kan je ipv dat ook een kabeltje van een paar euro kopen voor naar je stereo. Je moet alleen even kijken welke aansluitingen er op moeten zitten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
@marzman: ja dat is ook de bedoeling.

iMac - iTunes als musicserver
Muziek draadloos naar de airport express
met 3.5 mm jack kabeltje van airport express naar radio
muziekselectie dmv iPod Touch

dit is de oplossing, en dan hou ik alles van apple... net zo handig, want het werkt gewoon goed. Dat kun je apple wel nageven.

Wat mij verder aanspreekt is dat ik helemaal geen apparatuur extra in beeld heb! De radio staat namelijk op de vensterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aardige is dat de output van de Airport zowel analoog als digitaal signaal uitvoert zodat je kunt kiezen. Je radio zal vermoedelijk alleen analoge invoer ondersteunen maar dat is dus geen probleem.

De Airport kun je trouwens (tegelijkertijd) voor meer dingen gebruiken. Als je in de buurt van je Airport ook een tv of blu-rayspeler oid hebt staan kun je die bedraad met de Airport verbinden. De Airport fungeert dan als bridge tussen je bestaande draadloze modem/router en de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:34

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

volgens mij heeft TEAC ze, even zoeken dus.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. luister nu naar een wap4500. werkt prima met flac files, gap-less.

remote is bluetooth met display, synchronisatie met kastje hapert soms wel. upnp/dlna compliant, ook te bedienen met een extern upnp control point. mediaplayer op je nas en gaan (gebruik nu minidlna).

Maar goed. Lees dat de bron een mac is... Kan daar een upnp server op draaien :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:58:
idd. luister nu naar een wap4500. werkt prima met flac files, gap-less.

remote is bluetooth met display, synchronisatie met kastje hapert soms wel. upnp/dlna compliant, ook te bedienen met een extern upnp control point. mediaplayer op je nas en gaan (gebruik nu minidlna).

Maar goed. Lees dat de bron een mac is... Kan daar een upnp server op draaien :/
Leuk ding. Voor de TS alleen wel ver boven budget van 100 euro pricewatch unsorted: Teac WAP-4500 WLAN-Audioplayer WLAN LAN zwart

• 107mb
ik heb gisteren de remote app op de ipod touch geinstalleerd, en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de eenvoud van de installatie en het gemak van de applicatie. Vanaf de ipod kan ik de muziek op de iMac bedienen, en straks met hetzelfde gemak de MP3 afspelen via Radio in combinatie met airport express.

Dit gaat het dus worden!

[ Voor 6% gewijzigd door 107mb op 15-09-2010 12:26 ]

Verwijderd

107mb schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:47:
ik heb gisteren de remote app op de ipod touch geinstalleerd, en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de eenvoud van de installatie en het gemak van de applicatie. Vanaf de ipod kan ik de muziek op de iMac bedienen, en straks met hetzelfde gemak de MP3 afspelen via Radio in combinatie met airport express.

Dit gaat het dus worden!
Mooi! Nog 1 tip: de Airport wordt wel wat warm. Geef hem dus de ruimte (niet bedelven onder de tijdschriften of zo) Ik zet hem meestal uit (stekker eruit) als ik hem een tijdje niet gebruik. Hij start vrij snel op dus aanzetten duurt niet heel lang.

• 107mb
en hier wordt hij op aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/4993653981_6cf194bd82.jpg

de iPod nano is niet meer aangesloten op de tivoli. De Tivoli klinkt trouwens verbazingwekkend goed voor zijn formaat! Bizar eigenlijk

[ Voor 91% gewijzigd door 107mb op 15-09-2010 23:07 ]

Pagina: 1