Kapotte dvi poort = geen crossfire meer?

Pagina: 1
Acties:

• snowmanappie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03-2022
Dag medetweakers,

Mijn echte probleem: Ik had crossfire, mijn 2e kaart is stuk gegaan en nu lijkt het alsfo mijn 1e kaart ook stuk zit. Ik wil graag de performance behouden maar nu is de vraag of ik opnieuw een extra 4850 koop of over ga tot een veel krachtigere single videokaart.

Crossfire werkte prima, maar ik kreeg vage crashes tijdens gamen. Daarna heb ik een tijdje op mijn 1e 4850 gegamed. Tijdje later win7 opnieuw geinstalleerd en moederbord bios geupdate waarna ik erachter kwam dat ik met verschillende drivers crossifre niet meer aankreeg. Of de installatie gaf een BSOD of de functie van crossfire kwam niet in beeld in CCC. Toen ik mijn 2e kaart aansloot op mijn monitor kwam ik erachter dat mijn 2e kaart stuk is gegaan (bende artifacts etc).
Mijn 1e kaart vertoont ook kuren: De 1e dvi poort waar windows op boot kan geen hogere resolutie vaan van 1400x900, dit werkte eerder gewoon wel. Op de 2e dvi poort werkt de resolutie wel en gamet prima. Specs: q9550, p5q pro (bios 2102), asus 4850 en kapotte saphire 4850.

Nu wil ik graag weer de oude performance maar durf ik niet een 4850 te kopen met de vrees dat crossfire niet werkt omdat de kaart deels stuk is (althans, de 1e dvi-poort werkt niet meer zoals hij altijd deed). Wat denken jullie: Wat is de invloed van een deels kapotte dvi poort? Is het verstandig om een 4850 te kopen voor crossfire of een nieuwe single card?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!