Behulpzaamheidstraining

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:07
Misschien een idee om sommige modjes behulpzaamheid training te gegeven, te beginnen met RobIII ?

Ik stel een normale vraag met een linkje naar een testcase waar ik mee bezig ben, maar meteen wordt het linkje verwijdert omdat het aangezien wordt voor spam wat het overduidelijk niet is want het is een testcase waar de fout zich bevind en het is geen eens een complete website - alleen één html pagina waar ik mee bezig ben om op te maken op probeer met mogelijke hulp van andere T.netters het probleem op te sporen en op te lossen om daar weer van te leren.

Nu plaats ik in het desbetreffende topic een reply op een iets minder vriendelijke toon omdat ik me daar echt aan irriteer. Natuurlijk ga ik liever niet naar een andere forum dan T.net, loop hier toch al aardig lang mee en het is één van me favoriete Fora's maar vraag me af Waar de behulpzame T.net is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dus jij zet iets neer, wat niet volgens de quickstart van het desbetreffende forum is.

Hij wijzigt het en vraagt het je om te fixen

Jij voegt iets toe en zet de link terug.

Hij wijzigt het wederom en legt het nogmaals uit.

Je moppert in het topic.

Topic dicht.

En jij zegt dat hij _niet_ behulpzaam was? Jij was gewoon te lui om de case even apart te hosten...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
Hooglander1 schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:44:
Dus jij zet iets neer, wat niet volgens de quickstart van het desbetreffende forum is.

Hij wijzigt het en vraagt het je om te fixen

Jij voegt iets toe en zet de link terug.

Hij wijzigt het wederom en legt het nogmaals uit.

Je moppert in het topic.

Topic dicht.

En jij zegt dat hij _niet_ behulpzaam was? Jij was gewoon te lui om de case even apart te hosten...
Die link was mijn testcase en ik ga daar niks aan veranderen omdat de code die er nu in staat straks wordt gebruikt en eventueel zo andere resultaten op zou kunnen leveren wanneer ik er iets in wijzig als de probleem opgelost zou worden.

En de relevante code wat hij vroeg om toetevoegen heeft totaal geen zin omdat je de pagina zelf dient te bekijken in een Native IE6/IE7 en/of IETester om het probleem vast te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij is toch duidelijk? Hij heeft ook wel gelijk, als je het niet met hem eens was had je beter een DM kunnen sturen. Soms krijg je dan nog gelijk ook hoor, maar als je wijzigingen zo maar ongedaan gaat maken dan wek je alleen maar iritaties op en na je laatste post kun je het natuurlijk helemaal vergeten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
Mjah, jullie zullen wel gelijk hebben, probeer het wel normaals precies volgens de regeltjes en wijk er geen 1mm van af :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik denk dat als je de vervolgpost op een normale toon gepost zou hebben waarin je uitlegt dat je graag aan zijn voorwaarden wil voldoen, maar dat jouw pagina ook een 'testcase' was...
eventueel dat in een DirectMesasage naar hem gestuurd zou hebben (omdat niet alle mods direkt topics blijven 'volgen' en je met een DM sneller reactie kunt krijgen),....

dat het contact dan ook een stuk constructiever geweest was...
nu is door je 'boze reactie' je topic dichtgegaan.

Overigens, de oorspronkelijke post van RobII op juw topic was an sich niet 'onbeschoft' maar zelf ook behulpzaam, hooguit vatte hij jou links wél op als een mogelijke 'spam-link' (wat gewoonweg vaker kàn voorkomen en waarop de mods wel moeten letten)..

enkel, door er zelf heel snel erg Boos op te gaan reageren snijdt je toch ook veelal in je eigen vingers.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

sorry hoor, maar de link die je gaf was wel degelijk spam.
Ten eerste stond hij vol reclame; testcase of niet .. hij stond vol reclame
Ten tweede is het spam wegens het feit dat je al naar je domein linked.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik sta nog steeds open voor een herstart hoor ;) Ik ben de lulligste niet, maar zo uit je slof schieten is nergens voor nodig. Wat ik vooral graag zou zien is een testcase met, zoals ik in het topic ook aangeeft, alleen relevante(!) stukken HTML. Dus geen 162 regels HTML, 84 regels CSS enz. Dit probleem moet je makkelijk kunnen reproduceren in een paar regels HTML en CSS en alle overbodige zaken kun je dan achterwege laten.

