• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 12:45
Ik wil graag wat extra ram in m'n pc zetten. Bij het zoeken naar het juiste type geheugen kom ik op een piepklein verschil in voltage:

Cpuz vertelt me het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/5126/clipboard01ghl.png

En het extra geheugen dat ik wil kopen bij SWW zegt dit:

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/9366/clipboard02t.png

De 2x2048 zie ik niet meer in de pricewatch, zie dit overzicht van de overgebleven selectie.

Het enige overgebleven verschil is de getoonde voltage, 1,8 volt volgens CPUZ en 1,9 volt volgens de site van SWW.

Kan ik dit gewoon combineren?

Ik draai momenteel Windows 7 x64 Ultimate, met 4 GB ram (bovengenoemd in CPUZ) en wil dus 4GB toevoegen. Het spul draait overigens op een Asus P5Q Deluxe. :)

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1.8V is het standaard DDR2 voltage, wil je 1.9V mem draaien zul je het dus iets moeten overvolten, maar dat is meestal geen probleem.
Heb je de QVL al gecontrolleerd van het moederbord (de P5Qs zijn nogal kieskeurig met geheugen namelijk). Als je het geheugen erbij wil prikken en dus met 4 DIMMen gaat werken kan het ook zo zijn dat je de MCH nog moet overvolten om stabiel te lopen, dus houd daar ook rekening mee.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 13-09-2010 14:04 ]

• Snowwie
De QVL die ik hier voor me heb geeft enkel bij de DDR2-800mhz capability aan:

Size 1 GB - Corsair - DS - CM2X1024-6400C4.

Mijn YouTube Channel

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:15

Dark

who tweaked the light?

het in cpu-z getoonde voltage is het een voor-gefinieerd profiel, niet een actueel voltage.

deze profielen zijn meestal failsafe settings, jedec standaard settings dus en niet de overclock stand waarop het geheugen verkocht is...

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:29
QVL is van 2008/07/25, erg oud dus.

Het beste kun je kijken op de site van corsiar zelf, zij hebben het getest en geven twee mogelijkheden.

enthusiast TWIN2X4096-6400C4DHX
Overclocker TWIN2X4096-8500C5DF

check dit zelf ook nog even heb alles vrij snel ingevuld.

Zelf heb ik een P5Q premium met kingston geheugen modules, zij hadden meer keuze in modules.

Dus check:

Corsair.com of Kingston.com.

Ben trouwens bang dat je het niet kunt combineren met de oude modules.

• Snowwie
De FSB van mijn processor is 1066 (E6700 Quad Core). Ik heb begrepen dat ram met een snelheid van 400mhz (ddr2 800) snel genoeg is. Ik heb daarentegen geen zin om mijn huidige latjes te moeten verwijderen en vervangen door een gehele nieuwe set 8GB. Dat kost al gauw ~180 a 200 euro. Ik heb al in V/A gekeken, er is een tweaker die exact hetzelfde geheugentype aanbied voor 35 euri (maar dan 2 latjes van 1 GB), maakt het eventueel totaal op 6GB ram onder Windows 7. Meer heb ik denk ik niet nodig. :)

Mijn YouTube Channel

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Mmz, ik zou gewoon all het geheugen op 1,9 zetten.
(persoonlijk zou ik 2,1 ook nog wel doen, maar dat is hier niet nodig)

Het geheugen kan echt wel tegen een beetje meer prik hoor, niks aan de hand als je hem iets meer geeft.
Pagina: 1