Verloopkabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Even een korte vraag waar ik zelf niet kwam. Op dit moment heb ik een Dell 2405FPW staan. Hierop heb ik mijn normale PC (DVI) en mijn backup PC aangesloten (VGA). Dat werkt zonder problemen, maar nu wil mijn macbook ook gebruik maken de monitor.

Op dit moment heb ik alleen maar Composiet, S-Video en Component (Y, Pb, Pr) over. Voor welke aansluiting bestaat er een simpele verloop kabel van VGA of DVI naar een van de andere aansluitingen? De converters had ik ook gezien, maar liefst heb ik gewoon een simpele kabel als dat kan.

Mijn (hoofd) PC hou ik het liefst op een DVI aansluiting, aangezien die het vaakst wordt gebruikt.
Mijn backup PC vind ik al goed genoeg als hij beeld geeft. Kwaliteit is niet echt belangrijk.
De mac heb ik het liefst met zo'n hoog mogelijke kwaliteit.

Backu PC en de macbook hebben zowel een DVI als een VGA aansluiting. De hoofd PC heeft alleen 2 DVI aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02
Voor welke aansluiting bestaat er een simpele verloop kabel van VGA of DVI naar een van de andere aansluitingen?
Daar heb je in bijna alle gevallen een actieve converter voor nodig. Kabels van bv vga naar s-video bestaan wel maar werken alleen bij sommige specifieke kaarten die die formaten ook uit kunnen sturen via vga. Is het niet makkelijker om een monitor schakelaar of kvm switch te gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door Nielson op 13-09-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

is het niet mogelijk de backuppc op S-vid of composite / component aan te sluiten? Als daar de beeldkwaliteit en resolutie toch niet zo van belang is... Eventueel een terminal sessie starten vanuit je normale pc.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan de back-up pc natuurlijk ook beheren/aansturen via VNC of RemoteDesktop. Dan heb je voor dat systeem al helemaal geen monitor nodig, en heb je je VGA-ingang vrij voor je laptop.

Je kan ook voor een prikkie kijken of je de videokaart van je back-up systeem kan voorzien van 1 met een tv-out, en die dan zo aansluiten.

VGA naar s-video of andere signalen wordt over het algemeen vrij prijzig.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@Nielson, heb even gekeken op je link. Was toch goedkoper dan ik had gedacht, had namelijk alleen de duurdere versies gezien (met muis en toetsenbord switch).

@M2M Zou ik eens goed gaan kijken, maar volgens mij heeft de backup pc alleen maar dvi en vga aansluiting.

@RaZ Zou me eens gaan verdiepen in een VNC of RemoteDesktop. Had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

kun je in die backup pc geen videokaartje steken met s-vid aansluiting? Let wel op dat de maximale effectieve resolutie ongeveer 800 bij 600 bedraagt.

edit: verloopstukjes van VGA naar component gaan in jouw geval ook niet werken. Je hebt dan echt een actieve converter nodig. zie ook hier voor de pinout van VGA. En jouw scherm accepteert enkel Y Pr Pb. Dus dat wordt een actieve converter, wat de kwaliteit niet ten goede komt, en een extra kastje kost en ook nog een actieve voeding heeft.

Verstandiger zijn de remote desktop sessies (10 megabit netwerk snelheid is voldoende voor al het standaard 2D werk, en zelfs een 1 Mbit internet verbinding is voldoende als je de meeste grafische franje uit zet). Mocht er wat aan de hand zijn en je terminal sessie werkt niet meer, kun je altijd een stekkertje ompluggen.

[ Voor 70% gewijzigd door M2M op 13-09-2010 14:48 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

M2M schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:45:
kun je in die backup pc geen videokaartje steken met s-vid aansluiting? Let wel op dat de maximale effectieve resolutie ongeveer 800 bij 600 bedraagt.
En de beeldkwaliteit is best prut.

Het werkt leuk en aardig die SVideo connectoren op de Dell monitoren, maar het is wel een wereld van verschil met een VGA of DVIconnector. Dus die 2e pc remote beheren lijkt me een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Waarom geen kvm switch? Diegene met DVI zijn best betaalbaar, en wsch ook kwalitatief de beste oplossing. Als plus kan je ook nog je toetsenbord en muis delen tussen de systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ga inderdaad eerst eens kijken naar het remote beheren van de backup pc. Hij is niet vaak nodig, maar als ik hem nu nodig heb moet ik alles ompluggen.

De KVM switch had ik voor gekeken, maar was me iets te prijzig (€100,- en meer). Zag nu deze (pricewatch: Aten CS682) in de pricewatch. Opzich een mooie oplossing, maar dan had ik er liever een gehad met 3 aansluitingen (elke PC een aparte aansluiting). Misschien dat ik hem wel ga gebruiken voor tussen mijn macbook en mijn normale PC, scheelt me weer overzetten van het toetsenbord enzo...

[ Voor 0% gewijzigd door Eppo © op 13-09-2010 15:21 . Reden: want ompluggen is maar 1 woord.. ]

Pagina: 1