Dit heeft 2 voordelen:
• Op 't moment dat jij je (wat je nu "testcase" noemt) zaken gaat strippen tot de bare-essentials kom je misschien zélf al het probleem/oorzaak tegen
• Wij hoeven niet tussen de bomen naar een naald te gaan zoeken :Y)

Verder kwam je link gewoon over als spam omdat de pagina inderdaad (onnodige!) reclame bevat; ondanks dat de links niet werken e.d. is het gewoon niet nodig. Maar het ging me (en gaat me!) dus voornamelijk er om dat je (en men in het algemeen) de moeite neemt een fatsoenlijke testcase neer te zetten en dus niet de site die je aan 't ontwikkelen bent op 't moment dat je ergens tegen aan loopt als "testcase" bombardeert; ook al is de pagina nog niet compleet. Er zitten gewoonweg zaken in die niet voor ons (en voor je eigen testcase) relevant zijn: weg ermee :Y) En schrap dan meteen even merknamen, logo's en andere zaken. Dat je je testcase host op je eigen domein zal me verder roesten: het moet toch ergens staan ;)

Open gerust een nieuw topic maar hou dit dan even in je achterhoofd ;)

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 13-09-2010 15:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom neem je niet eerst eens contact op met * RobIII ? Ik weet wel zeker dat als je hem via e-mail/DM benadert dat hij jouw precies kan uitleggen waarom je topic op slot is gegaan. Dit staat ook beschreven in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!.

Overigens kan ik mij ook voorstellen dat met een opmerking als "Suc6 met je leven.." ook ik niet geneigd zou zijn om je topic op slot te zetten. Het is begrijpelijk dat het lastig is om een duidelijke topicstart te maken, maar mijn inziens ben je door de moderator meer dan genoeg op weg geholpen om je topicstart op weg te helpen. Met een sneer als die gaat dat natuurlijk al snel de verkeerde kant op.

Nogmaals, leg je beklag voor aan * RobIII (uiteraard zonder opmerkingen als suc6 ;) ) en je komt al een stuk verder om je probleem opgelost te krijgen :)

edit:
Spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

console schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:01:
Mjah, jullie zullen wel gelijk hebben, probeer het wel normaals precies volgens de regeltjes en wijk er geen 1mm van af :'(
Sorry, maar als je zo'n opmerkingen al met zo'n toontje maakt, hoe verwacht je dan nog een serieus en productief antwoord te krijgen?

De Devschuur staat meer dan elke andere hoofdgroep wijd open voor spam, tenzij we dit soort dingen aanpakken. Jouw site is nu relevant voor je probleem, over een week is het opgelost en heb jij een gratis linkje naar je site op ons forum "gespamd". Daarom vragen wij om een uitgeklede testcase op een aparte URL. Ten eerste helpt dat zowel jou als ons om je zaakjes te debuggen en ten tweede roeit dat het spamprobleem effectief uit.

Daarnaast is het zoals hierboven gezegd op zijn minst onfatsoenlijk om ergens op gewezen te worden en het vervolgens nog eens te doen. Doet me een beetje denken aan mijn kinderjaren, waarin ik als iets niet mocht van mijn ouders ik het stiekem alsnog nog eens probeerde als ze niet keken. We hebben hier wat regels en we verwachten gewoon dat iedereen zich daaraan houdt. Daarnaast hebben we ook een boel richtlijnen en daar gaan we veel soepeler mee om. In dit specifieke topic is geprobeerd je de goeie kant op te sturen zonder een slotje maar toen jij tot twee keer toe bewust zat te "klieren" is dat slotje toch gezet. Dat ligt in alle eerlijkheid to echt niet aan de behulpzaamheid van RobIII maar eerder aan jou.

Verder is alles hier wel gezegd. LA is bedoeld om het algemene beleid te bespreken, niet om individuele moderaties te bediscussiëren. Je kan daarvoor contact opnemen met Rob, of met mij als zijn admin als je daar niet uit komt. En als je het per se publiekelijk wil bespreken zijn we ook de lulligste niet, daar hebben we namelijk ook een plek voor: Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Dit topic gaat in elk geval op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.